Kommentteja Jenkkiautoista...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Mr.Speed, 24.5.2003.

  1. Terosu

    Terosu 1st gear

    Vituttaa toi usein täysin asiaton jenkkiviha :-? Tai saahan ihminen olla mitä mieltä vaan jenkeistä eikä se mulle kuulu vaikka mielipide olis millanen mut yleensä nää tyypit kun kailottaa niitä tyhmiä mielipiteitään niinkun ne olis suuriakin viisauksia.

    Mut joo, aikasemmin tänään juteltiin setämiehen kanssa kun olin Aspenin konetta kasaamassa ulkona, kävi ilmi että oli hänelläkin ollu kuutos-Dodge ensiautonaan, 60-luvun alussa :) Auto vaan kolmisenkymmentä vuotta Aspenia vanhempi.

    "Sellanen bensarosvohan se on mut on sillä varmasti hieno ajella" kommentoi Aspenia - varmaan ensimmäinen järkevä kulutuskommentti jonka oon kuullu.
     
  2. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Joo, mutta eipä Aspeni mikään bensarosvo ole kun ei se syö kun 10 satasella. Yks tuttu tyyppi myös välillä soittelee suutaan bensankulutuksesta, mutta taitaa Aspeni mennä pienemmällä kuin sen tyypin Volvo. Käkkylä kyllä syö enemmän, mutta eipä sillä ajetakaan niin paljon
     
  3. Terosu

    Terosu 1st gear

    Mä en kyl oo kymppiin päässy, sellasella melko karkealla mittauksella sain jotain 16-17l pelkässä kaupunkiajossa, toki tuolloin oli kevät, kylmät aamut ja ajo pelkkää kaupunkia, hyvin lyhyitä koulumatkoja aamulla, eikä mitään kovin kevyttä ajoa edes, eli pedal to the metal. Edellinen omistaja sanoi päässeensä tuohon kymppiin, tosin pääasiassa kaupungin ulkopuolella ajot, ja kuskina nainen :p

    Ei se nyt mikään varsinainen rosvo oo jos taloudellisesti jaksaa ajella (jaksaako kukaan?) mut eipä mikään taloudellisuuden riemuvoittokaan. Ja ei tietenkään oo auton vika jos kuski sikailee, kuluttaahan mikä vaan auto silleen enempi.
     
  4. -nikke-

    -nikke- Gearhead

    Amiksessa raksapuolen opettaja kauhisteli Camaron kulutusta, kun rehellisesti vastasin että kaupungissa 15-18l tällä jalalla. Alko siinä kovana HR-V miehenä laskeskelemaan paljonko mie säästäsin vuodessa jos vaihtasin auton Civicciin. Sanoin, että ehkä parempi ku jättää noi laskut laskematta.. :odroll:
     
  5. jaketin

    jaketin Gearhead

    meikäläiseltä perjantaina entisessä duuni paikassa kyseltiin, että olenko jo myynyt autoni. ihmettelin, että mistä tiesivät myyntiaikeista. se olikin pelkkä arvaus. sitten imettelivät, että miksi myyn, kun olen niin kauan rakentanut. vastasin että kyllästyttää, jotain muuta välillä. suositeltiin toyotaa ostettavaksi. vastasi, että kuka nyt toyotalla haluaa ajaa :poff: :poff:

    kysyttiin, kun bensan hinta kallistuu ja tulee käyttömaksut, mitä teet. vastasin ,että maksan kulut itse :poff:

    toyotaa vaan edelleen tyrkytettiin :odroll:
     
  6. Terosu

    Terosu 1st gear

    Säästäis varmaan joo kun vaihtais johonkin japskiin, mut enempi melkeen säästäis kun lopettais tän baarien kiertelyn ja yleisen jokaviikonloppuisen dokailun. Aika moni kiva asia vaan maksaa, ei sille mitään voi. Kulutuksen ihmettelijät ei tajua miksi sillä jenkillä ajetaan. Ne mittaa autot iän ja erilaisten testitulosten ja teknisten ominaisuuksien mukaan, vaikka ratin takana ei mitään suuria tunteita koskaan heräisikään.
     
  7. dartvader

    dartvader 1st gear

    Noo ne on lukenu liikaa TeeÄmmää ja Tuulilasia :poff:
     
  8. chevy76

    chevy76 1st gear

    multa on monesti tultu kysyyn kanssa diesel vanin kulutusta..-89 6.2..Matkassa menee 11 ja muuten n:12-14l..no yleensä kommentti on että sehän on aika paljon, niin nyt on hyvä vastata, että no mun duuni auto vie samanverran ellei enmmänkin..2,7L 5 koneellinen sprinter automaatti..En päässy matkassakaan sillä alle 11L (100km/h rajoitinta vasten)ja kaupungissa se tuntuu hörppivän n:13-15l..

    pointti on se että 6.2 kone on suunniteltu vuonna -83 ja mersun kone 2006..Autot ovat kooltaan lähes samankokoisia, sprintteri vain kapeampi ja vähän korkeempi..luulisi että nykytekniikalla päästäs alle kympin, mut ei taida päästä..kierroksilla kun mennään ja lyhyillä välityksillä..ja ajelen yleensä aika rauhallisesti, kun noiden mummojen ja pyörätuolien kanssa ei oikein sovi mennä kahdella renkaalla mutkiin. :rotfl: :rotfl:
     
  9. Lava-Ripa

    Lava-Ripa 1st gear

    Joskus tankkaamassa vanhempi mies tuli sanomaan että on hänenkin tyttärellään Granada. Ei selvinnyt edes oliko jenkki- vai euromalli. Äijä puhui niin paljon ettei väliin saanut korjattua ja häipyi sitten. Takaluukussa luki "Grand National".
     
  10. cam68

    cam68 1st gear

    tuosta kulutukasesta tuli mieleen kun pomo naureskellen kysäs vajaa pari vuotta sitten kun mulla oli fleetside 6.2 4x4 jotta paljonka yli 15l vie satasella? sanoin et n.11-12 matkassa ja sit kunnon rönntäkelissä nelikko päällä 15-18l.. oli vähän aikaa hiljaa ja tuumas hymyssäsuin et hänen entinen 99 saabbi vei n.12l koko ajan.. lisäten siihen et eihän tuo sit paljoa vie :D eli ei se välttämättä kulutus auton kokoon ole verrannollinen ja kun vielä miettii et saabbi vie 95:sta 12l ja chevy diiseliä samanverran niin en tiiä olisko saabilla ollu mukavemmat kilometrit? :rotfl:
     
  11. weard_racing

    weard_racing 1st gear

    Vähä menenee off topick mut tänää kävi joku täysin tuntematon naikkonen huutelemaan että mulla on helvetin ruma auto.. sanoin vaa takas että sulla on helvetin ruma naama.. Hermostu meinaan täti ihan oikeesti aika pahasti.. pakko oli lähtee karkuu ja kattomaan ku yritti jollaa saatanan kynsiviilal tökkii renkaisiin reikiä sen paremmin onnistumatta..

    JA autohan on tämä http://static.petrisimolin.com/gallery/ ... JPG&lite=1
     
  12. Fargo

    Fargo Gearhead

    Mahto olla oikeesti ruma akka.....
     
  13. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    :rotfl: Siinä se nähtiin, että miehelle on auto(n ulkonäkö) yhtä tärkeä kuin naiselle naama(n).
     
  14. weard_racing

    weard_racing 1st gear

    Mitäs perkele haukku mun autoo :D 8)
     
  15. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    NIIN! KUINKA KEHTAAKIN :wc: :wc:
     
  16. TeeJii

    TeeJii 1st gear

    :odroll: Joo mun ooppelikin imasee ton 16-17 litraa, kun monottaa vähän enemmän (hetkellinen kulutus käy ajotietsikan mukaan 40 litran pahemmalla puolella). Ihan se ajotyylistä riippuu :poff:
     
  17. ttakatal

    ttakatal 1st gear

    Mulla onkin tapana vastata noihin "paljonko kuluttaa?" kysymyksiin että "vähempi kuin Volvo".
    No ei tuo pikappi nyt ehkä vähemmän vie mutta kun soon dieseliä niin ei tule yhtään kalliimmaksi kun Volvolla ajaminen, eli on siinä puoli totuutta :odroll:
     
  18. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Yks tuttu soitteli vähän aikaa sitten ja kyseli onko tiedossa mitään jenkkiä myynnissä. Volvo kuulemma syö niin s**tanasti bensiiniä ja olis mukavampi ajella jollain jenkillä ja kasissa on paremmat äänet. Toinen varsinainen suursyömäri on Ford. Mulla oli vähän aikaa semmonen Scorpio mutta se vaihtui hyvin äkkiä Vaniin. Bensaa menee suunnilleen saman verran tai vähemmän, tilaa on heti paljon enemmän ja toi 305+TH350 on sitten HIUKAN pirteempi kuin Scorpio 2.0ohc
     
  19. Johnny Motör

    Johnny Motör 1st gear

    Naapuri rupes jo toisen kerran kettuilemaan kun on liian leveä auto, Ei mahdu volvo parkkiin siihen rinnalle. oli jo kylki osunut katoksen tolppaan kun oli siihen rinnalle ajanut. Seuraavaksi tulee dually ja se jää aina vähän poikittain :poff:.
     
  20. lumlum

    lumlum Gearhead

    Maikka tänään koulun alueella:
    "Oho, onpas *****lla pähee rauta!"
    "Tänks, söör"
    "Kai sul soi taukoamatta seitkytlukulainen poliisisarjamusa?"
    "Aina kun mahdollista."

    Saa nähdä tuleeko yhtä hyväksyviä kommentteja ensi keväänä, kun ajan EDELLEEN saman vetkulan duunipaikan parkkikselle avensiscorollaprimera -meren sekaan... :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!