-02 2.7v6 automaatti Sebring ecu. Ei toimi. Kuka osaa korjata/mistä uus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Syskeri_sebring, 20.10.2024.

1. Syskeri_sebring

Syskeri_sebring 1st gear

Osaisko joku kertoo mistä sais uutta toimivaa ecua?
    Kolmesta firmasta jotka korjaa näitä kysyny mutta eivät saa tehtyä mitään kun sisällä joku silikoni tms suojavalu. Ongelmana on siis se ettei anna kipinää. Käynnistyksen esto ei ole päällä. Tai näin ainakin sano kaveri joka kävi kahdella testerillä tutkii. Ecuun ei kuulemma saa yhteyttä. Nyt sysleri talvisäilössä ja olis meina saada toimiva moottorin ohjaus enskesälle. Mitä tehtävissä? Kokonaan uus johtosarja? Jostain toimiva ecu, mutta mistä? Tuolaset numerokoodit löytyy boksin kupeesta. Mikä tuossa koodissa on sellanen joka on se ratkaseva että oikee löytyy. Oon löytäny useita ecuja mutta niissä on 4 liitin porttia mulle käy sellaen jossa 2 liitintä.

2. JAMANT

JAMANT Double Gearhead

Kuva ei näy, mutta saman numeroinen kiinni ja merkkitesterillä VIN ja käytöneston/avainten koodaus, PIN-koodi pitää tilata maahantuonnista, se ja koodaus onnistuu mulla, on merkkitesterit käytössä, Espoossa...

Voin myös etsiä sen ECUn, kunhan auto on pihassa, koodaus vaatii että on auto, koodaus tehdään OBD-portin kautta...

3. Syskeri_sebring

Syskeri_sebring 1st gear

No perhana. Miksiköhän kuva ei näy?

Kun noista kaikista koodeista tietäs että mikä on se mikä tarttee täsmätä.

Autoo ei nyt espooseen saa. Auto on pohjois-savossa varkaudessa.

https://photos.app.goo.gl/s2DjUwaRnbEviLMf7

Näkyykö tuosta?

4. Gary Grand

Gary Grand Double Gearhead

Mulla olis -01 2.7 Sebringin ECM ja tarvittaessa TCM, virtalukko, jne.

5. JAMANT

JAMANT Double Gearhead

Joo, näkyy... Moparin varaosanumero on tuo 4606811AB, viimeinen kirjain ei tarvii olla sama...

6. Syskeri_sebring

Syskeri_sebring 1st gear

Eli tuolla numerolla pitäs löytyä?

7. Syskeri_sebring

Syskeri_sebring 1st gear

Käypäsyys tohon mun seepraan?

8. Gary Grand

Koitan illalla muistaa vilkaista tuon Jamantin mainitseman koodin.

9. JAMANT

JAMANT Double Gearhead

juu, silloin on suoraan yhteensopiva... Mutta vaatii silti sen koodauksen ja PIN-koodin ja auton fyysisesti testerin jolla se koodataan luo, joko auto testerin luo tai testeri auton luo...

10. JAMANT

JAMANT Double Gearhead

Tai sitten virtalukko ja se SKIM-moduli samasta autosta kuin ECU...

11. Syskeri_sebring

Syskeri_sebring 1st gear

Löytykö?

12. Gary Grand

Unohtui jo..

Tuossa sen mun ecm tarra

Kaikki rojut pitäis olla tallessa kun vaan tunnistaa nuo.

13. JAMANT

JAMANT Double Gearhead

Eli ei oo sama ECM...

Gary Grand tykkää tästä.
  14. Gary Grand

Näköjään..o_O
    Tuossa kaikki roippeet.

15. Syskeri_sebring

Syskeri_sebring 1st gear

Tuossa nyt sit olis kaikki mitä tarttee että alkaas kynttilät syttyy mäntien yläpuolella? Tartteeko koodailla?

16. JAMANT

JAMANT Double Gearhead

Ei tartte koodailla, kun vaihtaa sen SKIMin sinne virtalukon alle ja virtalukon avainpesän ja sen OIKEAN ECM:n, väärä ei toimi, jos ei oo softa oikein... Mutta saa kokeilla, tuskin se enempää rikki menee ja saattaa se toimia tuollakin, joku ero softassa...

17. Gary Grand

Lukeehan nuo ECM:t, TCM:n ja BCM:ien tietoja ristiin, mutta vaativatko toistensa tunnistamista? Tai siis koodausta?

Konehan toimii varmasti "väärällä"kin ohjelmalla, kun on samanvuotinen ja samanlainen kokoonpano(kone/loota/kori), mutta vaatiiko kaikki boksit samasta "sarjasta" että mokkulat tunnistaa toisens?

Muutkin ohjausmoduulit kyllä löytyy..:D

@Syskeri_sebring Milläs varustelulla sun Sebukka on? Tuo mun oli LE.

Jos kaiken älyn vaihtaa, niin ei pitäisi tunnistusongelmia ainakaan olla?o_O

18. JAMANT

JAMANT Double Gearhead

Välillä vaatii, välillä ei, en kyllä yhtään edes mun päämerkistä (Jeep) muista mitkä vaatii ja mitkä ei... Sehän se on haastavaa, kun kaikkia moduleita ei edes pysty koodaamaan uudestaan, ne on kertakäyttöisiä sen suhteen...

Gary Grand tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!