-07 Savana Duramax käynnistyy ja sammuu 3sek päästä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja simu_l, 8.8.2023.

  1. simu_l

    simu_l Gearhead

    Kuten otsikko sanoo, käynnistyy kyllä hyvin, mutta sammuu n.3sek käymisen jälkeen. Käyttää virrat pois ja lähtee kyllä heti käyntiin mutta sama homma 3sek käymisen jälkeen.

    Security valo ei pala ei syty.
    Mittariston viisarit ei herää, merkkivalot toimii.

    Avaimen koodausta kokeiltu, mutta ei auta.
     
  2. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Mitään en tuosta tiedä, mutta tuli mieleen, että jos startatessa tankissa polttoainepumppu käy, ja kun starttaus loppuu, pumppukin sammuu, eli olisko öljynpaineanturissa joku tunnistus öljynpaineelle, eli kone käy kun on painetta ja nyt ei tunnista painetta, vaikka sitä olis??? Tai joku muu tähän liittyvä.
     
  3. sirkus

    sirkus Gearhead

    Ainakaan duramax lavarureissa ei oo siirtopumppua lainkaan.
     
  4. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Pakko siellä on siirtopumppu olla, joko tankin sisällä työntävä tai korkeapainepumpun yhteydessä imevä, ei se nafta itsestään ylämäkeen valu tankista...
     
  5. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    Syöttöpumppu imeskelee
     
  6. sirkus

    sirkus Gearhead

  7. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    OK, kuten kirjoitin, mitään en tuosta tiedä...
     
  8. simu_l

    simu_l Gearhead

    Minusta ainaki tuntuu että jos se ois polttoaineen saanti vika, niin ei se lähtis heti uudestaan käyntiin noin vaan avainta kääntämällä.

    Internettiä kahlannu ja tuntuu että olen jälleen ainoa jolla on tämmönen ongelma.

    Testerinä launch eikä sekään oikeen kerro mitään viisasta.
     
  9. MaxDura

    MaxDura Gearhead

  10. Gerball

    Gerball Gearhead

    On siellä prime pumppu joka surisee virrat päälle laitettaesda ja hetken käynnistyksen jälkeen. Varsinaista siirtopumppuahan ei ole
     
  11. Artsi Bunker

    Artsi Bunker 2nd gear

    Se siirtopumpun olemassaolo kannattaa kuitenkin tarkistaa. Jälkikäteen niitä on kuitenkin asennettu vakioihinkin ja ainakin enemmän viritettyihin. Kytkentähän voi olla taas millainen tahansa.
     
  12. simu_l

    simu_l Gearhead

    Kattelin testerillä lisää, railipaine pysyy 450bar tuntumassa sekunnin pari vaikka moottori on jo sammunu.

    Mutta, nyt sieltä tulee vikakoodi U1301, eli väylässä ylijännite. Ompahan jotain jonka perään lähtä, liekö tuossa vielä se kampa kuskin jaloissa kuten vähä vanhemmissa ollu..?
     
  13. Artsi Bunker

    Artsi Bunker 2nd gear

    Kun kerta väylältä koodi, niin onkohan siinä jälkiasennettuja sähköjä minkä verran? Aiheuttavat joskus aika hassuja vikoja. Ei olis eka kerta. (Hälytin, valot, yms.)
     
  14. simu_l

    simu_l Gearhead

    Onhan siinä jälkiasennuksia vaikka kui, mutta äkkiseltään väittäisin että väylään niistä liittyy ainoastaan rajoitin.

    Perjantaina kerkiää ehkä taas katteleen. Se kampa jos löytyis nii ois kaiken paras, jonku kaavion mukaan siinä on, mutta missä.
     
  15. Artsi Bunker

    Artsi Bunker 2nd gear

    Yksi duramax antoi puolenkymmentä vikakoodia varashälyttimen takia(moottorista vaihdelaatikko on). Sen kun poisti niin ei mitään vikaa autossa. En väitä että varma vian kohde mutta pidän mahdollisena.
     
  16. J.J

    J.J Gearhead

    Sieltä kuskin jalkatilasta kampa löytyy, noin sanoo gm:n korjausohjelma:

    (CKT 1037, CKT 1049, CKT 1036, CKT 1122, CKT 1128, CKT 1044, CKT 1045) In the I/P harness, LF side of the floor, approximately 10 cm (3.93 in) from the underhood pass through grommet breakout towards the drivers seat

    Eli noin 10cm etäisyydeltä tulipellin läpiviennistä.

    Saakos sillä testerilläs yhdeyden kaikkiin moduleihin, esim. korimoduliin, vai onko se väylä jumissa?
     
  17. simu_l

    simu_l Gearhead

    Kiitos.

    Ei pääse enää kuin moottori ohjaimeen, aiemmin pääsi useampaan vaan ei tullut ajateltua mihin kaikkiin.
     
  18. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    -97 ratuksessa oli rockwellin ajonesto ja se toimi just noin jos sitä ei sitä ottanut kaken napista pois päältä. Käynnistyi mutta sammui parin sekunnin päästä.
     
  19. J.J

    J.J Gearhead

    Ok, moottorinohjaimeen pääsee varmaan sen takia kun testeri ottaa siihen yhteyden eri väylää pitkin (can-väylä), kun taas tuo U1301 on Class-2 väylän vikakoodi, joka näyttäis nyt olevan oikosulussa.
     
  20. simu_l

    simu_l Gearhead

    Joo, jx200 kammasta ku jätti pinnin G pois nii alko pelaa, sieltä tuli jatkuva akku jännite. Jännä vaan että kaavion mukaan sen pitäs bcm, mut silti pelaa keksulukko ja kaukolukko ja ja ja äkkiseltään en löytäny että mikä ei toimis.

    Pitää joku päivä jatkaa taas kuha on aikaa ja mielenkiintoa.
     

Kerro tästä muillekin!