10 bolt 8,5 perä Suburbanista

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Pas(i)kiainen, 2.10.2014.

  1. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Bongasin tommosen perän, ja sen leveys ois aika soppeli Cutlassii, 146cm laipasta laippaa. Tuon kiinnikkeet eroavat varmaan täysin g-bodyn tukivarsien kiinnikepisteistä, eli menis rakenteluhommiksi.

    Perässä on "käkikellolukko". Onkohan se hyvä vai huono juttu?
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Käkikello on ihan hyvä keksintö mutta kaikki kuluu pikkuhiljaa. Tosta kun levyt kuluu liikaa niin käkikellon rattaat poistuu öölin joukkoon ja sitten se on ihan normi avoin perä.
     
  3. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Eli soveltunee hyvin perusperseilyyn ja leikkimiseen. Suburbanissa ja Cutlassissa tuskin kiinnikkeiden paikat kohtaa, eli tuohon pitäis hankkia currielta tms kannakkeet?
     
  4. DX

    DX Double Gearhead

    huom. subussa on sit 5 tuuman pulttijako, että pulttijaon muutos ainakin tulee tehtäväksi -oiva tilaisuus valita mieleisensä studit porata niille sopivat reiät-
    ja ainakin 4,75 jakoisille orkkis GM-vanteille pitää myös sorvata vetarista sitä vanteen keskityspattia halkasijaltaan pienemmäks.

    PS: eiks tää olis ollut hyvä kommentoitava tuolla G-body osiossa?
     
  5. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Olis varmaan ollu parempi laittaa sinne!

    Tosta pulttijaosta sen verran, että meinasin kyllä laittaa ihan 5x5 vanteetkin sitten.
     
  6. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Käkikellolukko ei kyllä ole mitenkään kaiken sopivin pervormanssikäyttöön. Aika ison pyörimisnopeuseron vaatii pyörien välille ennenkuin "jysäyttää" lukon päälle, ihan kunnossaollessaankin. On se parempi kuin ei mitään, mutta ei paljoa.
    Tuollaisissa isommissa autoissa kuten pakut, maasturit, ym. se nyt menettelee mutta jos sellasellakin haluaa liippailla niin kyllä se jonkun muun lukkotyypin käytännössä vaatii...
     

Kerro tästä muillekin!