1000hp ja Jeff Schwartz race ready - katastrofi

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja NineBall, 12.4.2011.

  1. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Ne ostaa jotka siihen pystyy. Muut yrittää rimpuilla jotenkin.

    Noita yllämainittuja kiinanromuja en laittaisi mihinkään moottoriin.

    Täällä kirjoitellaan että 800hv koneeseen maksaa ahtimet 3000e.

    Jos yritetään vähän halvemmalla tehdä niin ei välttämättä kannata kattella niitä kuulalaakeriturboja, vaan peruskamaa, esim tosta:

    http://www.forcedinductions.com/productsborgwarner.htm


    "S400-75 ETT** 1000hp T6 1.32ar $649

    Mulla on tommonen hyllyssä odottaa konetta mihinkä se laitetaan, jäi selvästi alle tonnin.

    Eikä oo mikään kiinanromu.

    Riittää yksi kappale niin pärjää yhdellä hukkaportilla

    Anteeksi jos suvaitsen olla erimieltä rahamiesten kanssa. :poff:
     
  2. garagektc

    garagektc 3rd gear

    Mahtavaa pääsiäisluettavaa.

    74 naulasi ytimeen. Yritystoiminnassahan on yleensä jollain tapaa tarkoitus saada muutakin aikaiseksi kuin kaverin auttamisesta saatu hyvä mieli.

    Karmeita virheitä tuntuu olevan nimekkäilläkin verstailla. Eiköhän tässä ala olla jo aiheellista kerätä matkakassaa ja lähteä porukalla hakemaan sitä tukea ja hyvitystä paikan päälle, perinteiseen "asuuko moottorivelho puutalossa" tyyliin :D

    Käyttiskelpoinen nollasta rakennettu 800 heppainen pikkulohko jolla voi ajella vaikka radalla alle 10t€???...uskoisin että alkaa jossain vaiheessa puhelimet soida jos osaajat rupeavat myymään osaamistaan.. Viimeistään konkurssipesän myyjäisissä on varmasti harrastajia paikalla :poff:
     
  3. Hectori

    Hectori 1st gear

    Edellinen turbomotti on myity kolmisen vuotta sitten...
     
  4. TPA

    TPA 1st gear

    Pakko vatkata tätä mämmiä..näin pääsiäis aikaan ja munia tähän omat herkut! Tuo ostokone ideologiahan pomsahti muotiin vissiin 90 alussa..silloin niitä ruvettiin tänne raahaamaan ja pistin jo silloin merkille kuinka "helppohetki"koneita niistä useimmista sitten tuli. Ekalla omistajalla oli usein tapana pidellä niitä sen aikaa kun lystiä piisasi,sitten hyvin nopeasti ne tunnuttiin muuttavan rahaksi tai isompien ongelmien ilmaannuttua lähtivät osina kiertoon,kun vaan rahat sai jotenkin veks.. Monelle ne tais olla vain hetken leluja,ja ainakin niille joita tämä HOD ROD urheilu ei niin syvällisesti syvimmässä olemuksessaan kiinnosta..niitä on aina ollut tässä lajissa ja lyhytjänteisyys &nopea kokeilun halu lompakolla tuottaa "aviottomia lapsia" eli tässä tapauksessa koneita..Tiedän sen,että kaikki eivät voi satsata omatekoisiin koneisiin jo pelkästään tallin ja työkalujen puitteissa,-mutta siitähän tässä harrastuksesta kait alunperin on lähdetty että itse tehtäisiin mahdollisimman paljon..Siitä se Hod Rod ideologia kumpuaa ja siitä ne kicsit saa..
     
  5. valiant65

    valiant65 Gearhead

  6. C5_Z06

    C5_Z06 Gearhead

    Mutta olishan se komiampaa jos olis 2 x 1000 hv turbot.

    Ei kait tässä(kään ketjussa) niin tosissaan olla. :)
     
  7. shr1

    shr1 Gearhead

    Täältäkin yks köyhä kuittaa! ;)
     
  8. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Minusta se olis lähinnä noloa jos 800hv koneessa olis 2x1000hv ahtimet... :odroll:
     
  9. C5_Z06

    C5_Z06 Gearhead

    Joo mutta silloin on pakko olla moottorissa jotain pielessä. Eikös noista japsikuutosistakin irtoa jo se 800 kaakkia, nii onhan se kumma ettei paljon isommista veekaseista irtoa se vajaat parituhatta... :) :) :)

    Tulihan se litratehokortti tähänkin ketjuun. :)
     
  10. 4d sedan

    4d sedan Gearhead

    Voi litrateho. En sano siitä sit sen enempiä :)

    Hectorin käyttämää termiä "nopeasti listattuna" ei vaan oikeen riitä, kustannuksia tulee sen päälle vielä reippaasti, hitaasti listaten. Sen sit tyhmempikin huomaa kyllä.
    Mikä se sellainen uusi lohko muuten on joka ei vaadi kokoon hoonausta, moni varmaan olis sellasesta kiinnostunut?

    Eikä siinä mitään, hyvä että ihmiset saa tehtyä patojaan edullisesti, itselle tai muille. Monesti vaan noissakin koneissa on muitakin asioita sisällään kun vertaa erilaisia kombinaatioita, toinen pelaa pari dynovetoo ja toiselle voi vuosien mittaan antaa sitä happea reippaalla kädellä vaikka kymmenien varttimailin vetojen muodossa ja silloin täytyy olla sitä marginaalia palikoissa mistä kone on tehty.

    Pile ja 74 ovat kyllä hyvinkin samoissa aatoksissa mitä itse olen.
     
  11. Hectori

    Hectori 1st gear

    Sen verran monta konetta on tullut vedettyä auki ja läjättyä että uskallan väittää että tiedän kyllä mitä moottoriin sisältyy. Enkä suoraansanottuna edes välitä mitä mieltä sinä asiasta olet.
     
  12. 4d sedan

    4d sedan Gearhead



    Asia kunnossa :wink:
     
  13. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Niinhän se on että suurimmat vaikuttajat tommosen 800 hp turbokoneen hintaan on sen haluttu kestoikä ja valmiustaso. Eli jos sen ei tarvii kestää lapinreissua lätkä tiskissä vaan esim parin kesän katukiihdyttelyt riittää, niin ollaan lähempänä kymppiä kuin kahtakymppiä. Samaten halujen mukaan oman pään käyttö koneen suunnittelussa vaikuttaa, toiset haluu vaan pultata koneen auton nokalle ja lähtee suddaan, saa sitten kanssa maksaa siitä.

    Vedänpä tähän taas sen mitä olen kovin monissa keskusteluissa ihmetelly että miks yleisesti noita turbokoneita pidetään niin hiton ihmeellisinä ja hankalina ja kalliina. Niitä voi tosiaan myös toteuttaa matalammallakin budjetilla. Edelleen olen sitä mieltä että esim 800hp turbokone pystytään toteuttaan minkämerkkisenä pikkulohkona tahansa VAKIOLOHKOLLA JA -KAMPURALLA (erityisesti tietenkin LSx :rotfl: ) niin että se myös kestää enemmän kuin pari dynovetoa.

    Kuinka moni tietää vakiolohkon tai kampuran hajonneen turbokoneessa TEHON takia ? :odroll:
     
  14. C5_Z06

    C5_Z06 Gearhead

    Minä. Ei ollut onneksi oma moottori.

    Otetaan kuitenkin sen verran takaisin, että koskaan ei tullut selväksi miksi lohko kilahti. Teholuokka - dynamometrissä mitattu tietysti - oli toi yllämainittu. Kombinaatio oli ämerican asiantuntijoiden mukaan ookoo ja säädöt myös em. asiantuntijoiden toimesta rapakon takana tehtynä viimeisen päälle. Ei nakutusta dynossa, ennakot tosi miedot.

    Toisestakin tapauksesta olen kuullut. Tehot vähän vähemmät. Suomessa viimeisen päällä säädetty alan pajan toimesta. Ei nakutusta, ennakot maltilliset. Taaskin lohko antautui (ilmeisesti muutakin). Edelleen en voi satavarmasti taata että syynä olisi ollut teho.

    Näistä kummastakaan tapauksesta ei foorumeilla kirjoitella. Turha siis googlata. Muutenkin on tullut sellainen käsitys, että kun jokin paikka pettää, ei suurin osa harrastajista ensi töikseen kerro asiasta foorumeilla. Räk Reising -heput saattavat olla poikkeus.

    Loppuun vielä täytyy todeta, että olen "Valiant65":n kanssa ihan samaa mieltä. Eli 800 kaakkia pitäisi olla mahdollista ilman kovinkaan kummallisia kommervenkkejä vakiolohkolla ja -kampiakselilla (no ainakin LSx:llä). :)
     
  15. BRC1

    BRC1 Gearhead


    Palatakseni vielä tähän viiksi asiaan ahtamisen lomassa niin löytyykö oheisesta taulukosta lähelle sopivaa turboviiksien mallia?

    [​IMG]
     
  16. 74

    74 Gearhead

    Toi 800 kaakkia...
    Letukan lohkoista en tiedä enkä oo hajottanu foordin lohkoakaan mut ameriikan foorumeilla väittäävät et 5.0 vakiolohko repee nokan ja kampuran välistä pituussuunnassa yli 500hv virityksissä ku rupee työntään painetta pyttyihin. Tosin kuulemma joillain on suomessakin kestäny ahdettuna vakiolohko suurempiakin tehoja. Mut noissa kyllä vaikuttaa käyttäjä/käyttötapa vähintään yhtä paljon ku viritysaste.
     
  17. country sedan

    country sedan Gearhead

    + kori mihin se moottori on kytketty.
    Luonnollisesti 2t lankkukylki stw rasittaa kattilaa enempi kuin 1.5t Musse.
     
  18. studio57

    studio57 Gearhead

    taas asiatonta lipasahtelee? kerro mikä mieltäsi painaa? ehkä joku voisi kuunnella sinua ja antaa sinulle virtuaalihalauksen. unohda vihamielisyys ja katso ikkunasta sillä kesa tekee tuloaan. et halua olla paha ihminen vaikka sinusta nyt välittyy semmoinen kuva, tee itse tutkistelua ja opiskele kehoasi.. masturboi päivittäin ja anna pahanolon tulla pois itkun muodossa.
     
  19. pile

    pile Gearhead

    ei turbokone mutta paxton ahdettuna oma kohtaisia kokemuksia.
    vakio 2 pulttinen rullalohko,vakio kampi,vakiot veivit,arp:pultit ja takomännät. 350cid sbc dynossa vääntökäyrä 5000rpm:n asti yli 1100nm.
    kesti dynon mutta ei enää tienpäällä.eli tienpäällä 1 kiihdytystä ja toisella kampiaksila poikki noukalta niin että jakopää lakkasi pyörinästä. siihen tyssäsi meno.
     
  20. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Ei totakaan lasketa. Ei totakaan teho hajoittanut.

    Toi on aika yleistä varsinkin blowerkoneissa. Ton takia scb koneeseen saa kampuroita jossa on isolohkon pää.

    Ps. Aika mukavasti vääntöä.....
     

Kerro tästä muillekin!