1000hp katuauto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja mickey, 14.10.2017.

  1. Stang 72

    Stang 72 3rd gear

    Yksikertainen BBC crate moottori ja Vortech ahdin paketti artikkeli

    http://www.powerperformancenews.com/tech-articles/installs-and-builds/the-printing-press/

    Run NA, the BluePrint Engines 540 Power Adder produced 649 hp at 6,100 rpm and 629 lb-ft of torque at 4,500 rpm.
    The result was a boost-friendly static compression ratio of 8.5:1 (with their 118cc combustion chamber, rect-port aluminum heads). Knowing a big-inch motor required a healthy cam profile, the 540 Power Adder received a solid-roller cam with .652 lift, a 255/262-degree duration split, and 114-degree lsa.
    To the BPE 540, we added a single-plane Weiand Team G intake, a Holley 950 XP carb, and MSD billet distributor. Four-bolt block was treated to a 4340, forged steel crank, forged H-beam rods, and forged aluminum pistons.

    Vortech YSi is capable of supporting more than 1,200 hp at 30 psi.
    The 80-tooth crank pulley combined with the 32-tooth blower pulley to produce a drive ratio of 2.5:1. This combined with the internal step ratio of the blower and maximum engine speed of 6,000 rpm to produce an impeller speed of 51,700 rpm, well below the 65,000 rpm maximum listed by Vortech. On our BPE 540, this produced a maximum boost pressure of 13.5 psi. Carburetor was replaced by a dedicated blow-through Holley from Carb Solutions Unlimited.

    Peak numbers were 1,060 hp and 958 lb-ft of torque. The boost curve started at 5.7 psi at 3,700 rpm and rose to 13.5 psi at 6,000 rpm.
     
  2. studio57

    studio57 Gearhead

    kisabentsiinillä tuos artikkelissa cruisailivat..
     
    MadMike tykkää tästä.
  3. Vermilion

    Vermilion 3rd gear

    "http://www.powerperformancenews.com/tech-articles/installs-and-builds/the-printing-press/"

    Eikö amerikan maalla tunneta pakokaasuahdinta.... varmaankin olisi paljon pidempi ikäisempi kuin tollainen hihna käyttöinen... Ehkä kisa käytössä pitkä ikäinen mutta mitä jos ajaa 10.000km, mahtaakohan enään pelata?

    Niin ja eikös sieltä löydy enään isompaa moottoria....... luulis että tuon tehon sais pienemmälläkin moottorilla tuskin kellään varaa ajaa tollaisella "katumoottorilla Suomessa" vie varmaan 60 litraa bensaa sataselle maantieajossa.... Täytyy kyllä myöntää että tossa on kyllä nokan puolesta aika mukava katu nokka asteita suhteellisen vähän ja tuolla puristuksella ja etanolilla voisi käyttää aika korkeitakin ahtopaineita!
     
  4. studio57

    studio57 Gearhead

    pari tuommosta csu:n blow tru setuppia ollaan asenneltu niin prochargerin kuin turbon kanssa eikä polttoaine kulutus oo mitenkään hirvee ollu.. kaverin 351 turbo motti +5speed manual vei 16 litraa E85:sta satkulla ja mulla joskus 2009 509 bbc ja procharger +pg vei bensaa joku 18litraa satkulla selkeesti painavammassa autossa.
     
    MadMike tykkää tästä.
  5. 401

    401 2nd gear

    Onpas se nyt sitten ollu hurja kulutus.ei ihan kuutta kymmentä sadalle.
     
    jorkat tykkää tästä.
  6. Vermilion

    Vermilion 3rd gear

    On kokemuksia mentiin yhdellä Firebirdillä jossa oli joku 470cid remmiahdin moottori (ehkä 600-700 heppaa...)automaatilla kiihdytyskisoihin Motoparkkiin siitä meinas loppua bensa ennen motoparkkia, siis ei päästy Kouvola- Motopark väliä 80-100km/h nopeudella ajaen... matkaa siis 170km. Tankki oli auton vakio tankki mitä lie siihen mahtuu.... tosin tästä on aikaa noin 8 vuotta. Ehkä sitten nää vanhat moottorit on kehittynny.

    Kesällä oli 351 remmiahdettu E85 kaasareilla oleva auto Kouvolan Raviradan parkissa.
    Kaasarissa semmonen vihreä merkintä (onko se nyt sitte quickfuel?).

    Valitteli että pitäis saada bensalla pelaamaan kun kuulemma menee kaupungissa etanolia yli 40 litraa sataselle ei kuulemma tankki riitä...(puristusten puolesta ei toiminnu bensalla, en muista kuinka korkea oli puristus)

    Mulla itellä tossa kesäautossa Bensalla maantieajossa pääsi about nolla kaasulla cruising nopeudella lambda ohjattu ruisku 14.7 seosta hakiessa 10.1l/100km. Kaupungissa noin 18litraa/100km. Etanolilla nyt vastaavat luvut noin 15litraa/maantiellä ja kaupungissa 25l/100km. Ja tää on suhteessa alle puolet iskutilavuudelta teidän moottoreista ja manuaalilla ja harvalla perävälityksellä.
     
  7. studio57

    studio57 Gearhead

    kyllä tuo kielii huonoista säädöistä.. jos tuollee nykii 40litraa satkulla.. toki kaasupohjassa pitääkin kuluttaa..
     
    xarper ja MadMike tykkäävät tästä.
  8. Stang 72

    Stang 72 3rd gear

    Lyhyt historiikki yhdestä kuuluisimmista turbo uranuurtajista vuodelta 2004
    http://bankspower.com/magazines/show/491-Twin-Turbo-Revival-Part-1

    Drawthru
    By 1978 Banks decided to build twin-turbo small-block Chevrolets for automotive applications. One of his first efforts made 900 hp and 750 lb-ft of torque at 30 lbs of boost, from only 301ci.
    Gary Kollofski's unbelievable '36 Willys coupe, with its 1,000 hp Banks-powered 355ci twin-turbo small block. It arrived on the scene via the July '79 issue of Hot Rod magazine.
    Blowthru
    By 1986, Banks had a twin-turbo Trans-Am that went 268 mph at Bonneville, and in 1987 he upped that speed to 283 mpb. That's 283 mph in a car that still had a radio and power steering. The Trans-Am was tractable enough that you could drive it to the grocery store if you so desired.
    The 600 hp engine operated at 11 to 12 lbs of boost. The 700 hp version had fully ported and polished heads, an even hotter camshaft, a lower compression ratio and a set of Carrillo rods, which resulted in the ability to produce 16 to 17 lbs of boost. Both the 600- and 700 hp engines also had water/alcohol injection to prevent detonation.
    EFI Revival twin turbo
    That was then and this is now, and the differences between the "old" twin-turbo engines and the "new" designs are much bigger than their horsepower and torque dyno charts might lead you to believe. Modern electronic fuel injection and ignition controls make the new twin-turbo much more forgiving in real-world driving environments. They can be as sedate as any small-block Chevrolet, but the horsepower and acceleration just keep coming on.
    Banks was shooting for an honest 800 hp from 366 ci, but made 850 hp on 91-octane pump gas. When 100-octane gasoline is used, with intercoolers, the same engine makes 1,115 hp at 6,800 rpm! Are we ready to rumble?
     
  9. Vermilion

    Vermilion 3rd gear

    Nyt alkaa kuulostaa sellaiselta hyvältä! Tossa vois olla hyvä lähtökohta?
    98E5 Bensalla tai sitte E85:lla toi vika vaihtoehto.
     
  10. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Mahtaako tuollainen olla tottakaan, kun ei Youtubesta löydy. Siellähän ne nopeimmat ja kestävimmät virivehkeet majailee. :)
     
  11. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Niin, perinteinen pikkulohkoletukka ja turbo tai kaks niin sehän on siinä.

    Tallessa on edelleen Banksin tuplaturboista kertova V8:n numero, olisko ollut vuotta 1984 tms.
     
  12. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    Joskus kuulin hurjia kulutuslukemia ammoisina aikoina rakennetulle Blower Torinolle. Taisi olla 1l/km legendan mukaan
     
  13. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Kyllähän sitä soppaa saa menemään vaikka just tasan niin paljon kuin suuttimista on ylipäätään mahdollista virrata mutta ei se varmaan oo kauheen tehokasta palamista-->ei ole oikeasti voimaakaan vaikka se remmi ulvois kuinka komeasti :D
     
  14. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Olihan se silloin harrastajien lehdissäkin. Ei ihan pelkkää legendaa siis..
     
  15. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Täyskaasulla 100 litraa ei tuhannen hepan laitteessa taida vielä riittää oikein mihinkään...
     
    studio57 ja J.J. tykkäävät tästä.
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Siinä oliskin kisa, tehdä eniten kuluttava moottori ja "kisa" jossain kaupungissa. 50 rajoitusta ei tietenkään saa ylittää.
     
    MadMike ja studio57 tykkäävät tästä.
  17. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Helkkaristi bensaa jatkuvasti niin sulla on eniten kuluttava moottori sylinterien(putkien)kin osalta. :)

    Ei kait sellaista kukaan halua.
     
    MadMike ja studio57 tykkäävät tästä.
  18. J.J.

    J.J. Gearhead

    Rataa (mutka) ajaessa laskin joskus että vähintään 250 litraa satasella oli kulutus. Eikä ollut ihan edes tuhatta heppaa käytössä.
     
    MadMike tykkää tästä.
  19. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Juu mä puhuinkin ihan normiajosta :D
     
    MadMike tykkää tästä.
  20. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei kai mutta joskus tolla kulutuksella koitetaan selitellä että tehoa on ja päinvastoin. Ränttätänttänenu, tunnel ram ja pari ylikokoista kaasaria oli ihan yleinen yhdistelmä ihan lähihistoriassa.
     
    MadMike tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!