1005 CID

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja JuhaKuu, 29.1.2011.

  1. JuhaKuu

    JuhaKuu Gearhead

  2. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Kait se on asiakkaiden kukkaroiden koosta kiinni.

    Ennenwanhaan harva harrastaja olisi laittanut yli 200.000 markkaa harrastejenkkiinsä; nykyään näitä yli 30.000 euron autoja on aika paljon.

    Sama logiikka pätee moottoreissa, oli sitten harrasteauton tai räk reising -auton moottori. Ei niin että taivas on rajana - vaan kukkaro.
     
  3. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Tyypillistä jenkkiläistä huuhaata ,"bigger is better", nykyään ahdin määrää tahdin oli se sitten mekaaninen tai turbo.
     
  4. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Hienointahan näissä on kisa siitä kuka halkaisee ekana vakiolohkon.

    Nojaa, huhujen mukaan siitähän se kisa vasta alkaakin? :)
     
  5. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Ei välttämättä hirveesti määräile jos ajetaan luokkaa jossa ajetaan vapareilla. Ja saahan sitä pikkumosaa jonninverran ahtaakkin että päästäis samoihin tehoihin kun tosta isosta.

    Ahdetut vs vaparit vertailu on yleensäkkin idiotismia ja tämän idiotismin kehittynein versio on litratehoista vääntäminen johon tässäkin varmaan pian tullaan. :rotfl:
     
  6. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Niin,eikai ne siellä määräile jos ajetaan vapareilla.Ihan esim. Pro Modia tarkoitin ,mites ne vaparit+nos on siellä pärjänny vs ahdetut?
     
  7. C-barge

    C-barge Gearhead

    Jenkeissä kaavioon ajaa kyllä noita nossivehkeitäkin, mut en oo sen tarkemmin seurannut miten ja ovatko menestyneet. Säännöillähän ne yrittää tasoittaa noiden välisiä eroja ja jotkut pitävät tollasta ilokaasutettua mottia ajettavampana kuin metskuremmipelejä, turboista puhumattakaan. Tehot on helpommin hallittavissa vaikka niitä sitte ehkä onkin vähemmän. Tollanen 1000 + rupee kyllä ehkä olemaan enemmänkin väkisin tehty kuriositeetti kun aidosti kilpailukykynen kilpamoottori, ellei sitte kuutiotilavuus oo vapaa ja sitomatta painorajoihin.
     
  8. Karvanoppa-Elvis

    Karvanoppa-Elvis 1st gear

    Komeeta saatana
     
  9. pocale

    pocale 1st gear

    Ja tätä 1005cid moottoria ei voi ahtaa, koska...?
     
  10. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Katukäyttöön varmaan voi ahtaa tai vaikka tractor pullinkiin,sen sijaan
    NHRA:n tai IHRA:n sääntöihin ei käy.
     
  11. valtope

    valtope Gearhead

    moi

    mpower:n "kysymykseen" kommanttina

    kyllä NHRA:ssa Pro Mod:iin turbot / Ruiskut on tulleet, ja menestyneet

    Olin paikalla NHRA Las Vegas Nationals:ssa lokakuussa 2010, ja kisan voittanut Brad Personett oli "ylivoimainen", loppunopeus joka lähdössä + 10mailia muita enemmän.

    Sunday

    --------------------------------------------------------------------------------

    Results for Final Round

    LAS VEGAS - SUMMIT FastNews - Results of final, round 4 eliminations in Pro Modified at the NHRA Full Throttle Drag Racing Series, 10th annual NHRA Las Vegas Nationals:
    W/L Driver R-Time E-Time Speed

    (W) Brad Personett (Big Stuff '68 Camaro) 0.072 5.859 254.57
    (L) Melanie Troxel (*'68 Camaro) 0.043 5.984 244.69

    Weather conditions: air temperature 74 degrees, relative humidity 28 percent, barometer 27.96 inches, adjusted altitude 3,703 feet, track temperature 98 degrees.
    Personett is 1 - 0 against Troxel in prior events and this is the first time they have faced each other in a final round. Troxel with the starting line advantage and the lead until just before half track when Personett goes blasting by and takes the win by 0.0963 seconds (approximately 35 feet). Personett with his second win this year.
     
  12. bootsi

    bootsi Gearhead

    Jokohan joku on tuollaisen kammennut johonki katuvessaan? :rotfl:
     
  13. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Eikös tossa Bugatti Veyronissa ole jo jonkun aikaa ollut ihan tehtaalta asti 1000 kuutioinen kone?
     
  14. Jza

    Jza Double Gearhead

    Eiku heppainen :lol: Eihän se oo "kuin" 8 litraa se pannu tilavuudeltaan...
     
  15. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Eiks se oo 16.4 litranen?
     
  16. Jza

    Jza Double Gearhead

  17. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    8 litranen. kookleta vaikka.
     
  18. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Kuinkas ne noin hämää tavallista tallaajaa, kun mallimerkinnässä lukee Bugatti Veyron EB 16.4. :eek:
     
  19. Jza

    Jza Double Gearhead

    Oisko se 16 sylinterii ja neljä ahdinta?
     
  20. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Ei se Veyronin pata oo tosiaankaan kun 7,993 litranen eli alle 500 cid kokonen. Mopon kone :poff:
     

Kerro tästä muillekin!