114,3mm = 4.5"?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja Fuselage, 26.12.2016.

  1. Fuselage

    Fuselage Gearhead

  2. M

    M Gearhead

    1"=2,54cm eli kyllä 114,3mm=4,5". FoMoCo ja Mopar on molemmat käyttäneet 4,5" jakoa. Sopivuuteen en ota kantaa, kun esim. ET voi olla ihan eri.
     
  3. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    ET, pinnapultit yms näyttäs olevan samat.
    Yhdellä palstalla sanovat, että 4,5" x 5 ja 114,3 x 5 ei välttämättä olisi sama, vaikka mitta on. Kokeilemallahan toi selviäisi.
     
  4. xarper

    xarper Gearhead

    Onhan ne ollu samat ties kuinka kauan ja on vieläkin..
     
  5. Make.S

    Make.S Gearhead

    Letukoihin laitellaan bemun valsseja. 5x120mm menee helposti 5x120.6mm jakoon.
     
  6. M

    M Gearhead

    Olis mielenkiintoista tietää perustelut miksi ei :D Ihan perus matematiikkaa...
     
    caprice305 tykkää tästä.
  7. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Hyvä. Sen kirjoituksen voi kuitata höpinä puheina sit.
     
  8. M

    M Gearhead

    Niin, siis jako on sama, mutta se ei ole ainoa vanteiden sopivuuteen vaikuttava tekijä.
     
  9. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Pinnapultin reiät on samat kooltaan, keskihalkasija on 1mm pienempi, ET on melkein sama. Tosin hieman liian kapeat taakse, mutta levittäminen on keksitty. :)
     
  10. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    ET on riippuvainen vanteen leveydestä. Sama ET mutta erilevyinen vanne saattaa tuoda yllätyksiä. Backspace olisi fiksumpi vertailukohta.
     
    KajS ja valpas tykkäävät tästä.
  11. Commodåren

    Commodåren 2nd gear

    Ei se nyt taida aivan noinkaan olla, vai muuttuuko raideväli jos vannetta levennetään ET:n pysyessä samana(eli vanne levenee yhtä paljon ulos- ja sisäänpäin) ? Backspace sen sijaan muuttuu kun vanteen sisäreunan etäisyys keskiöön kasvaa vannetta levennettäessä.
     
  12. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Useimmiten vannetta levennettäessä ahdasta tulee ensin sisäpuolella, tähän backspace on helpommin hahmotettava mitta.
     
  13. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Saattaapi tuo vanteen kantavuus olla fuselageen riittämätön
     
  14. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ford curb weight näyttäs olevan 4100lbs ja Newportti painaa vähän päälle 1900kg.
    Et luulis kantavan.
     
  15. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Ok, muistikuva Nyyportista oli painavampi...
     
  16. cuda69

    cuda69 Gearhead

    amc tuotteet,hiace,mazda 626,amazon volvo onhan noita 4,5" jakoisia
     

Kerro tästä muillekin!