13" leveitä 6-7" peltivanteita? mistä???!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja tanari, 14.11.2002.

  1. tanari

    tanari 1st gear

    röyh! nii mistä löytyy suomesta ja mihinkä hintaa ja minkälaisia?
     
  2. makke

    makke 1st gear

    Valmiina voi olla nykyisellaan vaikeahko löytää ainakaan uutena. Käytettyinä niitä liikkuu, mutta harvemmin.
    Itse olen tehnyt niitä ja paljon leveämpiäkin, itse lisäpalan avulla levittämällä. Parempi konsti on toinen käyttämäni, eli otetaan trukin vanne ja irrotetaan siitä keskiö ja korvataan se auton oman peltivanteen keskiöllä.
    Levitetyt ei ole laillisia katuautoissa.

    _________________
    autoharrastusta...
    http://www.makkesgarage.com

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: makke 2002-12-17 05:33 ]</font>
     
  3. 68corvette

    68corvette Gearhead

  4. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    ei taida "käännetytkään" olla laillisia? siis keskiö irti ja toisinpäin ja taas kiinni että saa uloslevitystä lisää.
     
  5. makke

    makke 1st gear

    Onko hiljattain muuttuneet luvallisiksi? On sit jäänyt huomaamatta tuo laillisiksi muuttuminen. Yhdessä vaiheessa ainakin urputtivat leimalla niistä. Toki kun siististi tekee, niin eihän muutosta edes näe.
     
  6. tanari

    tanari 1st gear

    eli mulla pitää olla 4kpl vanteen sarja oikeella jaolla, ja mun pitää tietää et kuinkapaljon on varaa levittää sisää ja kuinkapaljon ulos? tarviiks muuta faktaa?
     
  7. makke

    makke 1st gear

    eiköhän tuossa ole ne tärkeimmät. Ei kun duunaamaan vaan. Ja sit tietystikään vanne ei saa olla leveämpi mitä renkaan kera mahtuu pyörimään esteettä, ota se rengaskin sit huomioon kun vannetta suunnittelet.
     
  8. tanari

    tanari 1st gear

    205/60/13" haaveilen niille, koska oikeestaan toi 205 on ainut järkevä koko alle koska haluun pitää 13" ja 185 on liian kapee.... täytynee tehä mittauksia.
     
  9. makke

    makke 1st gear

    Onko välttämättä syytä levittää vannetta?
    Meinaan vaan kun STRO normien mukaan 205/60/13 renkaalle sallittu minimi vanneleveys on 5,5". Tuollaisiahan vanteita löytyy helposti.
    Nousee se vielä ihan nätisti 5" vanteellekin, mutta se ei kyllä sitten enää täytä STRO normeja.
     
  10. tanari

    tanari 1st gear

    niin niin, mutta kun siitä 205 nakista täytyis olla sit myös sitä hyötyä, ei pelkästään näköä!! ja melkeen kaikki foordin vanteet on vakiona 5,5.. tollasia 5,5 vanteita mulla on 9kpl.. :grin:

    mutta kattoo nyt joulun jälkeen jos toi yks sälli lähettäis mulle 13" ja 6" leveet alut..
     
  11. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    mä ostin 30 eurolla uudenveroset Saabin 15x6 peltivanteet, ET oli 33mm sisäänpäin, mä käänsin keskiöt ympäri ja nyt on ET 25mm ulospäin. nyt sopii takarenkaatki pyörimään, ottais muuten lehtijouseen kiinni kun on niin kapea perä. noi saabin vanteet tarvii sitten ne isommalla kartiolla olevat mutterit..
     
  12. dart -66

    dart -66 Gearhead

    joo eikä taida keskittyä keskireiiästä?
     
  13. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    ei keskireiästä vaan muttereiden kartiolla. paljon parempi systeemi mun mielestä. enivei käytin tasapainotuksessa eikä ne siihen normaalia enempää painoja laittaneet, eli hyvin oli tehty :smile:
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    nonii siis tuolla kirpparilla oli myynnissä 7" leveet 13" pelti vanteet ( siis iha uudet kuulemma saksasta tuotu ) aika leveet ne oli ja siihe pitäs mennä 205 iha kevyesti päälle. että on niitä leveitä iha ilma mitää omia väsäyksiä.
     
  15. TeuvoSlam

    TeuvoSlam Gearhead

Kerro tästä muillekin!