1931 ford coupe

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja ToniC, 18.1.2022.

Tags:
  1. stana

    stana 3rd gear

    Juu. Laita vaikka yv:llä puhelinnumeroa tms niin soittelen huomenna johonkin aikaan päivästä? Voisin ottaa tuon setin..
     
  2. ToniC

    ToniC Gearhead

    Pikku
    4-linkki lähtee uudelle omistajalle,kunhan ehdin lähettämään.
     
    Muokattu: 12.9.2023
  3. Millainen setti tämä uusi on?
     
  4. ToniC

    ToniC Gearhead

    32 vintagelta. Pikkusen modaamalla mielestäni paremmat,kun 28-31 sarja, kun alustasta pitää saada matala. olikohan tämä https://vintagemotors.fi/shop/four-link-set-2/

    pidemmät varret ja rajumpaa tekoa kun ed. Pidempi panhard myös saa suoraan rungosta ja toinen pää menee liki vastapuolen runkopalkkia saa varmaan jemmaan perän päälle
     
    Muokattu: 30.7.2023
  5. ToniC

    ToniC Gearhead

  6. Tai sitten ostat sellaisen pumpun, josta saat Hydroboostin käyttöön. Saisit samalla tehokkaat ja kevyet jarrut.

    Ja ennen kaikkea saisit tilaa lattian alle, jossa sitä tuskin liiemmin on.
     
  7. ToniC

    ToniC Gearhead

    Sedan kävi rekvisiittana. Nämä vaan kännyllä otettuja tilannekuvia ja räpsyjä kuvaussessioista. Mielenkiintosta nähdä sitten editoidut.

    Tää eka vois olla vaikka 30-luvulla otettu. Mun mielestä jees kännykkäkuvaksi
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Muokattu: 22.8.2023
    sleepercooler, jarkki82, Isamu ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. Peukalomies kun on kaikkien alojen tietäjä ja taitaja niin kerros mulle että jos on 40luvun ford tai lincoln jarrut, onko semmoset kevyet ja tehokkaat?
    Voin sanoa että jo yhdellä autolla tuli ajettua toistasataatuhatta kilometriä ja muut pääll ja olen aina ihmetellyt (vaikka möin varmaan 200rodiin suomeen ja ulkomaille) että mihin tuommoisissa alle 1000kg vehkeissä tarvitaan ison GM auton levyjarruja.

    Ei paljon tarvi polkasta ja asfaltissa on 4 raitaa rumpujarruilla eikä tarvi kuin kerran vuosi tarkistaa kenkien säädöt, jos sen viitsii tehdä.

    Ei mikän ole hirveämmän näköistä kuin A-fordin alla roikkuvat 4linkit ja kulmissa törröttävät neekeri chevyn levyjarrut. Toki onhan se sanonta että "rumassakin repussa voi olla hyvät eväät" mutta eikö ulkonäkö ole puoli "ruokaa".

    Toki kaikkien alojen tietäjän poropeukalomiehen tilastotiedot ja kokemukset tähän nyt haluaisin. Mielellään virallisena, kun hänellä on se kristallipallo tai mikä pallo lie
     
  9. Isamu

    Isamu Gearhead

    Aulis, mikä sulla on hätänä?
    Kysyn tätä ihan tosissaan ja aidosti haluan tietää koska mitä olen sun ulosantia lukenut vuosien varrella niin vaikutat vaan uskomattoman katkeralta ja vihaiselta koko ajan ja vielä asioista jotka eivät koske sinua millään tavalla.
    Onko sinulle jotenkin niin vaikea sisäistää ja ajatella muiden ihmisten tekevän asioita kuten he itse mieltävät parhaaksi eivätkä sillä tavalla jonka sinä miellät parhaaksi?

    Pahoittelut off-topic, en jatka tämän enempää.
     
    impala-63, Seevu, FuryIII '71 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  10. ToniC

    ToniC Gearhead

    Mä peitän mun taka 4-linkit ja coiloverit lokasuojilla. Ne jää. Eteen periaatteessa menis M2 akseli, niin olis ajettavuus jo kun "uudessa" autossa, mut sinne saa nyt kelvata hairpin ja jäykkä so-cal droppi levykitillä. Nekään ei juuri loksujen alta näy.
    Tehostin ois jarruihin ja ohjaukseen kiva lisä. Mutta tonnin painoisessa ei pakollinen.
    Oman fyysisen vamman (eli venähtänyt 190cm mittaiseksi)
    Kytkin,jarrut tulee hydr. Kun haluan tilaa polkimille ja vielä lyhyet liikkeet polkimiin, niin mahdun paremmin ajamaan.

    Ei ollut juuri mitään asiaa vakiosohvalla,ratilla ja polkimilla coupeen sisään. Kokeilin, niin olo oli,kun ois istunut raket 85 kartingautossa
     
    Muokattu: 11.9.2023
    LPV tykkää tästä.
  11. Minusta painoa suurempi merkitys on sillä, että levyjarrut ei ole itsetehostavat, toisin kuin rumpujarrut. Aikoinaan oli paljonkin tehostamattomia rumpujarruja, mutta pikkuautoissakin oli tehostin levyjarrujen kanssa. Ei ainakaan mulle tule mieleen sellaista autoa, missä olis ollut levyjarrut ilman tehostinta. Taustalla on joku direktiivi poljinvoimasta.

    Ainakin ennen Trafin pykälissä oli erillinen kielto pedal boxille. Se oli sallittu vain kilpailukäyttöön. Taustalla ymmärtääkseni sama syy.
     
  12. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Dodge Dart 1966. Tehtaan serviisimanuaalissa on kuva levyjarrumallin yksipiiripääsylinteristä, jonka ainoassa ulostulossa on t-haara ja toisessa haarassa jonkinlainen paineentasain takajarruille. Semmosen säädettävän virkkasin mallin mukaan omaani 20+ vuotta sitten, eikä ole ollut ongelma edes katsastuksessa.

    Tuskin semmosesta tehostamattomasta tulee sanomista 1931 Fordissakaan poislukien OD.

    Aulis on pussihousu!
     
    Seevu tykkää tästä.
  13. Poikkeus vahvistaa säännön..:)
     
  14. ToniC

    ToniC Gearhead

    Mitä tähän Peukalomieheen tulee. En henk. koht. tunne, mutta kovin kiitollinen monista jutuista, mitä ko. Herra löytänyt gööglen syövereistä, mitä itse en ole vaan millään onnistunut löytämään.
    Kiitokset siitä. Kaikkeahan ei tarvitse tietää,kunhan löytää paikan, missä tietoa on. Mä löydän helpoiten omiin haihatteluihin täältä. Joku yleensä tietää tai on nähnyt/tehnyt.
     
    karra, 6PPC, impala-63 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  15. rodhot

    rodhot Gearhead

    Omassa -36 letukassa oli 12" levyt ilman tehostinta,pitää vaan vipusuhde olla oikea (6:1).
    Ja 1200kg pikappi pysähtyi kevyesti.
     
  16. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Itsellä oli jokunen vuosi takaperin -78 Aspen Custom, jossa oli levyt mutta ei jarrutehostinta kaiken vaikuttaessa olevan tehtaan jäljiltä. Vaativat hieman enemmän poljin voimaa kuin tehostetussa Aspenissa.
     
    Seevu tykkää tästä.
  17. Mitäs näihin projekteihin kuuluu?
     
  18. ToniC

    ToniC Gearhead

    Lomilla oltu. Tosiaan rengasmurheet ratkes tilapäisesti minivarapyörillä ja tudor leimattu taas pariksi vuodeksi ilman huomautuksia.
    uus akseli puhallettavana ja saamassa satiinimustan epoksin pintaan.

    Tänään hain siivouksen kesken turattuun englanninpyörään mätänetistä pyörät alle. Siihen pari tukee hitsattava ja maalit niskaan.

    Coupen taka-akselia mallailtu vähän paikalleen. Ei uskalla laittaa, kun heftiin, kun ei tiedä paljonko korin paino pudottaa runkoa. Savitaipaleelta pitäis kysellä 20mm paksu alumiinilevyn pala, niin sais jyrsittyä laatikolle adapterilevyn.

    Tässä olis vielä iso tallinsiivousurakka ennen talvea.
     
    Muokattu: 15.10.2023
    isalmela tykkää tästä.
  19. ToniC

    ToniC Gearhead

    Eikä nämä tallinsiivouksetkaan nopeasti etene... kaikenlaista palkinjämää olis pitänyt viedä romulavalle, niin nuukana aloin liimailemaan niitä yhteen...

    Lopputulos köyhän miehen cnc-levytyöstökeskus ilman suunnittelua. Pelkästä romuraudasta.

    -englanninpyörä
    -kanttikone
    -sikkikone
    -kutistin/venytin.
    -perunasäkille alasin.
    -muu tellinki (esim jossain nurkissa on ilmavasarasta tehty planishing hammer) sen saa myös tuohon. Alaosassa säilytys ja 2 tellinkiä, mihin saa tarvittavat kiinni.
    Ja pyörät alla, että saa sivuun
    Joku pätkäpalkkia tai pikkulattaa vielä, että saa tehtyä alarullille telineen...

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Muokattu: 15.10.2023
    isalmela, dart -66 ja kad_boost tykkäävät tästä.
  20. Hieno enkkupyörä. :)

    Eipä sellasta perusteräsjuttuja kannata yleensä pois heittää. Niistä rakentelee tarvittaessa vaikka mitä.
     

Kerro tästä muillekin!