1931 ford coupe

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja ToniC, 18.1.2022.

Tags:
  1. ToniC

    ToniC Gearhead

    Välillä ratkotaan sedanin kytkimen liikeradan ongelmia... ei riitä äly enää...
    F1 poikkipalkki ja polkimet siinä kiinni. Oletuksena f1 polkimet. Voiko open drive kannake vaatia asentamaan poikkipalkin taaemmas, jolloin poljinten akselikin menee koriin nähden taaemmas. Isku ei meinaa riittää polkimessa.

    Lisäksi on se sentin väljä, ennenkun painelaakeri tapaa asetelman kynsiin.

    [​IMG]

    Lattiasta hiottu noin paljon, koko poljin varsi kabiinissa. Ja juuri ja juuri saa kytkimen toimimaan, ennenkun pedaali lattiassa. Säädöt tapissa, että poljin ylhäällä painelaaneri olis edes jotenkin lähellä kynsiä



    en keksi muuta,kun että itse poljinvarretkin olis jotain väärää tai sitten niiden akseli eli koko paketti on liian takana. Tai nouseeko f1 lattia aikaisemmin tulipellille.
    ensiövipuun tarvis mittaa lisää, mutta tilaa ei ole. Tai/ja toisiovipua lyhemmäksi. -39 kytkinakselin puol. vipu löytyy nyt. Noin 1cm lyhempi,kun originaali. Hambistakaan ei apuja löytynyt.

    kerran painelaakerikin on kamalan kaukana asetelmasta taka-asennossa, niin sorvaan alkup. Painelaakeripidikkeen päälle uudemmanmallisesta painelaakerin pid. jatkopalan.

    Joutuu varmaan pikkusen lyhentämään omaa pidikettä että sovite osuus jää kiinne tohon paksulle osalle. Vaikka heftillä sisäpuolelta kiinni, niin ei purkaannu Sit mittaan autosta paljonko painelaakeri menee eteenpäin, enneks osuu tassuihin. Veikkaan liki 10mm. Siitä 1-2mm vähemmän pituutta väliholkkiin. Sitten painelaakeri tapaa tassuihin liki heti, kun kytkintä painaa.
    Edelleen, en tiedä riittääkö polkimen liike silti.

    Syytä en tiedä, kun kaikki itsellä ja tutuilla olevat asetelmat on 75mm "korkeita"
    Ei jaksa tapella, kerran tassut ei tule taaksepäin, menköön sitten painelaakeri eteenpäin.





    [​IMG]
     
    Muokattu: 29.3.2024
    LPV tykkää tästä.
  2. ToniC

    ToniC Gearhead

    Coupen tulevat
    Pedaalit kotona.... voi olla, että pyöräytän ympäri sylinterit lattian alle taakse ja pedaaleihin modia. Saattaa tila riittää noinkin.
    [​IMG]
     
    Muokattu: 29.3.2024
    LPV ja Isamu tykkäävät tästä.
  3. Tuli Retroridesissa vastaan tämmöinen rodi:

    [​IMG]
    Siinä on eturenkaina TOYO 310. Vaihtoehtoja koossa on sen verran vähän, että koko on oltava 155 R15. Minusta ihan hyvän näköinen ainakin tossa `32:ssa.
     
  4. ToniC

    ToniC Gearhead

    Veistelin sedanin polkimiin 15mm välipalan. Nyt irrottaa ja on siinä ja tässä saanko säädettyä niin, että poljinvarret jää lattian alle. Ehkä 5mm ois saanut olla paksumpi, mutta oma kiinanplasma ei tahdo enää jaksaa polttaa. 15mm:kin seikkailee jo liekki, että tahtoo jäädä "käsityön leima"
    [​IMG]
     
    Muokattu: 15.4.2024
    Gary Grand ja Isamu tykkäävät tästä.
  5. ToniC

    ToniC Gearhead

    Sedan käytetty 4-pyöräsuuntauksessa. Taka-aks ok,kulkukulmat ok, camperit,casterit ihan rajoilla.

    Auraus kohdalleen. Wsm mukaan...
    Sitten vielä tutkittu foorumeja.
    Ei taida olla kriittisimpiä juttuja.
    Auraukset rodeilla liikkuneet 1,6-4,7mm välillä radialeilla vähemmän, räteillä enemmän. Ohjaus meni aika jämäkäksi aurauksen ollessa alarajan tuntumassa. . Pitää hintsusti laittaa lisää aurausta. Mutta saipahan selville, et ihan hyvillä arvoilla liikutaan ja akselit ok.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Seevu, Gary Grand ja Vuppe tykkäävät tästä.
  6. Olikos sulla joku ongelma viime syksynä Sedanin pyöränkulmien kanssa? Vaihdoitko akselin vai?

    Tuosta aurauksesta tuli mieleen, että sitä voi kotitallissakin säädellä ja mittailla. (kuten varmasti tiedät). Tässä yksi tapa:



    Onko Sedan nyt iskussa kesän rientoihin?
     
  7. ToniC

    ToniC Gearhead

    Joo. Aurauksia helppo katsoo esim autorobotin digimittatangolla, joka löytyy nurkista. Toinen rengas kulahti viime kesänä. Olkatappi oli oikealla väljä, mut vasen sisäpuoli kului. Pelkäsin, et akseli oli dropattu persiilleen. Tilasin kiimassa 4" akselin ja sit kun piti vaihtaa, niin 2" oli alkuperäisessä droppia.
    Uus jäi oottaan maalattuna parempia päiviä.
    Käytin alkup. santulla oikasussa ja akseli olikin priima. Uudet olkatapit kiinne ja nyt käyty säädettävänä. Oli kiva katsoo kuitenkin kaikki,kun 1 eturengas maksaa liki saman,kun etuakseli. Nyt tietää, että pitäs pärjätä aurausten ruuvailulla.

    sedan on valmis kesään, mut eriasia noilla tuleeko syksy sitten mihin aikaan huhti-syyskuun välillä...

    94 kaasarit vois vaihtaa takasin, mut tarvin ylikoon akseleille pitkän 7,14mm poranterän tai kalvaimen. Oma säädettävä kalvain liian lyhyt. Ei saa painettua yhdestä suunnasta läpi asti.

    Seatin kaasarin sain tehtyä hyvin, kun orggis akselista kiinni vaakajyrsimen poraistukkaan. Pöytä kohdalleen, kaasari klampeilla jyrsinpöytään ja sitten pöytä eteen, terä kiinne ja pöytä taakse.
     
    Muokattu: 15.4.2024
    Seevu tykkää tästä.
  8. Aiemmin linkkaamani brittikaverilta on tullut jossain vaiheessa uutta videota, jossa väsäillään tulipeltiä:


    Mahtuuko sulla lättäpää ilman tulipellin modailua?
     

Kerro tästä muillekin!