1931 ford coupe

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja ToniC, 18.1.2022.

Tags:
  1. ToniC

    ToniC Gearhead

    Sekin paljo riippuu jääkö lokarit.
    Ois kiva, jos vois kohtuuvaivalla ajella molemmin tavoin. Etuloksu näytti huonolta... Pysyvästi Loksuilla matalampaa leveää, pysyvästi ilman... Varmaan aika tudor tyyliin 16". Korkeampaa taakse
     
  2. Lähinnä mietin, että löytyiskö tuohon joku idea tyylin, ajo-ominaisuuksien ja vähän kaiken välille. En osaa muotoilla ajatustani, mutta ajattelin jotain American Graffitin rodin tapaista lokasuojaratkaisua jne.
     
  3. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Sikäli yhteensoivia nämä Fordin osat, että kolkytlukulaisessa V8 Fordissa ja 80-lukulaisessa pickupissa on kummassakin 5x5,5" pulttijako. Akselin jarrut kävis suoraan pinnavanteisiin, mut kestääkö wanhat pinnavanteet lukkojarruttaa?
     
  4. ToniC

    ToniC Gearhead

    Veikkaampa, että peltisiin tms vaihtuu... sillä just katselin seevyn spindlejä, että vannevalikoima kasvaisi paljon.
     
  5. Noita 5x5,5" jaolla olevia vanteita on maastureissa. Myös naapurin maastureissa ja vehkeissä. Sieltä löytyy mielenkiintoisia peltivanteita.. ;)
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  6. ToniC

    ToniC Gearhead

    Coupe odottelee kontissa lähtöä, mutta maailma vähän muuttunut oston jälkeen,eikä nyt tunnu autonrakennus tärkeimmältä asialta... :wc:. Tulee,kun tulee...
     
  7. ToniC

    ToniC Gearhead

    30.3 Pitäs olla suomessa...
     
    Gary Grand, tooke, isalmela ja 1 muu tykkäävät tästä.
  8. 10, 9, 8..

    Sattuipa Hambissa tämmöinen jännä ketju vastaan vahingossa. Täällä on aika hieno dual beam, joista on ollut juttua:

    [​IMG]
     
  9. Jokos tämä on kotiutunut?
     
  10. ToniC

    ToniC Gearhead

    Eilen Illalla käpäsin lenkin hyvinkäällä. Tänään pitää vähän tutkailla, mihin sitä taas on sorruttu.


    [​IMG]
    [​IMG]
     
    JouniK, tinareki, Catiska ja 8 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. Ace66

    Ace66 3rd gear

    Aikalailla metrilleen tuosta samasta kohdasta Hyvinkääläistä pihaa hain oman Chevellen ennen joulua.:DOnnea hankinnasta!:)
     
  12. ToniC

    ToniC Gearhead

    siinä on varmaan sit joku ruutu... viime syksynä tudor oli liki samassa kohdassa.
    Nyt tudorin perään poskirattaat karpiolalla booritettavana, niin saa ajoon takas ilman lukkoa.


    Mulla jouten nurkissa 74 farkkuchevellen koppa.

    coupeen on nyt nurkissa ranskan lättis, Volvo 5v loota.
    Mietin, jos hommais droppiakselin chevyn navoille, niin vannevalikoima kasvaisi huomattavasti. Miten toi takapää sitten kannattais hoitaa? Onko joku chevyn akseli, mikä menis ihan helposti heittämällä siihen? tai sitten varmaan modaamalla ford perästä.

    -39 ford akseli olis täydellisenä 4.44 välityksellä ja irtona 3.78 perävälitys.
     
    Muokattu: 9.4.2022
  13. Onko tähän joku valmis adabteri vai joutuuko sen askartelee?

    Milläs tavalla olet suunnitellut asentaa sen akselin. Alkuperäiseen tyyliin poikittaisella lehtijousella, kuten tässä?

    Jos sitä akselia alkaa modernisoimaan, niin mites olis ihan 740/940 Volvon akseli? Se on 1460mm leveä, eli noin 57,5" Alkuperäinen on:

    56 to 57" from axle flange to axle flange.

    Toki pulttijaon kanssa joutuu hiukan kikkailee.
     
  14. Väpsy

    Väpsy Gearhead

    Ja jos Volvon akselia miettii, niin 240 on kapeampi, Noin 1350 laipasta laippaan, suunnilleen 100mm kapeampi kuin 740/940 akseli.
     
  15. ToniC

    ToniC Gearhead

    Toimis varmaan. Ja noissa euromalleissa ei olis hirveesti ylimääräistä rautaa.
    Kaippa vetarin laipassa on tilaa koneistaa pinnapultit, jos niin tiukka paikka tulee. Nelilinkit ja avokardaani tulee, niin eikö sit menis kynäjousilla takapää..

    Coupeen voi laittaakkin jo modernimpia ratkaisuja.
    Ois jees,kun sais hammastankoohjauksen. Ois kivempi ajaa tarkalla ohjauksella. Saakohan droppiakselin taa hammastankoa. Ei ole tullut vielä tutkittua. Oma ohjaus on jäykkä,kun mikä... Joku tommonen?
    https://www.speedwaymotors.com/Unisteer-1928-32-Ford-Cross-Steer-Rack-and-Pinion,2033.html

    Tosin vegan simpukoita saa 3 ton hinnalla...


    Hommasin sen volvon m47 lootan ab koneen perään. Se olis menny ilmeisesti mun omalla kytkinkopalla ja loppukoneistus volvon kytkinkopan pätkällä. https://myflatheadford.com/ford-flathead-gearbox-conversion-m47-volvo/ .

    Nyt on toi ranskanlättis, niin en ole varma. Kai adapteri pitää värkätä itse.

    Imus. Ja kaasaritkin tarvis katsella.
    Tampereen näyttelyssä oli se ruotsalainen, jossa oli eddie meyersin imusarja. Oli ihan metkan näköinen. Millainen lienee toiminnaltaan?

    Tilasin tohon neloskoneeseen tiivisteet ja huolto-osat, mut en tiedä viittiikö edes kokeilla konetta käyntiin. Jos pistäis tekniikan huolto-osineen kiertoon... Vaihtelis vaikka johkin tarpeelliseen. Esim se imus. + kaasarit.
     
    Muokattu: 9.4.2022
  16. Vähän viritetyllä lättiksen tehoilla ei tosiaan tarvita Fordin 9" akselia.

    Minusta tossa Volvo akselissa olisi monta asiaa kohillaan. Siihen saa välityksiä ja lukkoja tarvittaessa hyvin, koska on Danan lisenssiakseli (sama kuin Jeepissä). Ja sen lisäksi Suomi on pullollaan niitä.

    Noihin ripustuksiin on valmiita 4 -linkki settejä. Tässä esim setti coilovereilla:

    https://www.ebay.com/itm/254641129718

    Joku tommoinen lienee helpoin? Samalla pääsee näyttää katsastusmiehelle, että setti on tarkoitettu tämmöiseen käyttöön.

    Hot Rodissa oli joskus tämmöinen testi:

    https://www.motortrend.com/how-to/hrdp-1301-flathead-ford-intake-manifold-smackdown/

    Tuon perusteella ei taida olla ihan hirveän suurta merkitystä sillä imusarjalla?
     
  17. ToniC

    ToniC Gearhead

    Jimmys garagessa oli kans aika paljon tuentoja, samoin muskeliautossa, mut kolminkertaisella hinnalla

    Sitten on noita rallipajoja.
    Jos jollain on hyviä kokemuksia, niin tiedot kelpaa. Samoin jos löytyy kuvia, miten taka-akselin ylitys kannattaa tehdä, että vehkeen saa pudotettua tonttiin. Sopiva korkeus vois olla sellainen, että kivikovalla alustalla mahtuisi juuri ja juuri lokarit paikalleen. Mun lielestä paremman näköinen, kun takapyörä seuraa sitä lokasuojan kiinnitys kohdan pokkausta.


    Ei varmaan mun hakemilla tehoilla ole väliä mitä imusarjaa laittelee. Saatavuus ja ulkonäkö edellä. Konelle tehdään ne parannukset, mitä järkevästi tulee.

    Kanavat saan portattua ja siloteltua itse.
    Venttiiliseetit jossain koneistamossa, mahd. hoonaus mennee samalla tai itse.
     
  18. Tuolta löytyy jotain kuvia. Esim:

    [​IMG]
     
  19. Hintaeroja eri imusarjoilla tuntuu olevan. Esim . tämmöinen bränditön on halvimmasta päästä:

    https://www.ebay.com/itm/113902371641

    Kai tuokin on jonkun vanhan merkin kopio..(EDIT: Offenhauserin?)Jotkut vastaavat on 3 kertaa kalliimpia.
     
    Muokattu: 10.4.2022

Kerro tästä muillekin!