1931 ford coupe

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja ToniC, 18.1.2022.

Tags:
  1. Pikku-Kalle

    Pikku-Kalle 3rd gear

    Jos Vega-mallisen poikittaisohjauksen haluaa niin tais esim '65 Impalassa olla 605 Saginaw joka oli about sama ku Vegan tekele paitsi rattiakseliin tuleva akseli oli pitempi. '28 avoon laiteltiin sellanen, onhan se niinku mikroauto ajaa eli erittäin tarkka ja nelilinkitetty alusta tosi hyvin reagoiva ja jämäkkä.
     
  2. ToniC

    ToniC Gearhead

    Hilux ratkaisu tuskin mahtuu.
    Tre ja hesan messuilla tuli noita katseltua. Tilaa ei ole kasin kanssa liikaa.
     
  3. Toi on kyllä hyvä pointti. Noissa käytetty paljon vanhan Volkkarin pakun simpukkaa. Se on kuvien perusteella aika pieni.

    Tai sitten jonkun muun vanhan pakun tai maasturin. Jossain näin jonkun Leyland Sherpan simpukankin.
     
  4. rodhot

    rodhot Gearhead

    Pallokeula volkkarin simpukka oli mulla käytössä -36 chevyssä ennen hammastankoa. Ainut ongelma oli että kääntövarsi oli liian lyhyt riittävään kääntösäteeseen. Tein uuden varren...
     
  5. ToniC

    ToniC Gearhead

    Amazon etujarrut + adapterit ns"lyöty lukkoon"
     
  6. ToniC

    ToniC Gearhead

    Saginaw 605 vois olla jees... camaro z28... Kävisköhän siitä myös rattiakseli? Tiltillä mielellään...

    Nyt tarvis just tällä minuutilla
    Holley 94 ryyppyakseli... Oisko jollain romukaasaria? (21-29 stampit kaasarissa.) Noin 88mm pitkä.
     
  7. Tuosta tuli mieleen, että onko se sun patonkikone heidän omalla etusumpulla? Meneekö se vaihtoon? Mietin vain, että poikittaisohjauksella voi ainakin olla ahdasta.
     
  8. ToniC

    ToniC Gearhead

    Menee vaihtoon.
    59ab öljypohjan tarvii. Ja olettaisin, että imuputki samanlaisesta.
    200-sarjan akselikin oli väärää tyyppiä, joka oli tarjolla haussa 1031 mallinen taka-akseli.
    Raisun 2hlö sohva ostoslistalla myös
    Samoin boksauslevyt tai shapluunat/cadkuvat.
    Saa tarjoilla yv:llä


    Ja voisin myydä jollekkin antiikkiukkelille tosta 4 koneen,lootan,koneeseen tulleet huolto-osat jne..

    Vaihdossa käy 255käypäset osat.
    Kannet,imusarja,2x97 strömbereillä
    1007b tms kevyt katunokka yms.

    Lokarit ja takaluukun+ ovet+ takaluukun raksin irti, kun tudor on ajossa. Ne menis tonne lähiseudun pesufirmalle vesipuhallukseen.
     
    Muokattu: 8.5.2022
  9. Millä tavalla se oli väärän tyyppinen?

    1030 ja 1031 akseleiden ero on siinä, että jälkimmäisessä on hiukan isompi halkaisija välityksen rattaassa. Periaatteessa hiukan kestävämpi, mutta sun tapauksessa sillä ole merkitystä.
     
  10. ToniC

    ToniC Gearhead

    No tunnustan. En tiiä, kiireessä vain luin, että noi tuunaajat suosii sitä 1031 ... Eiköhän ne kestä max 150hp molemmat.
     
  11. Kestää se sen. Jotkut on ollut sitä mieltä, että ratkeaa muualta ennen kuin välityksestä, niin sillä näennäisellä kestävyyserolla ole edes merkitystä. Mene ja tiedä.

    Siinä 1030:ssa on se etu, että siihen saa tilattua Jeepin välityksiä, jos tulee tarvetta.
     
  12. ToniC

    ToniC Gearhead

    Yllytät... Kattoo mihin hinta menee amazonin jarrusatuloiden kanssa... Akseli makailee muutaman sadan metrin päässä kotoa...

    Enkä usko, että noissa vehkeissä ns. uudenaikaiset voimansiirrot ensin hajoaa
     
    Muokattu: 8.5.2022
  13. Tuleeko tähän x-palkki?
     
  14. ToniC

    ToniC Gearhead

    Eiköhän se tule samalla vaivalla. Siihen kelpaa vissiin vaan x metriä sopivaa u profiilia.

    Rungon takaosaan tarvii vähän vippausta. Itsellä autorobot, jossa saa väännettyä tai sitten hitsailemalla
    z-palkki... <-- (hyi helvetti mikä kaiku tuollakin tänäpäivänä. Taidan ihan periaatteessa taivuttaa )

    Saakohan noissa taivuttaa kevyesti runkoa sitä kabiinin etuosan tienoilta hieman 32 rungon tyyliin... Rapakon takana peruskauraa
     
    Muokattu: 8.5.2022
  15. Nyt on se Hot Rod unelmaa on palannut Areenaan. Tässä oli se droppaus ajasta 26.00 eteenpäin.:

    [​IMG]
     
  16. ToniC

    ToniC Gearhead

    oon mä kysynyt luurillakin, mut ei oo vastaillut.
    Hienohan se valupohja olis, mut tosi kallis...

    Entisessä elämässä olin noiden valujen kanssa jotenkin tekemisissä.
    Peiron ja Mekava tuttuja firmoja.

    Muotin teko maksaa yleensä 3500-5000 tuon kokoisiin käikäleisiin.
    Valuosa ei sitten mahdottomia, kun muotti tehty... tai riippuu seoksesta.

    ja kun seosta vaihtaa, voi joutua tekemään uuden muotin, kun kutistuu erilailla.


    Tota akselin droppausta katselin. Pitäs väkertää se Jigi, eikä oikein yhden akselin takia viitsi. Eikä ole enää isompia polttopillejä lämmitykseen. 5L töhö vaan pulttien/laakereiden irrotteluun. Koritinakin sillä menee, mut siihen on sievert pullopoltin kivempi.
     
    Muokattu: 10.5.2022
  17. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Jotain mallivaluja tehty duunissa tulostettuun muottiin, nehän on kertakäyttöisiä, kalliita. Varsinkin jos ei täyty kunnolla.
     
  18. Ajattelin, että jos se olisi niitä tehnyt ylimääräisiä tai jotain sellaista.

    Siellä rodiosaketjussa oli valmiiksi dropattu akseli myynnissä. Sama kaveri myös droppaili niitä muutenkin.
     
  19. ToniC

    ToniC Gearhead

    [​IMG]

    Amazon 65-67 satuloille ja levyille tuli adapterit. Ohjeet mukana ruotsiksi. Kiitos vaan myyjälle. Kympin kappalehinnalla ei viitsi koneustaa itse.
    Ilmeisesti pari holkkia pitää sorvata ja hommata 39-48 spindlet... Oisko jollain??? ... Itsellä on täydellinen 39 akseli, mutta koitetaan lykätä purkua jos löytyis irtokamaa.

    Takavalo coupesta myyty.
     

Kerro tästä muillekin!