1931 ford coupe

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja ToniC, 18.1.2022.

Tags:
  1. Tossa aiemmin linkkaamastani adabterijutusta:

    Other things required are the inner bearing spacer for ‘28-36 spindles to adapt later hubs that move the bearing out 1/4” (I believe it is 1/4”), the early Ford inner bearing with the Volvo race and grease seal. The outer bearing is the original Volvo, number BK 09074 and hold everything in place with the Ford washer and castle nut.

    Eli saiskos sen suoraan siihen A-Fordin spindleen?
     
  2. ToniC

    ToniC Gearhead

    Tässä maininta 39 spindlestä. Laakerit taitaa mennä aika samaan tapaan.

    Pitää vähän tarkemmin lukee.
    oma ruotsi on vähän paska, mut jotain tajuan siitäkin... Just kun nää autohommat... Kaikesta tiiän vähän ja jokaisessa niissä tasaisen huono


    [​IMG]



    [​IMG]
     
  3. Muokattu: 10.5.2022 klo 21:17
  4. ToniC

    ToniC Gearhead

    Aattelin, että nyt kun on tollaset adapterit, niin jos orjallisesti noudatan tuota ohjetta, ei voi mennä metsään... Tai kai se voi.

    Joihinkin toisiin tossa näyttäs olevan se, että satulat menee kellotaulussa yläviistoon. Olisko sillä haviteltu lisätilaa ohjauksen osille
     
    Muokattu: 10.5.2022 klo 21:33
  5. XXZ

    XXZ 1st gear

    Vintage motorssilta löytyy hyllystä neljän tuuman droppiakseleita reijillä tai ilman siihen hintaan että ei kannata paljon muuta miettiä. Yksikään itse tilattu kampi ei tule siihen hintaan rapakon yli. SoCalin akseleita vielä jotka pelaa orkkis 37-48 spindeleillä. Toki tukivarsista riippuen saattaa kääntövarsien kanssa joutua puuhailemaan. Parasta laatua mitä markkinoilla on. Itse dropatut saattaa käydä vaikka terveyden päälle ja kaikki se vaiva ei ole sen rahan arvoista ellei halua juuri tiettyä vintage akselia dropata. Perch välistä johtuen siihen tarkoitukseen ei oikein sovikkaan kuin 28-36 akselit. Noi volvon levytkin kannattaa viskoa olan yli lepikkoon. alkavat olla sen verran nostalgia kamaa että paremmin löytää osia 40-luvun Fordin rumpujarruihin. Jos levyt pitää olla niin sellaiset halvat speedwayn setit gm puristimilla ja taas löytyy osia joka kylästä. Olen useamman Hot Rod Alustan tehnyt ja tahdon sanoa vaan ettei kannata mennä perse edellä puuhun.
     
  6. ToniC

    ToniC Gearhead

    Akselit näillä näkymin juuri vintagelta 4" dropattu eteen. Ei pääse palkoille lähetellä omaa dropattavaksi ja päälle putsaus/maalaus.
    ja samasta putkasta tarvii ottaa 4-linkki ja panhard taakse.

    Tudorissa on vinoilla ylävarsilla, mut coupeen vois pistää vaihteluna suorilla. +Panhard.
     
    Muokattu: 11.5.2022 klo 17:40
  7. Mikäli sikäli käytät sitä 200-sarjan Volvon akselia, niin ehkä sen Panhard tankoa voisi hyödyntää. Kannattaa ainakin napata talteen.
     
  8. ToniC

    ToniC Gearhead

    No sellanen ois tyrkyllä...

    Jos taas tuumii käyttävänsä akselirahat muuhun ja siivota samalla tallin nurkkia, niin pitäskö sitten miettiä seuraavaa kun tässä on aikaa enneks puran:


    Eteen
    4" uus droppiakseli
    -39 spindlet ja vakio rumpujarrut.

    Meneekö -39 omat jarrut hyvin??? Ja toki niihin sais sitten tarvittaessa ne volvon levyt.
    Täydellinen -39 etuakseli on kotona.
    60hp v8.
    En kuollakseni muista, mutta mahtokohan niissä mun akseleissa olla tuollainen iso pulttijako. Joku etiäinen, että saattoi olla https://akhwheels.com/wheels/16-x-4-ford-artillery-wheels-1936-1937-1938-1939-car-application/


    Speedwayllä rumpujarrukitit maksaa enemmän,kun levyjarrukitit. Onko halkaisijalta suuremmat, kun vakiot? Leveyttä 1,5 ja 2".


    Taakse:
    - 39 vakio akseli.
    4-linkillä
    Siihen löytyy kotoa 3.78 välitys 10-boorinen avokardaanisarja ja ulkokooli pinioniin.

    Tudoriin tuli just kaikki laakerit joten toinen setti vaan samoja. Vanhoilla ajettu 3000 mailia, mutta oli se kemppi,kymppi...

    Laatikko tulee 5-v volvo m47

    Tarvis vaan huolto-osat jarruihin, jos 39 jarrut muuten on asialliset
     
    Muokattu: 11.5.2022 klo 20:55
    impala-63 tykkää tästä.
  9. ToniC

    ToniC Gearhead

    -39 on isolla jaolla... Hintavaks. Menee senkin taka-akselin laitto.

    Mitattiin naapurissa karkeasti 200 ja 700 sarjan pikkuperät. 1030 dana.

    Ne olis köykäsiä, siroja,osat ei maksa mitään ja saa mätänetistä.

    Kapein mitta satulasta satulaan
    200-sarja. 112cm
    700-sarja. 126cm

    Jarrukilpien väli
    200-sarja 124
    700-sarja 135

    Laippaväli
    200-sarja 140
    700-sarja 153

    Pitää mitata coupe, kun sade lakkaa, mutta jossain luki, että kori on 107cm taka-akselin kohdalta. En tiedä oliko coupen mitta. Se on kai kapeampi,kun sedan.

    Sen mukaan, jos kumin reuna tulis juuri satulan pintaan. Jäis 2,5cm puolelleen tilaa.
     
  10. Olisko se alkuperäinen akseli jotain 56" laipasta laippaan, eli 1422 mm?
     
  11. ToniC

    ToniC Gearhead

    Sitä luokkaa. 112. On se coupen runko. Siitä se ei juuri leviä ennen lokarin pokkausta. Sedanissa leviää noin 12cm/puoli sinne kaarelle.

    700 on liian leveä mun mielestä kapeilla renkailla

    Mielestäni aika soppeli tulis 200 + 20mm adapterit sekä vetarin ja levyn väliin ja samoin satulan kiinnikkeen/satulan väliin.
    Jarrukilvestä syvennys pois

    Samalla hoituis jaon muutos
    Sitten olis satulasta satulaan noin 116cm ja. Laipasta laippaan noin 144cm
     
    Muokattu: 12.5.2022 klo 19:53
  12. Tuohan alkaa kuulostaa suunnitelmalta..:cool:

    Onko sulla jo ideaa millaista rengasta/vannetta siihen tulee?
     
  13. ToniC

    ToniC Gearhead

    Artillery vois olla, mut en ole päättänyt.

    Etusatulat on amazoneissa leveät, kun männät molemminpuolin. Hilux kuulemma kanssa 4,5 jako
     
    Muokattu: 12.5.2022 klo 21:08
  14. Monessa japsissa ja korealaisessa on tuo 4,5"/114,3 mm jako.

    Törmäsin vahingossa jännään vintagetrailerisivustoon. Siellä on samanhenkisiä peltivanteita 4,5" jaolla, kuin sun tuossa Tudorissa. Ja niihin babymoonkapseleita.
     
  15. ToniC

    ToniC Gearhead

    15". Sais olla 16.

    Nyt olis volvo 200-srj taka-akseli hakua vailla. Leveyttä vielä mietin, mut on niitä paljon ainakin käytetty.
    Ja osaa saa vielä todella hyvin.

    Hintakin oli sopuinen. 6 akselia jarruineen saa uuden levyjarrusarjan hinnalla.
     

Kerro tästä muillekin!