1932 Ford Deuce Coupe Hi-Boy peltikori

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Karva, 25.6.2005.

  1. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Kiitos Partner uusista kuvista, projektikuvia on aina mukavaa nähdä. Ameriikan puolellahan se yksi heppu laittoi A-PU:iin Buickin perän ja nyt tekee A-Roadsteria samalla kaavalla. En nyt oikein hyvää linkkiä löytänyt tähän hätään, mutta tuossa jotain:
    http://www.jalopyjournal.com/forum/show ... ge=1&pp=20

    Pitää kyllä sanoa että "Sture Lundin Lönnångerista" on aika ÄIJÄ!!!
     
  2. Otto

    Otto Gearhead

    Jeps, totta. Lopputulos lienee parempi jos ei tee koko koppaa itse, vaan vain osan? Sekin riippuu tietysti paljon kohteesta. Esim '32 5W on aika erilainen projekti kuin vaikkapa Aakkos roadster p-u.

    Mutta jos Karva väännät sen kopan suorasta pellistä, lupaan nostaa hattua, myös selvinpäin.

    Mullakin on projekteja, jotka oon tehnyt ihan vaan siksi että "se olis mielenkiintoinen projekti". Siis ihan vaan tekemisen ilosta. Ja lisää on työn alla.

    Mun mielestä homman koukku on siinä että mitä aloittaakin tekemään, niin valmiiksi asti tarttis saada. Kuka vaan voi aloittaa mitä vaan, mutta vaatii pinnaa saada valmiiksi asti.

    Ja sitten odotellaan taas palautetta.
    Nimellä.

    Eiköhän tästäkin topicista saada kunnon muurahaispesän-sorkkijaiset aikaiseksi, hiphei!!!
     
  3. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Ei se korin tekeminen ole helppoa.. Minäkin olen haaveillut samasta asiasta jo jonkin aikaa. Työkseni värkkään noiden pellin muokkausvehkeiden kanssa ja niillä pystyy tekemään jos jonkinlaista. Mutta isot kaarevat korin osat... Aikamoinen ongelma.

    Tekihän Clenet (se unelma-autoja valmistanut firma jenkeissä) niitä 2-paikkaisia 30-luvun urheiluauton näköisiä uusklassikoita käyttämällä käytettyjä MG Midgetin koreja (+suht suorasta pellistä tehtyä keulaa ja lasikuituisia lokasuojia) Excaliburissa sorruttiin käyttämään kuitua koko korin valmistuksessa... Ovat varmaan pohtineet samoja korin valmistusjuttuja, kun niitä autoja suunnittelivat.

    Kyllähän jonkun Hummerin korin vääntää suorasta pellistä kuka tahansa, joka on vähänkään siihen hommaan perehtynyt. --> www.tremormuv.com
     
  4. BRC1

    BRC1 Gearhead


    Voisi olla aika karmeeta katseltavaa :lol: Mutta eihän meidän tarttis laittaa räsymattoihin keskelle reikää ja pukea ne päälle.... :rotfl:
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kultaisella 80-luvulla Ruotsissa eräs heppu rakenteli T-malleja suorasta pellistä aika yksinkertaisella systeemillä. Lattaraudasta oli hitsattu alkuperäisen osan mallia noudetteleva kehikko, jossa rautaa oli ristiinrastiin niin että se näytti verkolta.

    Kappaleita oli kaksi siis sisä ja ulkopuoli. Pelti laitettiin väliin, joskus sillä oli jotakin kumilevyjä pehmentämässä. Sitten koko höskä kiristettiin pulteilla reunoilta yhteen ja apurutistusta annettiin prässillä.

    Tätä vaihtoehtoa kannattaisi tutkia jollakin koepalalla. Oli aika nopea systeemi ja e-pyörää ei tarvittu - siis sarjatuotanto oli mahdollista. Käsittääkseni heppu myi tekemiään repro-osia muille harrastajille kun kerran oli vehkeet tehnyt.

    JL
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Toi lehti on siis vuodelta -87. Lienee sama heppu kyseessä.
     
  7. Karva

    Karva Gearhead

    No niin ja sitten taas palataas aiheeseen sekä sen viäreen ....

    Mikä vit... sinä nyt maksaa, ei mää jaksa jummartaa, mitä ???


    Eikö se nyt vieläkään mene päähän -32 Ford Deuce Coupe, Roadster ja mielummin vielä se hi-boy versio, ei voi olla vaikea kori siinä on liki suoria koripintoja tosin noita on niin nättejä jotta tollasen klassikon tekeminen tarttee sitten onnistua, joka tapauksesa vaikka kolmannella ... kiitos 4DFC

    Jep siinä on takapäässään komiat prässäykset ja hienot muodot, mutta kattokaan niitä kuttaperkka korien valmistajien sivuja puolet on jättänyt muut kuin kylki prässit pois, ja osa nekin, ei helv... nyt tehdään suomi rodia ei tai jotain sinnepäin, ei sen pidäkkään olla vertailu kelpoinen jenkkien puolen miljoonan taalan näyttely ohjuksille, mutta jos hyvin käy se voi olla parempi, joka on taasen aivan sama kun joku itkee kuitennii, jos tommosen jonnekin laittas näkysälle, jotta se ja tämä pultti oli väärän muotoinen, kiivetkää perse edellä puuhun, se helpottaa ???

    Jep romuja haalimalla ja osia metsästämällä, kasata siitä mitä sai ehtittyä ja loput säveltää itte .... näin se menee suomi autoissa, liki aina, eikä siinä mitään se on hyvä ja toimiva resepti, jolla noita saa vielä kilpiin ...

    Mutta kun vois tehdä paremmin, ja unohtakaa ne kori prässit ja org mittoihin tehdyt korit jotka on parempia kuin tehtaan tekemät, jos sellaisen haluaa niitä saa valmiina siihen hintaan jotta sitä prässiä ei sillä rahalla osteta edes romu veikolta kilohintaan.

    Mutta kun kori, olis sitten joskus tulossa, autoon jossa on lähele mutta ei sinnepäinkään olevat rungon mitat, ja osa koria joka hyödynnetään, ei sen tarvi olla täydellinen riittää jotta se on hyvä, vihjeenä kattokaa -03 Wheels nro 6 sivu 34, ei tuo voi olla vaikeata, jos tommisen sai nuo niin me tehdään vielä paljon paree, vai ...

    Taas kerran, ei kiinnosta pätkän vertaa kuka ja mitä tai kuin kalliisti ja hienosti teki vuonna xx ruottin ameriikassa, hienoja org koreja, ei kiinnosta ei, mutta kuinka koti konstein, se on nyt se kikka ...

    Eli on suoraa ja kieroa peltiä sekä parit työkalut, normaali tai pikkasen peree varustus, kuinka ....

    Onkos Kokemuksia ristikko tai tukikehikon päälle levyttämisestä, aiemmin mainittiin parikin lehteä joissa on moista ollut.

    Ja Kokemuksia vanerimallin päälle levyttämisestä, muita ideoita joilla saa pellit muotoiltua suurin piirtein oikeaan muotoon ???




    :lol: :odroll:
     
  8. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Etippä jostain kuvia vanhoista koripajoista. Mm. se äijä (Raymond L???,no se joka muotoili Studebaker Avantin) teki `59 Cadillacin perän ja keulan uusiksi, kun alkuperäiset oli niin saatanan rumat. Mobilistin kuvien perusteella korin tekijät väänti ohuesta putkesta(?) hahmon uuden korin muodoista. Ja sitten peltiä väliin. Luulis jotain vinkkejä löytyvän.

    Jossain vanhassa Street Racessa oli juttu kun tekivät sitä "aitoa" 60-luvun Batmobilea `57 Lincolnin pohjalle. Sama juttu. Ohuesta putkesta/tangosta tehtiin korista rautalankamalli ja jne...

    Batmobilessakin on hiukan enempi muotoja, kuin `32 Foortissa.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eiköös makaroonit aikoinaan paukutellu orhi-fiiattiensa muotoja hiekkasäkkien päällä...
     
  10. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Ihmettelin tuossa just paikallisessa tallissa 50-luvun alun avo-Jaggea johon tuli Englannissa kolmen vuoden aikana alumiinista käsin tehty kori. Voi hitto kun oli upeaa työtä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
     
  11. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Ja ekan kajakki-Saabin prototyypin pellit paukuteltiin kuulema hevosen paskaa vasten... :eek: Totena jostain luin tämänkin tiedon...
     
  12. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

  13. yfreak57

    yfreak57 Gearhead

  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kattos perskules, kait se on sitten jotain ko, värkille kuitennii tehtävä, eli se jotta tekis pikkasen metalli tai putki kehikkoa jonka päälle levyttäs ja samalla muutamat vaneri kehikon yhdistelmän, vois vaikka toimia.


    On se yhtä ... kait täänkin himmelin joutuu jossain vaiheessa kokeilla tai alottaa ....


    Hupsis, se kirjailu sisälle unehtu !!


    Karva
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Karva, tee nyt se totges ekaks :argue:
     
  16. Karva

    Karva Gearhead

    Älä viaras hötkyile, ja ihan vaan :soosoo: ... kun ei nimiä kehtoo alle laittoo, kiitos kuitennii kannustuksesta ... :p

    Se onpi niin jotta projektit valmistuu sitten kuin ne haluaa, tuollanen välipala on aina hauska, ne nostaa tuota suoritus tasoa ja inspiraatiota.

    Sitten sellainen kysymys jotta porukalla on noita standard catalogeja jos jonkin sortin autoon, missä on suurin piirtein saman kokoinen koppa kuin -32 tai -34 fordissa ...

    Esimerkkinä -35 stude dictator on taka-akselin kohdalta 20 cm leveämpi ja akseliväliltään noin 40 cm pidempi muuten on rungon mitat kuin samasta puusta ....

    Eli suomessa on noita omituisia methtä runkoja jotka soveltamalla saattas käydä vastaavan kori kyhäelmän pohjalta vaikka ja kuinka hienoja -32 roadster tai cab kaunokaisia tieliikenteeseen ...

    :lol: 8)
     
  17. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Oot Karva päässyt perille näköjään. Toivottavasti ei paljon osia karissut tielle matkalla niin pääset yhdistelemään etupäitä ja takapäitä... :D
     
  18. Piru

    Piru 1st gear

  19. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Myykö toi Lazze lainkaan valmiita peltiosia?
     
  20. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Erinomaisen hyvä esimerkki ja jos timpurin vikaa on enemmänkin niin lisää linkkivinkkiä ja unettomia öitä:
    http://www.woodiesusa.com/vehicles4sale ... 32Ford.asp
    ..sori vaan jos alkaa otsikkoaihe menemään puisevaan suuntaan mutta jos edes jotakuta sattuis kiinnostamaan..suamen maa on puuta täynnä.. :wink:
     

Kerro tästä muillekin!