1939 Pontiac Sedan Deluxe 2D Six

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja karra, 12.12.2023.

  1. karra

    karra Double Gearhead

    No niin, letku tuli tänään ja takajarrut kunnossa, ilmattu ja toimii. Mutta, edessä oikealta alkoi vuotaa pyöräsylinterin etummainen mäntä, ja jarruletkukin on huonossa hapessa. Tarttee tilata osia, pitää listata tähän nyt niin ei tarvi kirjoittaa muistilistaa:

    Pääsylinterin korjaussarja (varalle): OEM / Interchange Numbers: 5450597, 5453950, 5454563

    Pyöräsylinterien korjaussarjat eteen 1": OEM / Interchange Numbers: 1688284, 1752231, 1879525, 2346863, 2953999, 3105241, 3200267, 3204326, 333752, 3621950, 4088903, 4486531, 535556, 5450425, 5450970, 5455660, 5455855, 5461601, 5461649, 5462086, 5464183, 5466904, 5467284, 5467384, 8126964, 8M2128, 937961, 938121, A8C2128A, C5TZ2128A, D2SZ2128A, F29Z2128A

    Pyöräsylinterit eteen:
    OEM RH / Interchange Numbers: 1074877, 5450406, 5456433, 5460713, 5462063 DORMAN W4803

    OEM LH/ Interchange Numbers: 1074878, 5450407, 5456434, 5460714, 5462064 DORMAN W4804

    Etujarruletkut 2 kpl OEM / Interchange Numbers: 1308636, 1474116, 500124, 503925, 533996, 5450015, 5450283, 763746
    RAYBESTOS BH5433 tai DORMAN H5433

    Nyt kysymys kuuluu että saisiko noita pyöräsylinterien korjaussarjoja Suomesta? Tuuman koko:

    [​IMG]
     
  2. karra

    karra Double Gearhead

  3. karra

    karra Double Gearhead

  4. karra

    karra Double Gearhead

    Kotikaupungista löytyikin pari korjaussarjaa harrastajatoverilta. Pääsee jatkamaan, kuha lähtis vaan ilmausruuvi auki...
     
    Z11 ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  5. karra

    karra Double Gearhead

    Nyt on jarrut Pontiacissa.

    Sain eilen yhden kumisarjan. Otin tänään auki oikean etujarrusylinterin, siellä oli hyvännäköiset kumit, ja suojakumitkin. Kuppikumit oli made in USA, oisko ollu Warner-merkkiset.

    Sisältä tuli skeidaa, mömmöä ja hiekan tapaista raetta. Sylinteri oli alapinnasta ruosteessa, hioin hienolla paperilla, putsasin ja kasasin uusilla kumeilla käyttäen jarrurasvaa. Sain vielä ilmausruuvin auki niin ilmatkin sai pois.

    Tarttee ottaa vasen myös auki ja putsata paikat, kun tulee Rockautosta kumisarjat. Syksyllä/talvella sitten uutta osaa sinne, tekee hommn ajan kanssa.
     
    eeko, Gary Grand, esmi ja 1 muu tykkäävät tästä.
  6. Sopiko se uusi letku?
     
  7. karra

    karra Double Gearhead

    Kyllä, se oli just oikea. Kiitos vielä avusta, itse en olis osannut etsiä. Ja se tuli nopeesti!

    Pitää yrittää palauttaa TradePartsiin se kayttämättä jäänyt letku, kun tulee sinnepäin asiaa. Jos vaikka hyvittäisivät johonkin tavaraan.
     
    Gary Grand ja Kustom STW tykkäävät tästä.
  8. karra

    karra Double Gearhead

    Torstaina oli tavallaan neitsytajelu, muutaman 5 km suuntaansa tehdyn koeajotyyppisen ajelun lisäksi.

    [​IMG]

    Noin 20 km suuntaansa Taipalsaarelle viime torstaina. Auto tuntee kaikki pitkittäisurat, jopa maalattu reuna- tai keskiviiva riittää siihen että etupää nuljahtaa. Homman kruunaa takapään hytkytys kun renkaissa on pystyheittoa. No, takapää kai alkaa asettua, ainakaan eilen ei enää niin paljoa hytkynyt. Pitää viedä auto pyöränkulmien suuntaukseen ennen kun alkaa tilailee uusia renkaita.

    Olen edelleen sen 205 R 16 kannalla. Nuinkohan ne menee 5 tuuman levyisille vanteilla? Viistuumasethan noi tais olla...

    Nostin auton tänään vielä pukeille, pitää hurrien sähköjohtoasennuksia niputtaa ja siistiä/suojata. Täytin etuiskarit moottoriöljyllä, ne oli ihan kuivat. SAE 10 pitäisi olla, pistin 15W-40 kun sitä oli hyllyssä.
     
    LPV, Gary Grand, eeko ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. Onneksi olkoot. Hienoa nähdä vanha liikenteessä!

    Noista pyöränkulmista sen verran, että jos ja kun hankit vyörenkaat, niin aurausta kannattaa luultavammin laittaa vähemmän vyörenkailla kuin ristikudosrenkailla. Näin olen rodiukkeleiden jutuista antanut itselleni ymmärtää.

    Aiemmin linkkasin alla olevan taulukon. 5" vanne on sallitu 205R16 renkaalle. Suositeltu on 5.5" vanne. Eli kyllä niiden pitäisi mennä.

     
    Muokattu: 5.8.2024
  10. karra

    karra Double Gearhead

    Ei ollu yön aikana valunut öljyä ulos etuiskareista, saas nähdä kun jousitus alkaa liikkumaan...

    Mittasin rullamitalla aurausta, vaikuttaisi olevan noin 20 mm mikä on ihan liikaa. Pitäisi olla 0...1/16" eli vajaa 2 mm. Minulla oli tosin auto pukeilla, edestä tukivarsien alla mutta ei siis renkaillaan kuten pitäisi. Voisihan tuon käyttää säädössä.

    Laitoin taakse meneviä sähköjohtoja siistimmin nippuun auton alla. Löysin takajousien riipukkeista pari nippaa (ylemmät) jotka olin missannut rasvauksessa, painoin niihin rasvaa.
     
    Gary Grand, Isamu ja eeko tykkäävät tästä.
  11. karra

    karra Double Gearhead

    Kävin ajaas päivällä, etupään jousitus on nyt hyvä, ei pohjaa; ainakaan niissä töyssyissä missä ennen pohjasi herkemmin.

    Pudotin rengaspaineita sinne ohjearvoon, mikä on alle 1.7 bar. Eteen 1.7 ja taakse 1.8 - taas vaikutti paranevan. Kun saisi takarenkaista pystyheiton pois.

    Oiskohan jollakulle myydä 6.50 x 16 rengasparia minulle taakse?
     
    Gary Grand ja Isamu tykkäävät tästä.
  12. karra

    karra Double Gearhead

    Screen shotti

    [​IMG]
     
    Isamu, Kustom STW ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  13. karra

    karra Double Gearhead

    Kuva lainattu Sarkeri-71 albumista:

    [​IMG]
     
    FuryIII '71 ja eeko tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!