1939 Pontiac Sedan Deluxe 2D Six

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja karra, 12.12.2023.

  1. SK

    SK Gearhead

    GM siirtyi etupyöränlaakereissa 1960 kuulista kartioihin.

    Eli tokkopa löytyy laakeria ”Motonetista”. Laakeriliikkeestä ehkä kyllä.

    Mutta tuohonkin saa kuulista kartioihin muutossarjan, ja tuskin niitä laakereita on tyhjästä tehty.
     
    karra tykkää tästä.
  2. karra

    karra Double Gearhead

    Minun kirjan mukaan se on 1933-1939, sitten on toinen osanumero vuosille 1940-1950. Täältä saa:

    https://www.suomenlaakerikeskus.fi/tuotteet.html?id=280/3531

    Ulompi on GM 909001, sitä pitää etsiä nyt. ProductName:Ball bearing. Inside Diameter : 19.06 mm,0.7503 in. Outside Diameter : 52.83 mm,2.08 in.

    Edit: https://www.kulelager24.no/produkt/909001-b01/
     
    Muokattu: 1.3.2025
  3. karra tykkää tästä.
  4. karra

    karra Double Gearhead

    Stefa on GM 500257 ja se kääntyy SKF ¨sekä Timkenin tuotteeksi,, mutta saakohan sitä? No Laakerikeskus saa selvittää. Muitakin valmistajia on.

    18258 - Säteisakselitiivisteet - SKF
    Yhteenveto ; Mitat. Akselin halkaisija, 46.05 ; Suorituskyky · Minimi käyttölämpötila, -40 ; Ominaisuudet · Tiivistehuulen materiaali, Nitriilikumi (NBR).

    Timken® 5070 - Direct Pneumatics
    Type, : Single-Lip. Series, : 5000. Inside Diameter, : 1.803 in. Outside Diameter, : 2.969 in. Width, : 1/4 in. Cross Section Shape, : Type 29.
     
  5. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Muokattu: 2.3.2025
    Gary Grand, isalmela, Slant Sickness ja 1 muu tykkäävät tästä.
  6. karra

    karra Double Gearhead

    Stefat tuli tänään US-PArtsilta. Laakerit tilasin Veharannan Simolta ebaysta mutta sieltä tuli tieto että B02 olikin väärä laakeri heillä hyllyssä, uudempaan autoon, mutta otin sen toisen kun jää alle 40 euroon rahteineen. Katsotaan tuleeko tulli ja alvi vaiko tulee suoraan.

    Pitää toinen ottaa tuolta Tampereelta, kunhan vastailevat meiliin. Siellä ei ole nettikauppaa kuten US Partsissa oli, helppoa ja nopeeta!
     
  7. karra

    karra Double Gearhead

    Tsekkasin setefat, ne olikin huopa "huulella"!

    Katsoin iltasella jakson Rosworthy Rescues sarjasta; siinä Derek elvytti 1937 letukan, 2D sekin. Taitaapi olla aika sama kori kuin minulla, tuulilasissa ei ollut kiinteää välipienaa tosin. Siinä oli outo etuakseli, puhui independent suspension mallista sekä jäykästä akselista - jäi vähän epäselväksi että millainen se oli. Hytkyvää oli meno niillä vanhoilla ristikudoskumeilla (olikohan toimivia iskareita edes), olisi saanut kertoa minkä kokoiset kumekset hankki siihen, ne oli jotkut halvat el cheapot.
     
  8. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

  9. kad_boost

    kad_boost Gearhead

    Opel super six on samaa tyyliä etupään jousitus.
    No GM ja sama aikakausi.
     
    karra tykkää tästä.
  10. karra

    karra Double Gearhead

    dart -66 ja Isamu tykkäävät tästä.
  11. nimat-13

    nimat-13 Gearhead


    Derekin letukassa oli n.s.polvinivel jousitus.Se ei ollut kovin suosittu systeemi ja monesti sen takia Suomi autoihin omistajat vaihtoi tavallisen etuakselin.
     
    karra tykkää tästä.
  12. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Kuten myös ensimmäisessä Kadettissa ja sen seurauksena Mossessa.
     
    kad_boost tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!