1953 Hudson Wasp (L.O.V.E. Machine)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Make500, 25.5.2021.

  1. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Turbotettu Jeepin ruiskutonen. Ei tule tautonomiaa niiden remmien kanssa. Siihen hmmm manuaali perään. Ja lattiavaihde, jonka keppi ylettyy puoleen väliin ikkunoita.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  2. Make500

    Make500 Gearhead

    Mitään mätäpaskaa ei ole tullut tähän mennessä vastaan :)

    [​IMG]
     
    MosseKuski, rekkamies, esmi ja 10 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. Make500

    Make500 Gearhead

    Selvittelin eilen vähän numerotietoa ja autohan malliltaan 4C. Eli vuosimallia 1953. Sarjanumeron mukaan valmistettu tammikuussa 1953.
    Rekisteriotteessa on oikea sarjanumero mutta mallina 5B, ja vuosimallina 1952.
    Saako tuon jotenkin oikaistua Traficomin kanssa, vai tuleeko siitä pahakin talkoo?

    En tiedä miten moinen moka on voinut käydä rekisteröidessä. Tyyppikilvessä lukee kissan kokoisilla kirjaimilla Model 4C.
     
  4. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Onkohan se Trafin järjestelmä tarjonnut tuota väärää mallia, jonkin aikaisemman rekisteröinnin tietojen pohjalta?? Ennakoiva tekstinsyöttö ja katsuri luottanut siihen :eek::oops::rolleyes:
     
    LPV, Make500 ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  5. jrasi

    jrasi Gearhead

    Ei Makelle voi antaa moottoria, jossa on kannen yläpuolinen nokka-akseli, yhdelle naapuruston mersukuskille tulee heti kyselyä "Miks tässä Mersun keinuvipuakselissa on ratas päässä??"
     
    LPV, Make500 ja Slant Sickness tykkäävät tästä.
  6. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Tuommoinen virhe syntyy siitä, että katsuri kaivaa tietokannasta jonkun vanhan valmiin tyyppitodistuksen, joka otetaan pohjaksi. Olen ollut kirjallisuuden kanssa paikalla vastaavassa tapauksessa ja katsuri valitsee mielummin oikotien, kuin alkaa punnita ja näpytellä.

    Sitä en tiedä, millä moinen oikaistaan. Numerot on kuitenkin oikein?
     
  7. Onko tuolla virheellä mitään käytännön merkitystä?

    Jos rekisteriotteen runkonumero ja stanssattu auton runkonumero matsaa, niin auton saa leimattua maailman tappiin. Se niiteillä varustettu tyyppikilpi on katsurin näkökulmasta ns. turha.
     
    Muokattu: 3.6.2021
  8. Hehee, onhan se suunnittelemassa kerettiläistä ruiskutekniikkakin..;)
     
  9. Make500

    Make500 Gearhead

    Ei taida olla edes stanssattu mihinkään. Se käytäntöhän on poistunut joskus. Jos auto on tarpeeksi vanha niin sitä varmennusta ei tarvii tehdä. Katsuri sano Pioneerista että: ”Hyvähän se on että oot sen tuohon lyönyt mutta pakollinen se ei ole.”
     
  10. Ai juu..Tuota en tiennyt tai tullut edes ajateelleeksi. Se raja menee vanhan katsastajan käsikirjan mukaan tässä:

    01.01.1964 tai sen jälkeen käyttöön otetuissa autoissa on oltava runkoon tai koriin meistetty valmistenumero.
     
  11. Vielä näitä suikkalakkijuttuja..

    Kun tässä itsekin on tullut heiteltyä näitä moottorideiota, niin onkos sitä kukaan laskenut, että millaisen myllyn sinne saa laittaa. Eikös tuo tarvii nyt uuden luvan ja se menee uusien sääntöjen mukaan?

    Eli jos uskotaan tätä:

    1953 Hudson Super Wasp specifications

    KERB WEIGHT 1599 kg

    MAXIMUM POWER OUTPUT 142 PS (140 bhp) (104 kW)
    at 4000 rpm


    => 15,375 kg/kW

    2) vertailuajoneuvolla suhteen ollessa enintään 20 kilogrammaa/kW, saa se pienentyä muutetulla ajoneuvolla arvoon 10 kilogrammaa/kW;

    => 159,9 kW = 217,464 hp

    Noin nopeasti laskien. Taitaa jäädä ahtimet haaveeksi?
     
  12. Make500

    Make500 Gearhead

    Sattuu autismiini niin perkeleesti, ei muuta merkitystä.
     
    Seevu, Gary Grand ja isalmela tykkäävät tästä.
  13. Make500

    Make500 Gearhead

    Ei haittaa. Ei se ahdin taida muutenkaan olla tässä autossa mulle se juttu.
    Voisin hyvin laittaa alkuperäisen lättäpäätekniikankin, mutta sellaisen löytäminen on taas ihan oma juttunsa.
     
  14. Aihetta sivuten, niin Jeepillä oli aikoinaan Tornado -moottori, joka oli OHC. Sitä asennettiin myös henkilöautoihin Argentiinassa.
     
  15. Tuo vuosimalli selittää tuon värinkin. `53 vuoden värikartasta löytyy keltainenkin:

    1953 Hudson Honey Cream N-135
     
  16. LPV

    LPV 3rd gear

    Siellä oli myös väri Surf Green Q-133, joka muistuttaa tuota loksujen sisältä löytyvää...
    Makee projekti!
    Tuosta rekisteröinnistä, mulla käytiin just noin, että otettiin "joku vaan" valmiiksi rekattu. Olisin saanut omani "Trans Am" malliksi, mutta pyysin valitsemaan perus FBn.
     
  17. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Gary Grand tykkää tästä.
  18. Make500

    Make500 Gearhead

    Olis kyllä! Mistähän...
     
  19. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Sun on saatava eteläamerikkalainen kirjeenvaihtokaveri.
     

Kerro tästä muillekin!