1957-61 MOPAR SIIPI KUSTOMIT

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja MOtorPARts, 23.3.2004.

  1. 58STW

    58STW 1st gear

    JouniK: Mitäpä kuuluu sun Dotkelle nykyään???
     
  2. JouniK

    JouniK Gearhead

    Arvaa.. Kiirettä pukkaa, kaikkea pikku hilpettä pitäis laittaa. Kesä vaan lähenee uhkaavasti. Takalampun kehysiä laittelen, ohjausvaihde tarvii tiivisteet, laakerit ja niputuksen, sisustaa pitäis "verhoilijan " aloitella jnejne. Kotisivuilta näkee suurinpiirtein missä mennään, oon laitellu just noita kaikkia tilpehöörejä.
     
  3. late

    late Gearhead

    Ei kai se vaan ole toivalan tallille tuloillaan.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    En ole sairaalassa ollut harjottelemassa,tosin auto on Siilinjärveltä lähtöisin ja on tehnyt melkoisen kierroksen eri harrastajilla käyneenä ja luultavasti todettu melko usein lohduttomaksi projektiksi mutta tämähän on vain ja ainoastaan asentajasta kiinni kun ottaa huomioon että peltihän tästä maasta ei lopu käsiin!
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Oletkos Late Kuopion miehii?
    Kyllähän se tulee aikanaan Toivalan tallille kunhan saadaan ensin muut moparit tehtyä edestä pois!
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

     
  8. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Tähän on ihan pakko ottaa kantaa toteamalla että 57-61 mopen kustomointi on tuomittu aina epäonnistumaan :D
    Virgil Exnerin kynäjälki on sitä luokkaa että kun sitä lähdet muokkaamaan on sama kun piirtäisit viikset Monalisalle.
    Siksi kai niitä niin vähän onkin.

    Makuasioista ei voi tietty kiistellä, mutten ole vielä tavannut siipimoppe kustomia joka voittasi alkuperäisen.

    Kannatan tosin lämpimästi kaikkien Letukoiden Buickkien foordien ym kukimien radikaalia muuntamista, laikkaamista, cheivaamista ym. :D
     
  9. JanneK

    JanneK 3rd gear


    Ei ole, Ruotsistakin löytyy yksi hieno vihreä ´60 Chrysler, omistaja oli joku Peder Behr tai jotain sinne päin. :D
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hienoja

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    ja yllä mainittu

    [​IMG]

    On tietysti alkuperäisetki hienoja, mutta näillä minä kruisaisin jos sais valita.
     
  11. 2x4bbl

    2x4bbl Gearhead

    Oisko jonkin sortin kustom tämäkin, punainen -60 Adventurer 4 DHT pleksikatolla pyörinyt iät ajat kymenlaaksossa kait Salolta lähtöisin sekin nyt tietääkseni Valkealassa. Noista kuttilan laseista, ostin -59 Cadillacin tuulilasin erikoistuulilasilta -90 luvun alussa oli ihan erilainen profiililtaan sivusta katsottuna kuin alkuperäinen mutta kävi kyllä paikoilleen. Eroja lähinnä yläreunan taitoksessa, uudessa rumasti patillaan..
     
  12. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    No joo, saitpa todistettua :D , näitä siis pitää verrata 1 luokkaan entisöityihin näyttelyvoittajiin. Siis maailman parhaisiin! Eihän näitäkään kuvien autoja ajamalla vastaan tule koskaan.
    Tuo Imperial ensi katsomalta vaikuttaisi esikuvaansa onnistuneemmalta.
    Mikään näistä esimerkeistä ei ole epäonnistunut, ei suinkaan.
    Vihreä 60 chrysy ei mielestäni koskaan yllä orginaalin 300:n tasolle (sellainen 1.luokan näyttelyauto on muuten suomessa vamistumassa)
    Tuon suomalaisen 57:n ongelma on se yleinen, kuinka saada takalasi seuraamaan korin muotoja. Tässä mielestäni kaikki shoppaajat joutuvat tekemään enempi vähempi kompromisseja ja jos olette huomoineen 57-61 mopareille yheden olennaisen yhteisen ominaisuuden, se on se valtaisa kaareva panoraama takalasi joka antaa tuolle korille osan sen avaruusalus lookista.
     
  13. 66monaco

    66monaco Gearhead

    kaikista vehkeistä saadaan hienoja kustomoimalla kuhan se tehdään maulla! vähän suunnittelua ekaks ennenkun tartutaan laikkaan :)
    siipimopeista saa kyl siistei soppaamal mut sisätiloista tulee suht ahtaat,jos ei duunaa penkeille/lattialle jotain...
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kymenlaakosssa on yhä tallessa -60/61 Dodge isolohko tekniikalla

    Samalla kaverilla on myynnissä -57 DeSoto metsäraato

    Karvan sivuilla on jotain kuvia
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Lainaus: "Tuon suomalaisen 57:n ongelma on se yleinen, kuinka saada takalasi seuraamaan korin muotoja. Tässä mielestäni kaikki shoppaajat joutuvat tekemään enempi vähempi kompromisseja ja jos olette huomoineen 57-61 mopareille yheden olennaisen yhteisen ominaisuuden, se on se valtaisa kaareva panoraama takalasi joka antaa tuolle korille osan sen avaruusalus lookista"

    Voisiko olla mitenkään mahdollista, että shoppaajat hylkivät tuota melkoisen kauhean näköistä 57-61 Chrys/Desoto takalasia? Dodgen ja Plymarin lasithan on hienoja, ainakin 57-59, 60-61 lasit on sitten taas eriasia, eli ehkäpä tuo takalasin valinta ei olekaan kompromissi vaan tietoinen valinta parempaan päin?
     
  16. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Ei ole mahdollista. kaikkin suuntiin kaarevan takalasin choppaaminen vaan on tekemätön paikka ja toiseksi sek 60-61 Crysyn kuppen takalasi on mitä parhain.
     
  17. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Aika vähän arvostat alkuperäisen suunnitelijan työtä jos meinaat että kun vaan suunnittelee ennen laikkaamista :( disainiin jo silloin on satsattu miljoonia ja hirveä armeija muotoilijoita.
    Pysyn kyllä vieläkin alkuperäisessä kannassani joka on aiempana viestiketjussa eli 57-61 Moparin kustomointi on kyllä aina tuomittu epäonnistumaan.
    Monet noista kustomeista muistuttavat enempi lyttyyn polkaistua promo leikkiautoa josta on kromiosat hävinneet vuosien saatossa :D
     
  18. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Nämä lapsuuden traumathan sen aiheuttaa, että pitää vielä "isona" leikkiä matalilla autoilla :lol:
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest


    Muotoiluun vaikuttaa monta eri asiaa ei pelkkä ulkonäkö, mm. sisätilojen minimikoko.
     
  20. JanneK

    JanneK 3rd gear

    ^^Toi yllä oleva viesti on mun laittama.^^
     

Kerro tästä muillekin!