1957-61 MOPAR SIIPI KUSTOMIT

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja MOtorPARts, 23.3.2004.

  1. amalo

    amalo Gearhead

    Kyllä hillityillä muutoksilla saa tollasesta vakio forward lookerista aivan eri näköisen. Esim tää cheatersin jäsenellä ollut 58 plyma oli oikein onnistunut... eikä mitään ihmeellisiä muutoksia; louverseja, ilmajousta jne. Harmi ettei ollut selvempiä kuvia enään kun on näköjään jannu myynyt tuon eteenpäin:

    [​IMG]
    [​IMG]

    Sitten esimerkki (mun mielestä) lievähköstä ylilyönnistä:
    [​IMG]
     
  2. JanneK

    JanneK 3rd gear


    Samaa mieltä :(
     
  3. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    :-? Kyllä nuo 50-60 luvun vaihteen ja uudemmat full size autot on jo valmiiksi lituskoja,että choppaamalla menee helposti mauttomaksi...Etenki gm bubbletop coupe ei juuri katon madallusta enää tarvii ellei pirunmoista työtä halua tuuman takia tehä.. :odroll: Ja foordeistakin löytyy esimerkki suomesta...Älä ikinä choppaa '60 courieria! :rotfl: ..Ei millään pahalla jos joku tykkää..mut pannukakku fiilis on taattu!..Tosin '59 foordista voi lyhentää tolpista enemmänkin mielestäni....Johtunee auton muotoilusta..
     
  4. JouniK

    JouniK Gearhead

    Mitäs mobilismi-ihanteita täällä tyrkytetään, kustomiosastolla :lol:

    Kyllä ton Seikkailijan kanssa oon samaa mieltä, siipimopsit on parhaita vakiona. Se minkä Seikkailija unohti mainita oli, että tarkoittaa 2dht mopareita. :odroll: Taisi olla eri heppukin joka nuo sedanit suunnitteli tai ainakin oli krapulapäivä tms. Katto nimittäin jäi sen verran korkeelle.

    Omastani otin pois 7,5 senttiä tolpista ja nyt ollaan about 2dht:n mitoissa. Enemmänkin vois ottaa, mä tykkään noista liiskatuista katoista.

    Mutta 2dht on ihan sopiva, eli huono aihio kustomiksi..

    J
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest





    Lämmöllä, Lauri
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mielestäni Koskivirran Pate coppasi aikoinaan erittäin onnistuneesti -60 DeSoton. Kaikki kohdallaan ja värinä vaalea /matta /violetti. R.I.P. Pauli.
     
  7. JanneK

    JanneK 3rd gear

    Koskivirran entinen Soto on nimimerkki 66monacolla.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Rest in Peace, Pate

    Brother De Soto
     
  9. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Meikäläisellä on ikuisuusprojektina -61 Newport kustom, nyt on vaan ollu inspiraatio hukassa ja kaverien autot on vapaa-ajan vieny muutenkin minimiin. onhan se myös totta että kustomoinnin periaattena on parantaa auton ulkonäköä eikä vaan muuttaa...
     
  10. makke

    makke 1st gear

    Tässä olen ottamassa omaa '61 DeSoto farkkua taas työn alle vuosien seisomisen jälkeen. (kaikkee ne neiset teettää. ;) ).
    Mietityttää vaan, että alkuperäiseksikö kun niin harvinainen ja mielenkiintoinen historia vaiko kustomiksi miten oma mieli meinaa väkisin tulevaa vääntää.
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

     
  12. JanneK

    JanneK 3rd gear

    Ja kuka sen onnistumisen sitten loppujen lopuksi punnitsee? Virgil Exner? Sää vai mää?
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kun minun mielipiteestä on kysymys niin ei ainakaan sää tai Virgil. Toki kaikki kunnia Virgilille nero omassa työssään.
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest


    Ne ovat kaikki TORNEJA ennen choppausta!
    Miten joku voi olla VÄHEMMÄN kustomi choppauksen jälkeen? Lauri!
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Miten joku joka nimittelee toista Lauriksi voisi olla vähemmän HINTTI kuin oikeasti on?
     
  17. late

    late Gearhead

    Ja taas päästiin asian ytimeen, kirjautuminen pakolliseksi.
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    Oletko itse Lauri-niminen HINTTI?
    En tietääkseni maininnut ko. viestissä hinteistä mitään!

    Terv. Esko
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    Esko ja Lauri voivat siirtyä keskustelemaan keskenään tuonne http://www.seta.fi/

    Pyhitetään kuitenkin tämä topikki alkuperäiseen aiheeseen eli Moparin siipikustomeihin. Kiitos.
     

Kerro tästä muillekin!