1957-61 MOPAR SIIPI KUSTOMIT

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja MOtorPARts, 23.3.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Asiaa!

    Terveisin Eero
     
  2. eastwood

    eastwood 3rd gear

    siipimopari? eiköhän käytännössä -59 ja -60 chevy ole ainoat autot mitkä täyttää siipiauton määritelmän,vai meneekö saivarteluksi?eväauto olisi oikea termi.evät pystyssä,siivet vaakasuorassa eikö?
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest


    Katsoppa Clint mistä alkaa 60-61 mopar/ soto siivet. Oven/etuoven
    puolivälistä!!!!!!!!!! 59 caddy/chevy takalasin/kontin kohdalta.

    Thats it!
    Jimi
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Aivan, nimeenomaan puhun 2d kupeesta ja kustomoinnilla tarkoitan juuri tällaista radikaalia muuttamista shoppaamisineen. Se että autossa on joku "kiva" väritys ja erilaiset pyörät menee vielä ihan normaalin nakertelun piikkiin.
    Tämä shoppaaminen han on lähtöisin niistä 20-30 luvun A-fordin majakkamallin katoista, niiden tolpistahan voi ottaa puolet ja silti ne näyttää ok, Etsikää vaikka netistä kuvia A-ford kupeesta ja ihmetelkää! Kantti ja joitain sämpyläautoja lätyskäkatto pukee muttei kyllä virtaviivaista siipiautoa jonka katto on muutenkin matala.

    No olen kuitenkin vapaamielinen ja hyväksyn kyllä jos joku haluaa siipimoparinsa katon lätystää. Lopputuloksestahan saa olla montaa eri mieltä
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eipä taida ketään kiinnostaa hyväksytkö vai vastustatko.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest



    Aivan oikein, toiset tekevät mitä itse haluavat!
    mutta eerot, eskot ja laurit miettivät ensin mitä muut ajattalevat,
    soppaisinkö vai enkö vai mitähän mie tekisin vai
    tekisinkö mittää?

    Jimi
     
  7. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Kyseinen kommentti oli minun (unohtui kirjautua)
    Kyllä varmasti kiinnostaa! Jos nimittäin olisin umpimielinen ja vastustaisin siipi moparin kattojen shoppausta äänekkäästi, saisin aivan varmaan siitä kommenttia kuulla, keskisormea ym. kivaa.
     
  8. eastwood

    eastwood 3rd gear

    sitä vaan tarkoiti että siipi nimikettä ei voi oikeasti käyttää edes tuon caddyn kohdalla.eihän lentokonekaan ilmassa pysy jos siinä on siivet pystyasennossa.ps.ei herneitä :wink:
     
  9. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Jos aivan tarkkoja ollaan niin pitäisi puhua evistä! Eli alkuperämaassa puhutaan tail fin:istä siipihän on wing ja sitä sanaa ei käytetä alkuperäiskielessä.
    Puhuminen taas "siipiautosta" suomeksi on sinänsä oikein koska se on vakiintunut termi suomen kielessä sieltä 50-luvulta lähtien. Näin siis voisi kielitoimistonkin suosittavan.

    Suomalaisena tuo "fin" on sinänsä ihan mukavaa koska se lausutaan kuten "finn" ja Finland saa taas harrastepiireissä mielleyhtymän maasta jossa näitä eväautoja on. Netissä törmäsin kerran siipimopari saittiin jossa oli kuvakansio nimeltä Finland gazette. :)
     
  10. dust3r

    dust3r 3rd gear

    ja taas pilkun persettä särkee,kun sitä on nussittu liikaa :rotfl:
     
  11. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Onkos näitä? Ittellä `57 DeSoto ja `58 Chrysler työn alla...
     
  12. MansenJamppa

    MansenJamppa Gearhead

    Onhan näitä, -58 Dodge Custom Royal, ajossa! :D
     

Kerro tästä muillekin!