1957 bel air projekti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja timopajala, 8.10.2020.

  1. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Juu Timo tekee hienoa työtä ja tarkasti peltityöt , vaikka minä linkitin ton Alex Taylor Chevan ja kehuin nopeaa työtä . Ei se ollut mitenkään tarkoitettu piikittelyksi tms. Toi auto vaan sopi mun mielestä hyvin tähän Timon projektiin rinnalle kun samaa sarjaa Chevy ja osoittaa kuinka eri lailla voi rakentaa .
     
    timopajala tykkää tästä.
  2. timopajala

    timopajala Gearhead

    Juu en mitenkään piikittelynä ottanutkaan, kyse ihan erityyppisistä autoista vaikka koppa melkein sama. Tyylisuunta vaan erilainen mutta tykkään tuosta kiihdytys vehkeestä kyllä kanssa :)
     
    -71 MoPar tykkää tästä.
  3. timopajala

    timopajala Gearhead

    Joo ne kuvat pitäs postata johonki palveluun ja sieltä sit taas linkkinä tänne sivulle eli mitään kuvia tuonne ei pysty lataan suoraan. Sit jos ne häviää palvelusta niin eivät myöskään näy sitten täällä enää
     
  4. timopajala

    timopajala Gearhead

    Kiinnikkeiden yms rakentelua

     
    Visa, Ftw-, fenix ja 1 muu tykkäävät tästä.
  5. timopajala

    timopajala Gearhead

    Oli musta akryyli sen verran lopussa et vetäsin lattian sisäpuolelta sit epoksilla eli melkein valkoisella. Sellainen semi harmaa.

    Huomenna tarttis vetää pohjamaali ja musta väri kojetauluun ja sit liimailla äänieristemattoo lattiaan
     
    -71 MoPar tykkää tästä.
  6. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Noi sivulistat on hyvä väläys , tekee kokonaisuuden ihan tehdas tyyliseksi ja tosi siistiksi.
     
    timopajala tykkää tästä.
  7. timopajala

    timopajala Gearhead

    Kiitos, se siinä just oli ajatuksena ja tulee myös siisti samalla :)
     
  8. timopajala

    timopajala Gearhead

    Tulikin tehtyä noi konsolin kiinnikkeet sit lattiaan eli maalaili jäi väliin. Käyttikseen täyty tehdä samalla remppaa eli voyageriin tulpat, johdot,Puola, öljyt sekä suodatin. Etuvastus vielä tulossa postissa nii sais talven varten sen kans kuntoon
     
  9. timopajala

    timopajala Gearhead

    Nyt olis kojetaulussa pohjaväri ja siinä alle tulevassa peitelevyssä myös. Jos sais pintaväriä sit jossain vaiheessa päälle kun töiltä ehtii taas
     
  10. timopajala

    timopajala Gearhead

    Hiukan maalailua välillä

     
    Make500, esmi ja Visa tykkäävät tästä.
  11. timopajala

    timopajala Gearhead

    Viimeistelyä

     
    Visa, Make500 ja esmi tykkäävät tästä.
  12. timopajala

    timopajala Gearhead

    Tänään tuli laiteltua jotain hifimattoo auton lattia täyteen. Kajuutan puoli 3mm ja sit takaluukku 1.5mm sekä molemmat ovet. Oviin laitoin tosin vain puoli neliöö per ovi mut vie sen kuminan pois kyllä.

    Tulipellin vedin sisältä kans kokonaan eli pitäs olla ihan kohtuullinen äänieristys nyt.

    Vakio matot tulee tietty paikoilleen sit jossain vaiheessa.

    Nyt suunnittelen subien paikkoja takaluukkuun sekä hyllyä vahvareillle.

    En itse niin perusta noista rokki vehkeistä mut aattelin nyt kerrankin laittaa kun auto tässä vaiheessa.

    Tulee siis 2kp infinity 12" reference bassoa, 6x9 hattuhyllylle, jbl 4" koaksilaalit eteen kickpaneeleihin.

    Vahvareina toimii phoenix goldin joku 600w vanhanliiton vahvari sekä jvc 4 kanavainen myös vanhanliiton vahvari.

    Teen subi kotelot itse takaluukun sivuihin kuidulla sekä mdf levyllä. Vahvareille rakennan hyllyn hattuhyllyn alle ja niiden alle siis tulee ilma laitteisto.

    Näin kaikki siellä akun lähellä ja johdotukset pysyy lyhyenä
     
  13. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Unohda noi 6x9 sieltä hattuhyllyltä kokonaan ja satsaa etupäähän niiden subien kanssa. Ei niistä 6x9 kuulu mitenkään hyvin kuskin korvaan.

    Etupää sen sijaan merkitsee jo paljonkin ja laadukas erillis sarja mieluummin kuin noi koaksiaalinen.

    En todellakaan ole mikään hifi ukkeli mutta tällaisia ohjeita tuli alan ihmiseltä joka kilpailee hifiensä mulle kun silveradoon tein subit ja erillisen sarjan.
     
    Seevu, Isamu ja isalmela tykkäävät tästä.
  14. timopajala

    timopajala Gearhead

    Joo vois muuten satsata siihen etupäähän mut sinne ei oikein mahdu mitkään kajarit sinne eteen kunnolla. Varmaan jotkut 6.5" sinne sais jotenkin tungettua ja diskantit täytys kans sit johonkin työntää erikseen jne. Täytyy miettiä hiukan.
     
  15. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Kyllähän 6.5" erillissarja antaa jo subin kera hyvän musiikkielämyksen. Itselläni oli silveradossa just 6.5 erillissarja edessä ja 2 pioneerin 10" subia ja olin tyytyväinen.

    Powerset Tampereelta on ainakin auttanut nyt pari kertaa ja olen ollut tyytyväinen palveluun. Se Kalliojärvi sieltä itse ainakin joskus kilpaili autoillaan. Suosittelen heidän palvelujaan.
     
    timopajala tykkää tästä.
  16. timopajala

    timopajala Gearhead

    Ostin 5.25" erillisarjan siihen eteen sit kuitenkin. Varmaan ihan kohtuu hyvä. Merkki oli joku mds ja tehonkesto 180w piikkiä ja 30w rms. Suotimet yms tuli mukana jne. Ostin parit koroke rinkulat samalla ni ei ota ainakaan koriin kii
     
    Visa ja impala-63 tykkäävät tästä.
  17. timopajala

    timopajala Gearhead

    Nyt on tullut maalailua rattipylväs, kädensijat, mittariston kehys yms..aika hyvä pinta tuli kaikkiin ja varmaan mittaristonkehys ainoa jota hiukan joutuu hiomaan ja kiillottaa.

    Tänään vuorossa vielä lisää hiontaa ja sit täytyy lähteä hakemaan kuitua lisää, täytyy noi subien takaseinä tehdä kuidusta kun on sen verran hankalat muodot tuossa takontin reunoissa
     
  18. timopajala

    timopajala Gearhead

    Tallissa tullu maalailua harrastettua ja kaveri tiggas mulle imuputken maf paikkoineen kasaan tänään. Alkaa oikeestaan kaikki mahdolliset sisustan osa olemaan maalissa jo. Kojetaulun karhensin vielä kerran ja vedän lakan siihen päälle vielä.

    Mittaristo onnistui vasta 3 kerran jälkeen niin ettei tullut valumia tms vikoja. Varmaan sen kanssa lakkaan vielä ja ehkä noi muutkin listat yms niin ei tuu kolhuja niin herkästi ja naarmut ei heti näy
     
    Visa ja Seevu tykkäävät tästä.
  19. Ilel83

    Ilel83 1st gear

    Mites esim. Auringonsäteet heijastaako pahasti kiiltävästä pinnasta tuulilasin kautta? Tumma väri tosin ei taida pahimpia olla peilaamaan.
     
    Artsi Bunker tykkää tästä.
  20. Artsi Bunker

    Artsi Bunker 2nd gear

    Omassa autossa kiiltävän valkoinen. Heijastaa tuulilasiin niin että lasissa heijastus kojelaudasta. Korostuu auringossa. Ei heijasta silmiin. Joitakin kuskeja häiritsee, Itseä ei ja ajellut sillä 20v.
     

Kerro tästä muillekin!