1957 bel air projekti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja timopajala, 8.10.2020.

  1. timopajala

    timopajala 3rd gear

    Tänään yritettiin ilmata lisää ja poljin jo paljon parempi mitä eilen. Stein itse tuon proportion valve lukitus työkalun mutta se oli antanut periksi eli liima ei jostain syystä kestänyt ja valo syttyi uudelleen eli venttiili luiskahtanut taas toiseen laitaan.

    Yritetään huomenna velipojan kans saada se luistamaan keskelle takaisin.

    Poljin kyllä parempi paljon mitä eilen eli edistystä kyllä jo tullut..
     
    esmi tykkää tästä.
  2. timopajala

    timopajala 3rd gear

    Nyt kun päästiin tutkimaan hiukan enemmän niin huomattiin että proportion valven venttiili siirtyy kohti etujarrujen linjaa kun jarrua painaa eli se vaikuttaisi että etupäässä olisi siis vielä ilmaa ja paine eroa tulee siis sinne liikaa.

    Huomenna jatketaan ilmaus jumppaa lisää. Poljin siis melko tymäkkå kyllä jo mutta tuo valon syttyminen vaikuttaa siltä että ilmaa on edelleen linjoissa
     
  3. tapsah

    tapsah 2nd gear

    venttiili vääritenpäin? etu- ja taka väärissä lähdöissä?
     
  4. timopajala

    timopajala 3rd gear

    Ei pitäis olla väärin päin eli tulipeltiä lähimpänä takalinja ja etummainen lähtee kaksi erillislinjaa pienemmillä lähdöillä etupäähän.

    Luulen et on edelleen sitä ilmaa tai sit banjoliitin vuotaa jommallakummalla kummasta hiukan
     
  5. timopajala

    timopajala 3rd gear

    Jarruihin saatu jo tuntumaa. Otin sen messinki venttiilin sieltä pois ja asensin mekaanisen venttiilin sinne väliin.

    Tänään asennettiin moottorin sähköjohtosarja velipojan kanssa paikkaansa. On ne muoviset johtosuojat vaan omaan silmään sellaset et kuorin ne kyllä Huomenna siitä pois konehuoneen osalta.

    Taidan ihan teipata sit mustalla vaan ne johdot mut saa paljon siromman näköinen asennuksen ilman niitä muovisia putkia jne
     
    Visa tykkää tästä.
  6. timopajala

    timopajala 3rd gear

    Tuli laiteltua lambdat paikoilleen tänään, päällystin nuo ohjaustehostimen letkut samalla nylon uskalla kun tulee kaikki muutkin letkut konetilassa.

    Kiinnitin myös vaihdelaatikon ja ajotietokoneen pcm boksit rintapeltiin kuskin puolelle.

    Sulakerasiaa varten täytyy vielä tehdä erillinen kiinnike että saas hyvän.
    Täytyy varmaan koittaa vääntää tuosta 6mm alumiini levystä jos sais viilapenkissä sen taipumaan tai sit täytyy hakea 3mm lattarautaa huomenna pieni palanen romikselta ja väännellä siitä.

    Tietty tuo alumiini saattais vääntyä helpommin jos sitä lämmittäisi hiukan jne
     
  7. Visa

    Visa Gearhead

    Joo ne kurttuputket on kyllä aika karsean näköisiä. Ite vedin tuollaisella
    https://www.tuontitukku.fi/koneja-a...-polyesterisukka/p/6430042125920/#description
    Motonetista löysin silloin. Nyttenkin motonetissa löytyy nylonista vastaavaa, mutta tuo polyesteri oli mun mielestä parempaa

    Edit. Löytyi sitä motonetistakin https://m.motonet.fi/fi/tuote/6501471/Itsestaan-sulkeutuva-polyesterisukka-13mm-Musta-3m
     
    Muokattu: 27.1.2022
    timopajala tykkää tästä.
  8. timopajala

    timopajala 3rd gear

    Toihan on kans siistiä eli saatan tota samaa laitella kans itse eli Kiitokset vinkistä:)
     
  9. timopajala

    timopajala 3rd gear

    Sähkötyöt tehty nyt siihen malliin et kaikki 4 flektiä johdotettu ja nesteet sisällä ja bensan paineet myös nostettu et nähdään ettei linjat vuoda jne.

    Regulaattori hiukan tiputteli alkuun kun ei ollut tarpeeksi syvällä tuo liitin tuolla regun sisällä. Kiinnikkeen korjaus ja homma alkoi pelittään.

    Mulla on noi kilpa katit tuossa niin mietin et kuinka paljon noi mahtaa lämmittää lattiaa eli pitäiskö tehdä lämpösuoja siihen päälle nii ei lattiamatto lämpeis ihan kamalasti?

    No huomenna vois ottaa ekan startin tuolle ja ajaa se lämpöiseksi. Samalla näkee et liemet pysyy sisällä yms ennen kun sen maalaamoon lykkää :)
     
    Visa, falcon1, Ace66 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. timopajala

    timopajala 3rd gear

    Eka startti saatiin mutta vuotavaan bensaregulaattoriin sit loppui sekin leikki eli ei pitänyt painetta vaan kusi päälinjan liitoksesta bensaa pihalle. Nyt hiukan neuvoton olo et mitä sen kanssa tekis sitten.

    Luultavasti toi liitin jotenkin vääränlainen eli se tulee melkein kokonaan ulos ennen kun lukitus sokka ottaa kiinni. Täytyy huomenna viedä se tuohon lintusyrjälle jos ne keksis siihen jonkin keinon saada se pitämään
     
  11. timopajala

    timopajala 3rd gear

    Tänään saatiin bensanlija pitämään. Sit olikin käynnistys ongelmia enempi. No syy löytyi kun skannattiin koodit, map anturi johto väärässä paikassa ja cranck anturi johto kokonaan irti.

    No kello alkaa oleen sen verran et täytyy lähtee yövuoroon tästä ja huomenna johdotukset kuntoon niin eiköhän se siitä sit ala pelaan kunnolla sen jälkee .
     
    isalmela, Ace66 ja esmi tykkäävät tästä.
  12. timopajala

    timopajala 3rd gear

    Näyttäis siltä et on pettänyt pumpun liitos tankin sisältä. Paine mittaria ei tuohon linjaan saa mutta ääni on erilainen eli ihan kuin pumppu pyörii tyhjää. Huomenna tankki alas ja pumppu irti ja tarkistus et onko näin käynyt
     
  13. timopajala

    timopajala 3rd gear

    Ei ollut pumpun liitoksessa vikaa eli sama ongelma edelleen. Käy noin 3-4s ja sammuu. Vats pitäis olla poistettuna. Kaikki alkoi kun kytkettiin cranck sensori kiinni, kävi siis hyvin ennen sen asennusta :odroll:

    No Miikka Mäkelä tulee huomenna hptuners softan kans katsoon et mikä mättää nii eiköhän se siitä heräile henkiin kunnolla :lol:
     
    isalmela tykkää tästä.
  14. timopajala

    timopajala 3rd gear

    Mystinen 3s ja auto sammuu jatkuu edelleen. Tiedä sit voiko bensaregu tehdä tuon mutta huomenna jatkan testailua sit uudelleen..ainakin viritän pumpun releen niin että se käy kokoajan niin suljetaan se mahdollisuus että ecu sammuttaa pumpun. Tulpat tuskin voivat olla syypäät kun aina lähtee nätisti käymään ja käy 3s ja alkaa sit röpöttään ja sammuu
     
  15. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    Millä ruiskulla tää oli. Jotkut ruiskut antaa huikan muttei muuta jos ei tule pyörimistietoa. Siis hörähtää jos kipinä tulee muutakautta
     
  16. timopajala

    timopajala 3rd gear

    Tää on ihan vakio eli gm oma ja ecu e38 mallia. Joo siis en usko et bensappaineesta johtuu ja kokeiltu jo toisella pumpulla myös ja sama tulos. Käy 3s ja sammuu. Cranck sensorin tietoon täytyy päästä kiinni eli odotan tolta ohjelmoijalta sellasta etäluettavaa palikkaa nii sit päästään kiinni et mikä vaivaa toivon mukaan
     
  17. timopajala

    timopajala 3rd gear

    Tais syy selvitä kun juttelin yhden ohjelmointi sällin kanssa. Map anturi näyttää 14. Psi arvoa vaikka auto ei käy niin silloin vetää siis todella rikkaalle seoksen. Auto tukehtuu siis samantien melkein tuosta syystä.

    Huomenna map anturin vaihto kun sattuu olemaan yks käytetty tuossa jemmassa nii testaan kuinka käy sen vaihdon jälkeen
     
    SK- tykkää tästä.
  18. J.J

    J.J Gearhead

    Ulkoilman painettahan tuon Map anturin kuuluu auto sammuksissa näyttää, joten tuo 14 psi on ihan oikea lukea, useinhan tuota anturin lukemaa tarkkaillaan kpa asteikolla (n.100 on ulkoilman paine sillä asteikolla)...
     
    timopajala tykkää tästä.
  19. Visa

    Visa Gearhead

    Jos kaverisi saa lähetettyä hp tunersin tiedoston autosta, niin voisin mielenkiinnosta kanssa kurkata osuuko mitään silmiin
     
    timopajala tykkää tästä.
  20. timopajala

    timopajala 3rd gear

    Joo voin pyytää sit kun se luku palikka saapuu jne
     

Kerro tästä muillekin!