1957 DeSoto Diplomat eli Plymouth Plaza/Savoy/Belvedere takajarrut

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja prautio, 28.4.2017.

  1. prautio

    prautio 1st gear

    USP Turku tiskillä koitettiin etsiä takajarruihin ja seisontajarruun osia otsikon mukaiseen Sotoon. Ei meinannut löytyä ainakaan heti. Mahtaako joku osata sanoa ristiin sopivuuksia tai muita viisauksia?
    - seisontajarru ulkoinen kardaanijarru, koko 6" / 2", kitkapinta ainakin hakusessa
    - takajarrusylinterit 1 1/8" löytynevät, hinnakkaita olivat kyllä
    - takajarrukengät ?
    - asennussarja ?

    Samaiseen autoon tarvittaisiin myös jokunen klipsi sisäkahvojen lukitukseen, neliön mallisia ilm. kuuluvat olla.

    Ninim. tiedosta kiitollinen.
     
  2. DD6

    DD6 Gearhead

    Melkeinpä lähtisin ulkomaan tilauksiin noissa.
    Jarrusylinterit vaikka Rockauto.comista.
    Jarrukengät ja roippeet vaikka Oldmoparts.com.
    tai Ebay, jos sattuu kohdille.
     
  3. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Kardaanijarrun kitkapinnat varmaan kannataisi liimauttaa vanhoille kengille jos vielä löytyy Suomesta tekijä. Näin tein 60 Imperialin kardaanijarrulle aikoinaan.
    Onko sinulla 6 vai 8 Diplomat, niissä saattaa olla eri levyiset 11" jarrut?
    Sisäkahvojen käytettyjä klipsejä saataisi löytyä minulta? Katsomaan pääsen kunhan palaan tältä työreissulta.
     
  4. hzemax

    hzemax Gearhead

    Ebay löytyy. taatusti. Saa vielä rahalla, ei tartte sisäelimiä luovuttaa.

    Itte ostin kardaanijarrun palautusjousen 70e niinpä , vaan haima pelastui.
     
  5. hzemax

    hzemax Gearhead

    olet valittetavasti aika yksin ongelmasi kanssa. Kotimaisia hihnan liimaajia löytyy suomestakin.
    Puhutaan siis käsijarrusta. Muita osia on Ebay pullollaan.
     
  6. kingsway

    kingsway Gearhead

    Mulle teki Kitkaliimaus Korsosta joskus uudet pinnat kenkiin, sekä pyörien että kardaanin jarruihin.
     
  7. prautio

    prautio 1st gear

    Kiitoksia vinkeistä, auto on 301 kasilla, manuaalilla ja ilman tehostimia tullut Äänekoski Oy:n edustusautoksi aikanaan.
     
  8. JR35

    JR35 3rd gear

    Ai siihen löyty 301!! Onneks olkoon. Onks loota vielä se 3-lovinen manuaali? Orgiksena se oli ollu vaijeriloikkarilla (Overdrive-kahva kai vieläkin paikallaan)?
     
  9. JR35

    JR35 3rd gear

    Niin ja runkonumeron perusteella toi Soto on tehty Furystä. Sekin selittää 301 koneen!?
     
  10. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Varmaankin malli on Belvedere, mutta koneena on optio "Fyry "301 kone. Vuonna 57 Fyryn sai vain 2D HT;nä
     
  11. prautio

    prautio 1st gear

    Kirjoitin hämärästi - alunperin ollut juurikin tuolla "Fury" 301 koneella. Nyt nyky 318 paikallaan. Diplomat ja Diplomat Deluxe olivat ilmeisesti Plymouth Plaza ja Savoy vastaavia?
     

Kerro tästä muillekin!