Tänään(kin) oli maalipäivä. Syksyn jo lojunut erilaisia kilkkeitä maalia odottamassa ja tänään kävin vetäsemässä niihin pinnat. Kuuskolmosen orkkikset konepellinsaranatkin tuli suihkittua samalla. Kototallissa putsailin (auton)takaosastoa muutaman tunnin. Helvata, että 50-luvun korikitti on tiukassa ja sitä on paljon! Vaalea mömmö lähtee aika kivasti, mutta musta tahma on sitkeässä ja venyy joka paikkaan. Saattaa olla, että jätän sen osittain alle, kun saumat näyttää ihan terveiltä. Huomenna jos sais loputkin putsattua. Mukavintahan tuossa on punainen pöly koko saatana* tallissa Kiinan skirtit hain MHsta ohimennessä ja semihyvin istuu paikalleen. Pelkääjän lokasuojan kaaressa oli joku paikkaus jäänyt koholleen ja se pitää tasoittaa. Kumitiivisteen kanssa toki voi olla erinäköinen. Kuvassa oikein hyvin erottuu kamala takakylki. Sisäloksut kun leikkais pois, niin pääsis taakse paukuttamaan. Samallahan ne sisälokarit varmuudeksi levittäisi Motörsportti-Eero oli kyllä taas imenyt peltitietoutta Youtubesta. Josko sen sai yllytettyä kyljen kimppuun.. -J-
Huoh. Takapaksi melkein valmis, mutta ajattelin sitte sumuttaa koko sisäosan kerralla maaleihin, niin homma vähän lipes. Katto kanssa! Ja tolpat ja ja ja.. Kuuden maissa heivasin. Selkä paksana, nälkä ja jano. Tallin uusi pölypintakin alkoi ankarasti ketuttamaan. Huomenna taas paremmalla innolla Suihkun kautta hernekeitolle ja sit soffaan! -J-
Toi on kyllä sitä harrastamisen antoisinta hommaa No, lopussa kiitos seisoo. Tai niin ainakin väitetään.
Nyt on katto ja takatila maalia vailla: Ei se ihan vimpan päälle oo, mut 99% epätasasuuksista peittyy verhoilujen ja muun ryönän alle. Jousentyngät kaivoin ajankulukseni veke ja korvasin puupalikoilla. Takana viitisen senttiä "joustovaraa" ja edessä ylätukivarret ottaa renkaisiin kiinni Eikä edes tarpeeks matala! Takaa siis ihan käypänen varmaan, mutta eturipustuksille pitää jotain kehittää. Alla mönkiessäni löytyi kiva yllärikin: Onneksi ei oo paha paikka. Viduddaa vaan. Huomenna tallinsiivous. Huoh. (siirsin kaikki rojut kuvausta varten "pinoon"). Hyvää uutta vuotta poppoolle! -Jake-
Kilikali pullollako maalailet pienemmät osat vai ruutalla? Näyttää pinta se verran hyvälle ja tasaiselle
DeVilbis GTI Pro Lite. Olis varmaan tullu kalliimaks huomattavasti vetää noi pikkuosat ja sisältä kilikaleilla. Sisusta tuli pimiäks: -J-
Hiton nättiä kateltavaa! Lämmittää isosti mieltä kun joku viittii nähdä noin paljon vaivaa "turhaan" paikkojen kanssa joita ikinään ei tule näkeen uudestaan kun auto on kasattu! Kuvittelisin että vaikea saada nukuttua kun tommosen urakan jälkeen sängyssä kuuluu tasanen "pat-pat-pat"-ääni siitä että käsi tahtomattaankin tyytyväisenä taputtelee omaa olkapäätä
Kiitos. Mä olen noille oppilaillekin koittanut aina sanoa, et miks vaivautua tekemään mitään, jos ei tee niin hyvin kun pystyy/osaa. Ja on tuolle näkymättömien paikkojen putsailulle ihan syytäkin: "matkailuautoon" on tulossa hyvä äänieristys ja se vaatii puhtaan tartuntapinnan. Ja onhan puhtaita paikkoja paljon mukavampi käsitellä ku öljyrasvapaskaa. -J-
Elä perkele nyt uutta projektia ala manaamaan!!! Joskus eläkepappana, kun tän saa valmiiksi, joutuu aloittamaan 63:n korityöt. Jos ollaan hengissä, tai jos eläkeikää on edes olemassa.. -J-
Sama oli käynyt mielessä.. Inlinee halusi varmaan vain muistuttaa, että muistat laittaa sen vetokoukun sinne..
Äläs nyt, kohta on kevät. Ja keväällähän putkahtaa kaikkea kivaa pikku projektia monasti tarjontaan.. Aatteleppa kui kivaa ois alkaa SMV:n rimakehikkoa kunnostamaan, ois vaihtelua peltihommille. Ja kiillotella pintapeltejä ja ja ja..
Putkahtais vaikka puoli-ilmainen kone jostain.. Kyllä tuossa ajatuksissa vilahti itsetehty vaunu. Sais nätimpää muotoakin, kuin SMVssä. Mutta hylkäsin ajatuksen nopeasti, kun en oo karavaanari Tänään piti takakylki laittaa suoraksi, mutta homma meniki halpismigin kanssa tappelemiseksi. Langansyöttö tökki, enkä oikein paikallistanut yksittäistä vikaa. Koko koneistohan noissa on ihan pasha ja väljyyttä on joka suuntaan. Pitää ennen ruostepaikan hitsausta purkaa syöttömekanismi taas kertaalleen ja koittaa saada siihen parannusta. -J-
Noniiin! CEM-migin langansyöttömoottorin sitte hajotin Kiinasta sais uuden langansyötön halvalla, mutta se nyt ei tähän sekuntiin auta. Ei kellään olis romuissa sököä miggiä, josta vois saada osia? Sinänsä tilanne ei ole katastrofaalinen, kun saan miggiä kuitenkin lainattua hetkeksi, mutta oma ois kiva.. -J-
Kelpais kyllä! Kuinka ollakaan Faseen ilmaantui eilen illalla myyntiin 30min. matkan päähän sakemanni miggi! Käytiin aamulla hakeen (sain tingattua julmetusta 80€ hinnasta vielä 20 pois!!) ja sehän perkula on paras kone mitä mulla koskaan ollut! (ja paree ku työpaikan kallis kemppi!) Joskus käy tuuri! Karmeeta kylkeä lähdin oikein työstämällä työstämään. Ja paremmaksihan se tuli, kun otti oikein asiakseen. Vetoja taas (kun sinne taakse ei helpolla pääse), ja naputtelulla jännityksiä pois. Terävä vekki oikeni, kun irrotti pintapellin sisälokkarista: Pisteitä avasin vielä pidemmältä matkalta, kuin kuvassa. En tiedä mitä tuolla kaaressa on aikoinaan tehty, mutta ei ollu nätti! Nyt kun se työn alla on, niin fenderin sovituksenkin saa tehtyä hyvin. Onko jollain hyviä vinkkejä fendereiden kiinnitykseen? Ne kiinalaiset härpäkkeet ei oikein vakuuta. -J-