Pikkusen helpotti, niin kävin muokattuja protopeltejä teippaamassa paikoilleen. Enpä tiedä tarvitseeko muodon kaartua, ainakin jos puskurin muotoa seuraa. No koittaa kutistella ja tsekkaa uusiksi. Ajatus oli siis tämä: Konepeltiin hioin keskipokkausta näkyviin, niin helpottaa kohdistamista. Viikolla piirtelin kuvaa valojen aukoista, niin saa mankeloitua jotain tötteröä. Hankala, kun mankeli on toisella pajalla. -Jake-
Vai mitenköhän se natsais puskuriin, jos lipareen kaarros ois toisinpäi? Eli ois keskeltä vieläkin terävämpi.
Mukava seurata sun projektia. Kyllä tuosta tulee komea pirssi. Työtä, aikaa, ja massia vaatii. On tuo rokvoodi mahtanut nähdä monenlaista seppää vuosien varrella....
Pitkä Mattolaituri on farkkumalliin hieman äkkijyrkkä, mutta minulla oli '60 Falcon wagonissa semmonen snadi vajaa 15 senttimetrin jatke joka oli tyylikkäästi muotoiltu myös valojen muotojen mukaan. Teki mukavan äjäyksen Fendereiden kans pienehköön koppaan. Ennen ei ollu nettejä mistä katsella kuvia vastaavanlaisista autoista, mutta myöhemmin kun olen kuvia orkkiksista pongaillu, ne näyttävät jotenkin typistetyiltä.
Shrinkerin jalusta melkein valmis. Taisi vaan olla jo liian pitkään väännetty hommaa, kun tänään Eeron kanssa ei oikein homma edennyt. Itse laitteen kiinnityslevyjä funtsailtiin, mutta kun kahdella ukolla ei enää järki leikannut, niin lopetettiin ennen isompaa vahinkoa. Välitystangon asemointi ja kiinnitys puuttuu myös. Edellisten postausten keulamuutoksiin liittyy tämä lokarin kulmapala: Oon koittanut miettiä, että miten tuota lähtee järkevimmin tekemään. Toki kokeilemalla oppii, mutta jos pellinvääntäjillä olisi vinkkejä. Loppuvenkurasta ei tule noin monimutkainen. Itse asiassa vaan kaari. Profiili sama, kuin konepellin huulessa. Toinen "ongelma" on takavalojen upotustötteröiden sikkaaminen trumpeteiksi. Tai se ei ole hankala, mutta reuna saisi selkeästi kaartua ihan "överiksi". Piirsin kuulakärkiCADilla taas ajatuksen: -Jake-
Joo kyllä muovista aika nopeesti tulee. Harmittavasti paikallinen muovikauppa oli eilen kiinni, niin en saanut tehtyä tarpeeksi suurta. Akselin paksuus 20mm. ja rullan voi laittaa vaikka pidätinruuvilla kiinni. Ei oo vehjettä millä tehdä kiilaura, mutta tuntui pysyvän ihan hyvin. Metallirulliakin tekee, mutta niissä onkin ähertämistä enemmän. Ja pintakarkaisu niihin olisi varmaan asiaa. Tutkitaan.. -Jake-
Katos.. meinas mennä ohi. Aikaa ollut rajallisesti, niin ei ole ehtinyt konetta hiplaamaan juurikaan. Väsäsin telineen, johon kampuran saa pyörimään, niin helpottaa mittausta, mutta taitaa mittaus olla turhaa, kun kauloissa on kynnellä tuntuvat skriibut. Kaveri jo vinkkasi, että hänellä olisi hyvä 283:n akseli.. Konehomma ollut koko ajan takaraivossa, mutta taaskin niin pirun hankala päättää, että mitä tonne tällää. -J-
Kun sulla ei enää ole Cadillacin koneista Letukkaa, niin ehkä tarviit vastaavan epäpyhän GM-ristisiitoksen.. Ei muuta kuin jostain 80-luvun piilofarmarista Oldsiin 307.. Ja mikä parasta, niin suorituskyky on turvallisella tasolla..
Aamulla ennen duunia hain muovikaupasta vähän POMmia. Kait siitä parit rullat teköö: Takavalojen upotustötteröitä sikkailin alkuun ja tein 6mm. tangosta rinkulan, jonka päälle pakotan loppumuodon. Kiitokset työstövinkistä broidille. Silloin yläasteen seiskallahan kuparipyttyäkin muotoiltiin samaan tyyliin. Ei vaan voi kaikkea aina muistaa.. Kuvassa ylempi pää uhrattiin testiksi ja leikkaan sen pois. -J-
Mulle tarjottiin jaguarin 4 litre twin camia, xj-40 jaggesta, 4 speed zf automaatilla. Taitaa olla kalliimpi ku caddy Olssiin en taida sotkeutua. Säästän sen muille pitkäkattotyypeille. Eiks ne semmottilla ajele? -J-
Se oliskin melko eksoottinen vaihtoehto. Siitä tuli mieleen, että jos haluaa tuommoista modernimpaa suoraa kutosta, niin Volvon tinakutosia 900-sarjan Volvosta saa välillä melkein romuraudan hinnalla. Joskus mukaan tulee koko raato.. Jään odottamaan, että Inlinee muistuttaa Oldsin erinomaisuudesta..
No jaa Ite jos saisin päättää näkisin tässä mieluusti just jonku 283:sen, tai jopa jonku Chevyn kutosen..
Kaasareita ei voi koskaan olla liikaa Jumalauta tripowerit kyllä aina sykähdyttää kun näkee semmosen, ihan sama kulki se yai ei
Chevyyn ei mielestäni voi laittaa Volvon,Cedricin tai Ladan moottoria. Kustannus tehokkain ratkaisu vois olla 350 "Hecho Mexico" Chevy motti,jota myydään siellä ja täällä reiluun 2.5k hintaan. Ihan paska motti se tais olla jonkun Mopar ässän mielestä,mut näin mä toimisin.