1958 Chevy Brookwood custom

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Seevu, 30.8.2020.

  1. Seevu

    Seevu Gearhead

    Pikkusen helpotti, niin kävin muokattuja protopeltejä teippaamassa paikoilleen. Enpä tiedä tarvitseeko muodon kaartua, ainakin jos puskurin muotoa seuraa. No koittaa kutistella ja tsekkaa uusiksi.

    [​IMG]

    Ajatus oli siis tämä:

    [​IMG]

    Konepeltiin hioin keskipokkausta näkyviin, niin helpottaa kohdistamista.

    [​IMG]

    Viikolla piirtelin kuvaa valojen aukoista, niin saa mankeloitua jotain tötteröä. Hankala, kun mankeli on toisella pajalla.

    [​IMG]

    -Jake-
     
    esmi ja Visa tykkäävät tästä.
  2. Visa

    Visa 3rd gear

    En välttämättä ite alkaisi kaartamaan peltiä. sopii mun mielestä paremmin tuolleen.
     
    Seevu tykkää tästä.
  3. Kalu

    Kalu Gearhead

    Vai mitenköhän se natsais puskuriin, jos lipareen kaarros ois toisinpäi? Eli ois keskeltä vieläkin terävämpi.
     
    Seevu tykkää tästä.
  4. maxvo2

    maxvo2 Gearhead


    Mukava seurata sun projektia. Kyllä tuosta tulee komea pirssi. Työtä, aikaa, ja massia vaatii.
    On tuo rokvoodi mahtanut nähdä monenlaista seppää vuosien varrella....
     
    Gary Grand ja Seevu tykkäävät tästä.
  5. Miltäs tämä vaikuttaa?
     
    Seevu tykkää tästä.
  6. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Gearhead

    Pitkä Mattolaituri on farkkumalliin hieman äkkijyrkkä, mutta minulla oli '60 Falcon wagonissa semmonen snadi vajaa 15 senttimetrin jatke joka oli tyylikkäästi muotoiltu myös valojen muotojen mukaan. Teki mukavan äjäyksen Fendereiden kans pienehköön koppaan. Ennen ei ollu nettejä mistä katsella kuvia vastaavanlaisista autoista, mutta myöhemmin kun olen kuvia orkkiksista pongaillu, ne näyttävät jotenkin typistetyiltä.
     
    12345678910 ja Seevu tykkäävät tästä.
  7. impala-63

    impala-63 Gearhead

    Jos niitä rullia tulee ihan käden käänteessä niin voisin muutaman ostaa :)
     
    Seevu tykkää tästä.
  8. Seevu

    Seevu Gearhead

    Shrinkerin jalusta melkein valmis. Taisi vaan olla jo liian pitkään väännetty hommaa, kun tänään Eeron kanssa ei oikein homma edennyt. Itse laitteen kiinnityslevyjä funtsailtiin, mutta kun kahdella ukolla ei enää järki leikannut, niin lopetettiin ennen isompaa vahinkoa. Välitystangon asemointi ja kiinnitys puuttuu myös.

    [​IMG]

    Edellisten postausten keulamuutoksiin liittyy tämä lokarin kulmapala:

    [​IMG]

    Oon koittanut miettiä, että miten tuota lähtee järkevimmin tekemään. Toki kokeilemalla oppii, mutta jos pellinvääntäjillä olisi vinkkejä. Loppuvenkurasta ei tule noin monimutkainen. Itse asiassa vaan kaari. Profiili sama, kuin konepellin huulessa.

    Toinen "ongelma" on takavalojen upotustötteröiden sikkaaminen trumpeteiksi. Tai se ei ole hankala, mutta reuna saisi selkeästi kaartua ihan "överiksi". Piirsin kuulakärkiCADilla taas ajatuksen:

    [​IMG]

    -Jake-
     
    Muokattu: 7.2.2021
    isalmela tykkää tästä.
  9. Seevu

    Seevu Gearhead

    Joo kyllä muovista aika nopeesti tulee. Harmittavasti paikallinen muovikauppa oli eilen kiinni, niin en saanut tehtyä tarpeeksi suurta. Akselin paksuus 20mm. ja rullan voi laittaa vaikka pidätinruuvilla kiinni. Ei oo vehjettä millä tehdä kiilaura, mutta tuntui pysyvän ihan hyvin.

    Metallirulliakin tekee, mutta niissä onkin ähertämistä enemmän. Ja pintakarkaisu niihin olisi varmaan asiaa. Tutkitaan..

    -Jake-
     
  10. Seevu

    Seevu Gearhead

    Katos.. meinas mennä ohi. Aikaa ollut rajallisesti, niin ei ole ehtinyt konetta hiplaamaan juurikaan. Väsäsin telineen, johon kampuran saa pyörimään, niin helpottaa mittausta, mutta taitaa mittaus olla turhaa, kun kauloissa on kynnellä tuntuvat skriibut. Kaveri jo vinkkasi, että hänellä olisi hyvä 283:n akseli..
    Konehomma ollut koko ajan takaraivossa, mutta taaskin niin pirun hankala päättää, että mitä tonne tällää.

    -J-
     
  11. Kun sulla ei enää ole Cadillacin koneista Letukkaa, niin ehkä tarviit vastaavan epäpyhän GM-ristisiitoksen.. Ei muuta kuin jostain 80-luvun piilofarmarista Oldsiin 307..;)

    Ja mikä parasta, niin suorituskyky on turvallisella tasolla..:cool:
     
    Seevu tykkää tästä.
  12. Seevu

    Seevu Gearhead

    Aamulla ennen duunia hain muovikaupasta vähän POMmia. Kait siitä parit rullat teköö:

    [​IMG]

    Takavalojen upotustötteröitä sikkailin alkuun ja tein 6mm. tangosta rinkulan, jonka päälle pakotan loppumuodon. Kiitokset työstövinkistä broidille. Silloin yläasteen seiskallahan kuparipyttyäkin muotoiltiin samaan tyyliin. Ei vaan voi kaikkea aina muistaa.. :cool:

    [​IMG]

    Kuvassa ylempi pää uhrattiin testiksi ja leikkaan sen pois.

    -J-
     
    Muokattu: 8.2.2021
    MJF ja esmi tykkäävät tästä.
  13. Seevu

    Seevu Gearhead

    Mulle tarjottiin jaguarin 4 litre twin camia, xj-40 jaggesta, 4 speed zf automaatilla. Taitaa olla kalliimpi ku caddy:D:D

    Olssiin en taida sotkeutua. Säästän sen muille pitkäkattotyypeille. Eiks ne semmottilla ajele?

    -J-
     
  14. Se oliskin melko eksoottinen vaihtoehto. Siitä tuli mieleen, että jos haluaa tuommoista modernimpaa suoraa kutosta, niin Volvon tinakutosia 900-sarjan Volvosta saa välillä melkein romuraudan hinnalla. Joskus mukaan tulee koko raato..

    Jään odottamaan, että Inlinee muistuttaa Oldsin erinomaisuudesta..;):D:cool:
     
    Muokattu: 9.2.2021
  15. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    No jaa :D

    Ite jos saisin päättää näkisin tässä mieluusti just jonku 283:sen, tai jopa jonku Chevyn kutosen..
     
    Seevu tykkää tästä.
  16. toyopet

    toyopet Gearhead

    Viritetty 292...
     
    Seevu tykkää tästä.
  17. impala-63

    impala-63 Gearhead

    283 stroukattuna ja tri-power ? :D
     
    Seevu ja Inlinee tykkäävät tästä.
  18. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Kaasareita ei voi koskaan olla liikaa :cool:

    Jumalauta tripowerit kyllä aina sykähdyttää kun näkee semmosen, ihan sama kulki se yai ei:pinup:
     
    Seevu tykkää tästä.
  19. Seevu

    Seevu Gearhead

    Ihan samaa mieltä!

    Roddattu suora kutvonenkn olis kova, mut kova vois olla loppusummakin.

    -J-
     
    Muokattu: 9.2.2021
    Inlinee tykkää tästä.
  20. max

    max Gearhead

    Chevyyn ei mielestäni voi laittaa Volvon,Cedricin tai Ladan moottoria.
    Kustannus tehokkain ratkaisu vois olla 350 "Hecho Mexico" Chevy motti,jota myydään siellä ja täällä reiluun 2.5k hintaan.
    Ihan paska motti se tais olla jonkun Mopar ässän mielestä,mut näin mä toimisin.
     

Kerro tästä muillekin!