1958 Chevy Brookwood custom

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Seevu, 30.8.2020.

  1. Ei toimi..
     
  2. Slant Sickness

    Slant Sickness Gearhead

    Nyt on ehkä kaikkien aikojen paras takavalon lasi ikinä. Minkä ikäisiin asti saa tehdä itse lampunlasit? Nääs on tuota punaista maljakkotavaraa jonkin verran nurkissa. Kaksoiskappaleitakin löytyy.
     
    MJF, Väpsy ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  3. max

    max Gearhead

    Huippu valinta imusarjan kanssa.Performer Edelbrock yhdistelmä oliskin ollut tyylillinen mahalasku.
    Itse jahkailen 565 projektin imusarjan kanssa.Täällä OD:lla oliskin Weiand Tunnel Ram kaupan,ja sehän tiedetään että parempaa ei ole olemassa on kyseessä sit kilpailut tai katu vouhottaminen.
     
    Herje, Inlinee, Seevu ja 1 muu tykkäävät tästä.
  4. Seevu

    Seevu Gearhead

    Toi oli vaan paikoillaan, että hiukan näkee miltä heijastava punainen näyttää. Jossain mainittiin vuosimalliksi 1968, jonka jälkeen pitää olla e. Mutta olen muitakin väittämiä kuullut. Linkkasko se Miguelos tähän topicciin jotain, kun aiemmin oli puhetta valoista?

    Sain imusarjasta lakat pois. Motonetin stripperillä lakka muuttui osittain liisteriksi, mutta lähti kumminkin harjaamalla, puulastalla ja paineilmalla. PGn kuori oli siisti jo valmiiksi. Molemmat palat odottaa lasikuulapuhallusta.

    [​IMG]

    -J-

    Ai nii.. max; laitoin sulle tekstaria..
     
  5. Tämmöisen valojen historiaa koskevan:

    https://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.330.2805&rep=rep1&type=pdf

    Toi -68 voisi olla aika oikea, jos katsoo sivun 14 aikajanaa:

    1960-1969
    Larger lamps started appearing. One-, two-, and three-compartment lamps.
    Rear fog lamps were introduced in Europe.
    ECE regulations started in Europe.
    FMVSS 108 became the U.S. national regulation.


    Tuo viimeinen jenkkinormi tuli tän mukaan:

    https://www.safercar.gov/staticfiles/communications/pdf/Lives-Saved-Tech-Timeline.pdf

    32 (February 3, 1967): 2414, final rule for the initial FMVSS, including FMVSS Nos. 103, 105, 108, 201, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210 and 301.
    [Notable technologies are seat belts; energy absorbing steering assemblies; door locks, latches, and hinges; occupant protection in interior impact; dual cylinders /
    Front disc brakes; and trailer conspicuity tape.]


    Eli olisko noi hyväksyntäjutut tullut joskus 60-luvulla. Tosin tämä on veikkaus.
     
  6. EDIT:Tuossa ekassa linkissä on sivulla 20 taulukkoa asiasta. Eli 60-luvulla on tullut noi hyväksynnät.
     
  7. Oliko sulla tarkoitus pinnoittaa tuo imusarja uudelleen?
     
  8. lintta88

    lintta88 1st gear

    toyopet, Seevu ja Vuppe tykkäävät tästä.
  9. Seevu

    Seevu Gearhead

    Puhallan lasikuulilla ja Sinoli päälle.


    Testailin nopeesti shrinkerillä tehdä muotopeltiä takalamppuun. Vähän pyöreyttä lisää ja se vois olla siinä. Hirvee homma kippojen reunojen vääntämisen kanssa ja nyt ne sit jääkin turhiksi.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Sisäkipot kiillotin huvikseni, vaikka piiloonhan ne (ehkä) jää.

    [​IMG]

    [​IMG]

    -J-
     
    esmi, 12345678910, Visa ja 1 muu tykkäävät tästä.
  10. Slant Sickness

    Slant Sickness Gearhead

    Älä nyt peru hyvää suunnitelmaa. Lasiliikkeessä käyt hakemassa sponssia. Niillä on leimasimia ja happoa tehdä e-merkki (pakollinen joissakin autoikkunoissa kuulemma, oon itsekin piilofarmarin välilaseja leikkuuttanut 80-90 lukujen taitteessa) tuikkuun. Sithän siinä on ihmettelemistä, kun ihan selvässä i-merkin perheeseen kuuluvassa tuotteessa onkin e-merkki.

    Punainen lasi on parasta.
     
  11. Seevu

    Seevu Gearhead

    Oishan se tietysti ihmisille ihmettelyn paikka, kun linssissä lukee Marimekko :D
    Kyllä mä jätän tuikkukipon vaimolle. Eikä kipolle ole edes saman väristä paria. Mutta lasilinssi olis kyllä aika pro, verrattuna haperoihin muovisiin.

    -J-
     
  12. Seevu

    Seevu Gearhead

    Mä oon tätä jäänyt pohtimaan, mutta ei aukee. Piirräs mulle kuva ;)

    -J-
     
  13. mikka

    mikka 2nd gear

    Seevu tykkää tästä.
  14. puna niska

    puna niska 3rd gear

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG][/url][/IMG]
    Viinipäissään en ees kattonu missä vaiheessa valot on.
    Oli jäänyt vaan mielikuva että valon kehys ois korkeampi sorvattu pökäle missä ois ollut blakanddekker muotoilijalle varoja.
    Tuo nykyinen ei oikeen taivu tohon viininhuuruiseen visioon.

    Lie tuo kuva ees aukee.
     
    Muokattu: 20.2.2021
  15. puna niska

    puna niska 3rd gear

    Ei en ossoo.
     
  16. puna niska tykkää tästä.
  17. Seevu

    Seevu Gearhead

    Pitääpä katsoa. Toki 49 chevyn lasiset, mutta kirkkaat linssit saa aina värjättyä. Ei oo hullumman oloiset nekään ja menis heittämällä.

    [​IMG]

    Tänään(eilen) jäi kiva kustomointihomma tekemättä ja kaikki muutkin kivat, kun piti edellisten kötöstyksiä korjata. Kuskinpuolen b-pilarin siistimistä ja saman puolen takakynnyksen ihmettelyä. En tiedä pitäiskös koko kynnys ja helma leikata pois. Niin karu on.

    [​IMG]

    [​IMG]

    MIGgi rupes kettuilemaan. Pitänee huomenna "sielu" vaihtaa ja taas virtasuutin ja kaasusuutin. Kai se siitä.

    -J-
     
    esmi ja 12345678910 tykkäävät tästä.
  18. Seevu

    Seevu Gearhead

    Imusarja ja PGn kuori puhallettu.

    [​IMG]


    Kuvasta näkyy, että puutteitakin on. Yksi kaasari on jumeksissa ja muissakin vähän nahkeaa liikettä. Pitää kaivaa jossain vaiheessa auki ja katsoa mitä ovat syöneet. eBayta vois kanssa tutkiskella, jos löytyisi edullisia Strömpereitä. Oon mieluummin laittanut autoon uuden kaasarin, kuin koittanut elvyttää vanhaa. Nyt joutunee elvyttelemään.

    [​IMG]

    Samalla meni etuvalojen pohjatkin. Olivat alkuun aika hurjan näköiset, mutta ihan hyviksi paljastuivat. Umpion kannakkeita pitää pari tehdä, niittejä kiristellä ja vähän turhia reikiä laittaa umpeen. Temadur 90 päälle.

    [​IMG]

    Takavalojen pyöristyksiä taaaaaaaas väkästelin. Hienosti sujui muuten, mutta en vaan saanu kutistettua 120mm. ulkohalkaisijaan. Mutta kivaa oli ensin peltikiekkoa kutistaa reunoista ja sitten hakata paineilmavasaralla. Ja kutistaa ja hakata jne. Tulipahan opeteltua vähän vaikka valmista tuotetta ei tullutkaan.

    Kuvassa menossa kolmas kierros kutistimella. Taustalla häämöttää toinen Power pack- kansi ja pukinsarvi. Odottavat jumittuneiden ja katkenneiden pulttien irroitusta. Pukin laippakin pitäisi hitsata. Shrinkeri on vinkalla kiinni viilapenkin kulmassa, kun tukevat jalat on vieläkin tekemättä :D:D:D
    [​IMG]

    Planishing hammerilla oli hauska jyskyttää menemään.

    [​IMG]

    Kiekon sisäkaari tuli vahingossa, mutta sitten lähdin oikein tarkoituksella sitä korostamaan. Tässä välivaihekuva.

    [​IMG]

    Loppujen lopuksi tuli nuo sitten pilkottua piloille. Mutta äkkiäkös taas uudet ja jollain muulla konstilla ehkä :D:D

    -Jake-
     
    teippi-mikko, isalmela, Visa ja 7 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. Pikku-Kalle

    Pikku-Kalle 3rd gear

    Briteistä tais tulla enon Rodiin uus Ströbä. Oli sillon kai 350 euroo (muutama vuosi sitte), nyt näytti olevan n. 427 euroo yks kalliimpi malli ja 3kpl setti 1270€. Noita 3kpl settejä jos ostas kaks ja alvit ja tullit päälle?

    Jospa noista tulis tekemällä hyvät.:D
     
  20. Seevu

    Seevu Gearhead

    Syytä olis. Tosin se kiina-versio olis "hippasen" halvempi. Uskaltaiskohan..

    Tuli muuten uus visio takavaloon! Eli noi nyt tehdyt jää sitte käyttämättä:D Tarttiskos joku..
    Valojen kantoja onkin hankalampi löytää. Paikallisessa Mopo-osassa olis kyllä just sopivat. Pitänee käydä Tommia moikkaamassa..

    -J-
     
    Muokattu: 23.2.2021

Kerro tästä muillekin!