Nyt on ehkä kaikkien aikojen paras takavalon lasi ikinä. Minkä ikäisiin asti saa tehdä itse lampunlasit? Nääs on tuota punaista maljakkotavaraa jonkin verran nurkissa. Kaksoiskappaleitakin löytyy.
Huippu valinta imusarjan kanssa.Performer Edelbrock yhdistelmä oliskin ollut tyylillinen mahalasku. Itse jahkailen 565 projektin imusarjan kanssa.Täällä OD:lla oliskin Weiand Tunnel Ram kaupan,ja sehän tiedetään että parempaa ei ole olemassa on kyseessä sit kilpailut tai katu vouhottaminen.
Toi oli vaan paikoillaan, että hiukan näkee miltä heijastava punainen näyttää. Jossain mainittiin vuosimalliksi 1968, jonka jälkeen pitää olla e. Mutta olen muitakin väittämiä kuullut. Linkkasko se Miguelos tähän topicciin jotain, kun aiemmin oli puhetta valoista? Sain imusarjasta lakat pois. Motonetin stripperillä lakka muuttui osittain liisteriksi, mutta lähti kumminkin harjaamalla, puulastalla ja paineilmalla. PGn kuori oli siisti jo valmiiksi. Molemmat palat odottaa lasikuulapuhallusta. -J- Ai nii.. max; laitoin sulle tekstaria..
Tämmöisen valojen historiaa koskevan: https://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.330.2805&rep=rep1&type=pdf Toi -68 voisi olla aika oikea, jos katsoo sivun 14 aikajanaa: 1960-1969 Larger lamps started appearing. One-, two-, and three-compartment lamps. Rear fog lamps were introduced in Europe. ECE regulations started in Europe. FMVSS 108 became the U.S. national regulation. Tuo viimeinen jenkkinormi tuli tän mukaan: https://www.safercar.gov/staticfiles/communications/pdf/Lives-Saved-Tech-Timeline.pdf 32 (February 3, 1967): 2414, final rule for the initial FMVSS, including FMVSS Nos. 103, 105, 108, 201, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210 and 301. [Notable technologies are seat belts; energy absorbing steering assemblies; door locks, latches, and hinges; occupant protection in interior impact; dual cylinders / Front disc brakes; and trailer conspicuity tape.] Eli olisko noi hyväksyntäjutut tullut joskus 60-luvulla. Tosin tämä on veikkaus.
EDIT:Tuossa ekassa linkissä on sivulla 20 taulukkoa asiasta. Eli 60-luvulla on tullut noi hyväksynnät.
Katsastajan käsikirja sieltä löytyy kaikki pykälät valohin https://www.google.com/url?sa=t&sou...Vaw3eZQ7LO-CBCeLXm6A2jo5_&cshid=1613758573965
Puhallan lasikuulilla ja Sinoli päälle. Testailin nopeesti shrinkerillä tehdä muotopeltiä takalamppuun. Vähän pyöreyttä lisää ja se vois olla siinä. Hirvee homma kippojen reunojen vääntämisen kanssa ja nyt ne sit jääkin turhiksi. Sisäkipot kiillotin huvikseni, vaikka piiloonhan ne (ehkä) jää. -J-
Älä nyt peru hyvää suunnitelmaa. Lasiliikkeessä käyt hakemassa sponssia. Niillä on leimasimia ja happoa tehdä e-merkki (pakollinen joissakin autoikkunoissa kuulemma, oon itsekin piilofarmarin välilaseja leikkuuttanut 80-90 lukujen taitteessa) tuikkuun. Sithän siinä on ihmettelemistä, kun ihan selvässä i-merkin perheeseen kuuluvassa tuotteessa onkin e-merkki. Punainen lasi on parasta.
Oishan se tietysti ihmisille ihmettelyn paikka, kun linssissä lukee Marimekko Kyllä mä jätän tuikkukipon vaimolle. Eikä kipolle ole edes saman väristä paria. Mutta lasilinssi olis kyllä aika pro, verrattuna haperoihin muovisiin. -J-
Lasilinssit, mutta onko oikea halkaisija? https://www.ebay.com/itm/pair-NIB-t...467165?hash=item4d918dbd5d:g:KycAAOSwlypcEVkh
[/url][/IMG] Viinipäissään en ees kattonu missä vaiheessa valot on. Oli jäänyt vaan mielikuva että valon kehys ois korkeampi sorvattu pökäle missä ois ollut blakanddekker muotoilijalle varoja. Tuo nykyinen ei oikeen taivu tohon viininhuuruiseen visioon. Lie tuo kuva ees aukee.
Pitääpä katsoa. Toki 49 chevyn lasiset, mutta kirkkaat linssit saa aina värjättyä. Ei oo hullumman oloiset nekään ja menis heittämällä. Tänään(eilen) jäi kiva kustomointihomma tekemättä ja kaikki muutkin kivat, kun piti edellisten kötöstyksiä korjata. Kuskinpuolen b-pilarin siistimistä ja saman puolen takakynnyksen ihmettelyä. En tiedä pitäiskös koko kynnys ja helma leikata pois. Niin karu on. MIGgi rupes kettuilemaan. Pitänee huomenna "sielu" vaihtaa ja taas virtasuutin ja kaasusuutin. Kai se siitä. -J-
Imusarja ja PGn kuori puhallettu. Kuvasta näkyy, että puutteitakin on. Yksi kaasari on jumeksissa ja muissakin vähän nahkeaa liikettä. Pitää kaivaa jossain vaiheessa auki ja katsoa mitä ovat syöneet. eBayta vois kanssa tutkiskella, jos löytyisi edullisia Strömpereitä. Oon mieluummin laittanut autoon uuden kaasarin, kuin koittanut elvyttää vanhaa. Nyt joutunee elvyttelemään. Samalla meni etuvalojen pohjatkin. Olivat alkuun aika hurjan näköiset, mutta ihan hyviksi paljastuivat. Umpion kannakkeita pitää pari tehdä, niittejä kiristellä ja vähän turhia reikiä laittaa umpeen. Temadur 90 päälle. Takavalojen pyöristyksiä taaaaaaaas väkästelin. Hienosti sujui muuten, mutta en vaan saanu kutistettua 120mm. ulkohalkaisijaan. Mutta kivaa oli ensin peltikiekkoa kutistaa reunoista ja sitten hakata paineilmavasaralla. Ja kutistaa ja hakata jne. Tulipahan opeteltua vähän vaikka valmista tuotetta ei tullutkaan. Kuvassa menossa kolmas kierros kutistimella. Taustalla häämöttää toinen Power pack- kansi ja pukinsarvi. Odottavat jumittuneiden ja katkenneiden pulttien irroitusta. Pukin laippakin pitäisi hitsata. Shrinkeri on vinkalla kiinni viilapenkin kulmassa, kun tukevat jalat on vieläkin tekemättä Planishing hammerilla oli hauska jyskyttää menemään. Kiekon sisäkaari tuli vahingossa, mutta sitten lähdin oikein tarkoituksella sitä korostamaan. Tässä välivaihekuva. Loppujen lopuksi tuli nuo sitten pilkottua piloille. Mutta äkkiäkös taas uudet ja jollain muulla konstilla ehkä -Jake-
Briteistä tais tulla enon Rodiin uus Ströbä. Oli sillon kai 350 euroo (muutama vuosi sitte), nyt näytti olevan n. 427 euroo yks kalliimpi malli ja 3kpl setti 1270€. Noita 3kpl settejä jos ostas kaks ja alvit ja tullit päälle? Jospa noista tulis tekemällä hyvät.
Syytä olis. Tosin se kiina-versio olis "hippasen" halvempi. Uskaltaiskohan.. Tuli muuten uus visio takavaloon! Eli noi nyt tehdyt jää sitte käyttämättä Tarttiskos joku.. Valojen kantoja onkin hankalampi löytää. Paikallisessa Mopo-osassa olis kyllä just sopivat. Pitänee käydä Tommia moikkaamassa.. -J-