1958 Chevy Brookwood custom

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Seevu, 30.8.2020.

  1. Tweety-81

    Tweety-81 3rd gear

    Tuohon sopii kummatkin starttimallit.
     
    Gary Grand ja Seevu tykkäävät tästä.
  2. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Tukivarret purettu.

    [​IMG]

    Nyt tarttis ilmajousien kiinnikkeet tällätä alatukivarsiin, samoin, kuin iskareiden korvakkeet. Paha homma niitä ei ole itse väkästää, mutta tarttis tietää mittoja, joten taidan tilata valmiin brackettisetin. Onko porukalla vinkkejä x-runkoisen bracketteihin?

    -Jake-
     
  3. Millaiset ne sun palkeet on? Silläkin on merkitystä..
     
  4. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Ei o vielä niitäkään. Hommataan brackettien mukaiset.
     
  5. rodhot

    rodhot Gearhead

    Itse ostin ebaystä setin missä pussit ja kiinnikkeet, n.400eur. Mielestäni tuohon hintaan ei kannat itse tehdä ja katsastajakin pitää kun on autokohtainen setti. Ainoastaan piti porata kaksi reikää tukivarsiin.
     
    Gary Grand, Seevu ja Visa tykkäävät tästä.
  6. Seevu

    Seevu Double Gearhead

  7. impala-63

    impala-63 Gearhead

    Yleisesti ottaen noi iskarin kiinnikkeet on ollut kuraa. Tosi monella revennyt ne. Liian heppoisesta tavarasta tehty. Ebay halpis ilmapusseissa on myös yleensä aika onneton iskun pituus. Eteen varmaan ihan riittävä mutta taakse saattaa jäädä liian lyhkäiseksi. Yleensä kun se takakaari tulee niin alas muutenkin että renkaan saaminen pois voi olla vaikeaa tai sitten aina pussin irroitus. Ihan vaan huomion arvoisena
     
    Seevu tykkää tästä.
  8. impala-63

    impala-63 Gearhead

    Tossa laadukkaammat pussit.
    Taakse

    https://www.ebay.com/itm/Rear-Brack...2349624.m46890.l49286&mkrid=711-127632-2357-0

    Eteen

    https://www.ebay.com/itm/Air-Ride-F...2349624.m46890.l49286&mkrid=711-127632-2357-0

    Itse vedin ilmalinjat millisellä putkella kun sitä on saatavilla huomattavasti helpommin kuin tuumasta ja liittimistä puhumattakaan. Laitoin myös helmiliittimillä kun niitä sai helposti ostettua vaikka puuilosta. Ei ehkä kauhean kauniita pari vuoden päästä kun se messinki hapettuu mutta eipä ne pussin pään liittimet edes näy mihinkään. Kuorma-auton paineilmajarruputkea käytin. 10mm ja 1.5mm seinämällä niin ei mene ruttuun niin helposti kun sitä pujottelee ja kestää hyvin.

    Iskareissa myös suosittelisin laadukkaita mielummin kuin halpoja ettei tule keinulautaa siitä autosta. Moni käyttää niitä oman auton iskareita niitä on helppo ostaa jatkossakin kun ei tarvitse miettiä mistä ne on ja alkaa pituuksien kanssa etsimään.
     
    Seevu tykkää tästä.
  9. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Kiitos tiedoista. Itsellä ei ole yhtään kokemusta ilmoista, niin kaikki info otetaan kiitollisuudella vastaan.
    -Jake-
     
    impala-63 ja isalmela tykkäävät tästä.
  10. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Voisin kyllä nuo impala-63 ehdottamat hommata. Sellainen kyssäri vielä, että noissa takakiinnikkeissä taitaa jotkut iskarinpaikat olla, mutta edestä uupuu? Se ei ole ongelma. Laatukiinnikkeitä saa tehtyä ja laiskana ostanen halvat kotimaiselta toimijalta.

    Mites x-runkoisten iskareiden yhteensopivuus? Onko sama 58-64? Rokkiauton listassa ei ollut 58 iskareita, mutta uudempiin saa.

    Mikäli jollakulla on kuvia x-runkoisen ilmojen toteutuksista, niin olisi kiva nähdä.

    Kiitos.

    -Jake-
     
  11. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Ömeriikasta tilattu bracketit ja Firestone RiteRide 2600 pussukat. Eturipustuksien kanssa värkätessä huomasin, että olinkin tilannut kaksi settiä alatukivarsien puslia, mutta en ylätukivarsiin ollenkaan. No hyllyssä oli kaksi Energy Suspensionin puslasarjaa kuuskolmoseen, mutta siinä ei olekaan sopivia kuin ylätukivarsiin!?! Ei ne sovi tietenkään kuuskolmoseenkaan. Taidan heittää putkitukivarret paikalleen tähän farmiin, kun ei jaksa alkaa taas tilailemaankaan..

    Jostain syystä pitkästä aikaa iski rakenteluvaihde päälle! Aloin kasaamaan etulamppujen upotuksia ja toisen sainkin melkein valmiiksi, kunnes suojakaasu loppui.

    Sovittelua. Hitsasin kuitenkin puskusaumalla.
    [​IMG]

    Ja melkein peltivalmis:
    [​IMG]

    Kuskin puolen upotuksen otan huomenna duuniin mukaan ja siistin pohjasauman nauhahiomakoneessa. Nuo kovalla vaivalla lampunpohjiin tekemäni kehysten kiinnikkeet saakin varmaan turhana irroittaa. Taikka ainakin muokata tuleviin kehyksiin sopiviksi.

    -Jake-
     
    hartsa69, teippi-mikko, Gary Grand ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. impala-63

    impala-63 Gearhead

    Tossa videossa ainakin puhutaan 58-64 iskareista. https://images.app.goo.gl/6vv31jX2cpP9613b9

    Enpä ole tullut ajatelleeksi tuota muutosta mitä tekevät etuiskarin yläpäälle.

    Takaiskari ei muutu mitenkään.

    Nyt kun sulla on pussien kiinnikkeet ostettuna niin aika plug and play pitäisi olla. Itse taisin silloin porata reiän eteen alatukivarteen samaan linjaan kun alkuperäinen kiinnike oli ja hitsasin siihen mutterin.
     
    Seevu tykkää tästä.
  13. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Joo itsekin googlailin jälkikäteen noita juitsuja. 58-64 pitäis olla samaa kamaa. Sekoitti takakiinnikkeiden kanssa ne lipareet putkien kyljissä, mutta nehän ovatkin kiinnikkeiden kohdistamiseen ja kiinnittämiseen(?).

    -J-

    *muoks* etuiskarithan pitää siirtää tukivarsien ulkopuolelle ja alatukivarteen ja runkoon hitsata korvakkeet.
     
    Muokattu: 20.8.2021
    impala-63 tykkää tästä.
  14. rodhot

    rodhot Gearhead

    Jos laitat pyörökohtaisen tasoanturit ,niin hyvä huomioida iskaria asentaessa.
     
  15. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Öö.. Kerro lisää.

    -J-
     
  16. impala-63

    impala-63 Gearhead

    Juu niin pitää. Kuten sanoin porasin samalle linjalle tukivarteen reiän että pultin pää pääsee läpi ja ulkopuolelle hitsaa mutterin. Jos on sorville helppo pääsy niin sorvaa pidemmän hitsaus holkin missä kierre ja turaa saumat tukivarren sisä ja ulkopuolelle. Jos siis ne originaalit pellistä prässätyt. Aika helppo on tehdä se yläpään kiinnike itsekin. Kannattaa sitten katsoa vähän ettei rengas ota iskarin kiinni ääri laidoissa. Samoin pussit tyhjänä ettei iskari väänny kauheasti.

    Itse olen ostanut Qa1 iskareita ja niihin uniball sen kumipuslan tilalle jotta on joku joka antaa periksi kun iskarin kulmat muuttuu tosi paljon ylä ja ala asennoista.
     
    Seevu tykkää tästä.
  17. rodhot

    rodhot Gearhead

    Laitoin iskarin tukivarren taka puolelle ja jälkeen oli tiukkaa saada mahtumaan tasopotentiometri (Accuair) ja Wilwoodien satulan jarruletku samalta puolelta jouhevasti.
    Pussien paineputkelle porasin jousitorniin takapuolelle reijän josta sai putken suoraan rungon kylkeen kiinni
     
    Seevu tykkää tästä.
  18. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Et millään viitsisi laittaa kuvia omasta toteutuksestasi?

    -J-
     
  19. rodhot

    rodhot Gearhead

    Laittaisin jos olis ... ehkä viikon päästä kun haen auton tallille
     
    Gary Grand ja Seevu tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!