1958 Chevy Brookwood custom

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Seevu, 30.8.2020.

  1. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    No niin.. Ei tarvinnu edes paljoa penkoa ja auton sisältähän se löytyi :rolleyes:.

    Marjakankaalta tulee kumin pätkä väliin.

    [​IMG]

    Jos joku tarvitsee hyvää ja ehjää putkea 1963 Impalaan, niin viestiä!

    -J-
     
    isalmela ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  2. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Ajattelin tänään laittaa tankin paikoilleen, mutta oli taas niin saakelin kylmä, että tein vaan siistejä sisähommia. Eli maaliiiii! (ja vähän tinaharjoitusta)

    Taas noita pyöriä ja parit tehostimen pumpun kiinnikkeet. Ylimääräset maalit lotrasin puhallettuun SBC öljypohjaan. Senkin saa ostaa.

    [​IMG]

    Kaverin harrikan tankkiin saumaa ja tinaa.

    [​IMG]

    -J-
     
    LehtinenA, rekkamies, Gary Grand ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Onko tossa kirkaslakka päällä vai tuleeko tosiaan noin kirkas pinta suoraan?
     
  4. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Tommonen pinta tulee, mutta jos haluaa käyttää esim. pintamaalina, niin lakka kannattaa vetää päälle. Openi mukaan Temaa voi käyttää vaikka värimassana.

    -J-
     
  5. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Heräsi ajatus projektistasi vain että mikäs tämän tausta tarina nyt olikaan?
    Olet varmaan kertonut sen aiemmin mutta minulta on tainnut mennä ohi:(

    Mitä muuten pidät suuresta ratista joka tulee rintaa vasten?
     
  6. JouniK

    JouniK Gearhead

    Kovetetta sain vähäsen (0,15) mut ohennetta en. Ja kuulemma enää ei saa litran purkeissa, 3l minimi. Sain viimisen litran pullon, sekin vuoti :D
     
    Seevu tykkää tästä.
  7. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Eilenkään viitsinyt talliin mennä, niin nostin perän eteiseen ja kasasin siinä osittain. Jarrut voisi vielä laittaa lämpimässä :D

    [​IMG]

    Tänään vihdoin tappelin hihnalinjat kohdalleen! Tehostimen pumpun pyörästä oli hyvä ottaa sisäpinnasta 8mm. siivu sorvissa, kun se on paksu alumiinipalikka. Vesipumppuun valikoitui kolmesta "samankokoisesta" pyörä, joka meni paikoilleen ilman shimmejä. Kampuran hinhapyörän alla 4mm. levy ja laturin kiinnikkeen taoin lattaraudasta.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ja huomenna taas Temaduria..

    Hupeli: selaa topicci alusta. Siellä auton tarinaa niin paljon kuin tiedän.
    Ratti valikoituu tähän sitten joskus. Viiskasin oma on ruma, mutta mietinnässä ollut 63 Impalan ratti taikka sitten joku customi. Halkaisija sellaiseksi, että on kiva pyörittää eli mieluummin iso. Itse tykkään, että ratti on lähellä.

    -J-
     
    rekkamies, Isamu ja Kustom STW tykkäävät tästä.
  8. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Munkin mielestä toi on jännä ajoasento.
    Aikoinaan rattiakselit olivat suoria ja sitten kun niillä vedettiin parit kolarit, siitä opittiin. Tämä siis autoilun alkuajoilta.
    Huomasin sinulla olevan yksi moniurainen tangon pätkä välitangoksi.
    Itse olen ajatellut myös samaa kun koko järjestelmä kaksois D.
    Sillä saa varmasti ratin suoraan.:)

    Sitä tulee joskus oltua epätarkka kirjoituksessaan.
    Tolla "ope" lainauksella tarkoitin teetkö projektia jossain oppilaitoksessa, ainakin osittain?
    Kävin kurkkaa alusta ja sinulla on todella paljon tekstiä projektistasi joten en saanut vieläkään selvyyttä tähän.
    No..omapa syyni kun illalla lukee puoliunissaan..;)
     
  9. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Katos perkele. Mä en sitte taas huomannu lainausta:D

    "Openi" viittaa amisopettajaani, kun käväisin aikuisopiskelemassa itseni autokorikorjaajaksi.

    -J-
     
    isalmela tykkää tästä.
  10. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Hihnat paikoillaan ja koneen sähköhommelitkin aloitettu :D (tarkkasilmäinen bongaa). Jäähdyttäjän siipi vaatii korotuspalan.
    [​IMG]

    Imusarjaksi tulee tuo Edelbrockin EPS. Kairautan Eerolla reiän öljyntäyttöputkelle. Parempi tulee jyrsimellä, kuin poralla soheltamalla.

    Kardaanissa Volvon nipalliset ristinivelet. Billetti-tukilaakerin haen perjantaina kaverilta.
    [​IMG]

    -J-
     
    Gary Grand, rekkamies, isalmela ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Virranjakaja pitäis kasata vielä ja tulpanjohdot hommata. Ja kaasari siistiä päältä. Ilmanputsari vois olla vaikka joku vakiotyyppinen.

    [​IMG]

    Laturi on hirvee molluska tästä kuvakulmasta :D
    [​IMG]

    [​IMG]

    -J-
     
    isalmela, rekkamies, esmi ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. Hiukka hassu kyssari, mutta onko sulla noi oikeinpäin noi suojapellit tulppien vieressä. Aloin vain katselee, että millä tavalla johdot menee tollasessa ja tuli vastaan tämmöinen kuva:

    [​IMG]
     
    isalmela ja Seevu tykkäävät tästä.
  13. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Noissa mun pelleissä on kiinnityslipare alaspäin. Ihan fiiliksellä kiinnittelin ja muuta asentoa en keksinyt. Kiinnityspulttien reiät on lohkossa juuri sopivissa paikoissa. Pellit ovat käsittääkseni Corvetesta. Pitääpä tutkia.

    Kiitos.

    -J-

    Muokkaus:
    Heti löytyikin selitys! Mun pellithän on tarkoitettu eri sarjoille. No olkoon kiinni tuossa hetken. Voi olla, että pakosarjat vielä vaihtuu. Onhan tähän nyt muutkin palikat vaihtuneet tuhanteen kertaan :D:D

    [​IMG]
     
    Muokattu: 30.1.2023
    Gary Grand ja isalmela tykkäävät tästä.
  14. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Noi läpyskät mihin keltainen nuoli osoittaa on hyviä kanssa. Pysyy reunimmaiset pultit hyvin kiinni.
    Oletko muuten käsitellyt pakosarjat uunipiellä?
     
    Seevu tykkää tästä.
  15. Mites muuten noi valmiit piuhasetit tarkoitettu kulkemaan. Otetaas vaikka tämä Rockautosta:

    STANDARD MOTOR PRODUCTS 27893 Specifications

    Spark Plug Wire Lead 1 29.5"
    Spark Plug Wire Lead 2 29.5"
    Spark Plug Wire Lead 3 33.5"
    Spark Plug Wire Lead 4 37.5"
    Spark Plug Wire Lead 5 45.5"
    Spark Plug Wire Lead 6 49.5"
    Spark Plug Wire Lead 7 49.5"
    Spark Plug Wire Lead 8 49.5"


    Elikkä voiko tommoisen setin vetää esim. nätisti kuvan tapaan alakautta vai onko noi pituudet heitetty periaatteella, että vedä nyt jotenkin.
     
    Seevu tykkää tästä.
  16. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    En oo vielä perehtynyt tulpanjohtoihin. Mutta jos pukinsarvet jää, niin vedän alakautta.

    Hupeli: pakosarjat on Temadur90:llä maalattu. Palaa pois aika nopeesti.

    -J-
     
  17. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Piti takajarrut kasata, kun perä on tuossa eteisessä, mutta jos sitte kumminkin tallissa kevväämmällä.. Jämäpaloista kasasin äkkiä kärryn, ettei tarvii raahata maalattua akselia tallin lattialla.

    [​IMG]

    Kaasaria koitin putsailla. No kyllä se puhdistui, mutta ei sitä taida nätiksi saada. Nyt kokeiltu jarrunesteellä, rasvanpoistoaineella ja WD40:llä.

    [​IMG]

    [​IMG]
    -J-
     
    MJF tykkää tästä.
  18. Löytyiskö jostain tämmöistä päristintä:

    [​IMG]
     
    Seevu tykkää tästä.
  19. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Se on toi pinnote niin laikukas, ettei se pesemällä parane. Mutta iiiiiso ilmanputsari vois auttaa :D;)

    -J-
     
  20. Tämmöisen alle se peittyisi kivasti ;):

    [​IMG]
    Tarttee vaan rälläkää ja askartelua.
     
    Seevu tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!