1958 Chevy Brookwood custom

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Seevu, 30.8.2020.

  1. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Noi kaasarit kiillotetaan varmaan jossain kiillotusrummussa tehtaalla, näyttää vähän siltä. Maissipurussa tms.
     
  2. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    No just samaa mietin! Tällanen pitäis vaan löytää..
     
  3. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Swapeissa on yhdellä PK-seudun harrastajalla ollut noita GM:n paistinpannuja kaupan, muistaakseni kaverin nimi on Hyökki tai jotain sinnepäin? En tunne miestä niin numeroa mulla ei valitettavasti ole, ehkä jollain foorumilaisella olisi?

    Kokeilepa puhaltaa kaasaria soodalla, jos se on nippeleinä muutenkin, lähtee aika hienosti puhtaaksi. Noita taka- ja alakautta menevien tulpanjohtojen pitimiä on ollut ainakin Classic Industriesilla, toki äkkiä ne varmaan tekee itsekin jotain tarvikekampoja hyväksikäyttäen.
     
    Seevu tykkää tästä.
  4. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Kysytäänpäs Mikolta kun sä aina kyselet muiltä että mikä voisi olla " Räpätin"
    Räpätin sointuu päristimen kanssa vink vink
    Tämä voi olla paikalliskäsite mutta kuitenkin..;)
     
  5. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Onkohan Mikolla koskaan ollu fillaria?
    Räpätinhän on kun kersana laitettiin jukurttipurkin suikale etuhaarukkaan kiinni pyykkipojalla pinnojen väliin ja ajaessa se silleen "räpätti"

    Mitäs sää luulit?o_O;):)

    @Seevu ..tohon ilmanputsariin kannattaa panostaa. Sillä saa ulkonäköä konehuoneeseen silleen kivasti..:)
     
    ASaari tykkää tästä.
  6. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Ilmanputsariaihion sain veljeltä. Katsotaan miten viipaloituu. Jotain ideoita on.

    [​IMG]

    En muista laitoinko laatikosta kuvaa? Se kävi spekialistilla koottavana ja huollossa.

    [​IMG]

    Veli toi kanssa varastoistaan 60 Cadillacin maskinpalan, mutta sehän on aivan liian pieni!

    [​IMG]

    -J-
     
    Kustom STW tykkää tästä.
  7. Mistä tämmöinen pönttö on alunperin kotoisin? Sopiiko se suoraan kaasuttimen päälle vai meneekö rälläköinniksi?
     
  8. JouniK

    JouniK Gearhead

    Capricesta..
     
  9. Nyt kun sanoit, niin tulee jotain mielikuvaa..

    Tuli muuten päivän kysymys mieleen imusarjasta ilman termostaattikoteloa. Onko termostaattikotelot kustomoinnin kohde..:rolleyes:. Jos on niin tässä mun ehdotus:

    [​IMG]
     
  10. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Tohon putsarin alle voi joutua laittamaan välikappaleen jottei osuisi jakajaan.
    Mulla riitti tällainen puolen tuuman edelbrock mallinen alumiinista ja o renkaalla.
    Tämän käänsin ylösalaisin ja toiseen päähän 110 viemäriputkesta muhvirengas.
    Putsari istuu todella tiukasti eikä nuljua.

    Putsari näyttäisi olevan aika korkea ja hyvä suodatin minkä löysin oli Wix minkä valmistus lopetettu.
    Uspartsilla taisi löytyä vielä..mittaa ensin;)
     
  11. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Se voi olla, että tosta putsarista ei jää muuta jäljelle, ku rinkula kaasarille.

    Löysin pienen palasen alumiinia ja olin mittaavinani, että se riittää vesipumpun päähän ropelin alle korokkeeksi. No ei riittäny. Tarviiko joku.

    [​IMG]

    -J-
     
  12. Mitä jos korokkeena käyttää viskokytkin -nimistä palikkaa?
     
    Seevu tykkää tästä.
  13. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Mulla on se orginaali korotus kappale pumpun ja ropelin väliin.
     
    Hupeli ja Seevu tykkäävät tästä.
  14. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Kelpaa ;)
     
  15. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Loma alko!

    Tankki paikoillaan ja taka-akselikin melkein.

    [​IMG]

    [​IMG]

    -J-
     
    rekkamies, JouniK, Isamu ja 9 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Laitoin vakiot iskarit, mutta pitäisköhän olla lyhemmät? Nyt ei jaksa mennä talliin veivaamaan ilmoilla, kun on niin pahuksen kylmäkin.

    Lämpimässä sain kuitenkin vihdoin maalattua konepellin (vasta se on syksystä 2021 maalia oottanu). Evercoatin Super Build oli aika tönkköä tavaraa ja ruiskutusjälki karmea, mutta hiottavaksihan se on tehty. Maalissa siis epoksi, ruiskukitti ja hiontamaali samassa. Pinkki sävy on juoruvärinä.

    [​IMG]

    Konepeltiä putsailin vielä fosforihapolla ja sen jälkeen uudestaan tallipölyn jynssäys.
    [​IMG]

    Ruiskutuksen lopulla mömmö alkoi kuivumaan jo ruiskuun ja aavistuksen ohensin. Ohennettu raita näkyy ylhäällä.
    [​IMG]

    [​IMG]

    Marjakankaalta löytyi saatan*n kallis raidetangon keskiosa manuaaliohjaukseen. Olishan sen loppujen lopuksi saanut tehtyä tuosta tehostetun ohjauksen palikastakin, mutta kun nyt tuli tilattua. Mukavasti oli uusi ruosteessa ja osiltaan puutteellinen. Onneksi irtopallon suojuksineen sai tehostetusta ohjauksesta. Puhalletusta osasta ei tullut kuvaa.
    [​IMG] '

    -J-
     
    rekkamies, LehtinenA, 4d sedan ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Hupsista per*ele. Ajattelin maalata koko pellin kerralla, mutta kun päälle tulee kumminkin useita kerroksia lakkaa, niin mennään teippaamalla.
    [​IMG]

    Tulihan tohon virheitäkin, mutta tuskin jaksan nyhjätä tarkemmin, kun on "vaan" sisäpuoli. Tuossa etuosassa toisaalta vähän ohuelti, mutta kun koitin saada koloihin tavaraa syvemmälle, niin sainhan mä sen tavaramerkkini, valuman, kanssa aikaseksi.
    [​IMG]

    -J-
     
    LPV, rekkamies, teippi-mikko ja 8 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Pelti vaati lisää mönjää, vaikka se näytti ja tuntui suoralta. Teippasin alapinnan, reunat ja louversit ja pinkkiä päälle oikein rutkasti! Toivottavasti oikeni, ettei tarvitte lastakittiä.
    [​IMG]

    [​IMG]

    Raidetangon keskiosa kasattuna ja maalissa. Kumisuojatollukka kiinni upeesti nippareilla. Voisin vaihtaa ne teräksisiin.
    [​IMG]

    -J-
     
    teippi-mikko, rekkamies, LehtinenA ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Tuli taas hommattua imusarja (ku halvalla sai).
    [​IMG]

    Halpaan hintaan löyty tietty syykin:
    [​IMG]

    Imusarja oli aika likainen ja kauppa tehtiin nopeasti huoltsikan pihalla iltahämärissä. Myyjä oli kyllä luvannut, että sarja on ehjä. No ei siinä, fiksu tyyppi lupasi kyllä perua kaupan, mutta josko tuon saisi hitsattua?
    [​IMG]

    [​IMG]

    Reikä on siis imukanavasta imukanavaan. Hommasin sarjan vaan ulkonäön vuoksi, joten virtauksilla ei ole niin merkitystä, kunhan toimii.

    -Jake-
     
  20. Mulle tuli mieleen, että toimisko JB Weld tuossa?
     
    Seevu tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!