1958 Chevy Brookwood custom

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Seevu, 30.8.2020.

  1. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Tyrkkäät tuon säiliön kylkeen ja kompuran käyntivirran ohjaus tuon läpi, niin kompura sammuu silloin säiliöpaineen ollessa 180psi/12,4bar ja lähtee taas päälle 150psi/~11bar.
    On riittävästi painetta.

    Eikös ne pöntöt ole 200psi kelvollisia yleensä?
     
    Seevu tykkää tästä.
  2. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Kiitos. Näin ajattelin itsekin. Koitan hakea vielä tuon nimenomaisen säiliön tiedot. Jostain sakemannikaupasta se on alkujaan ostettu. Linkkikin mulla oli tallessa, mutta eipä oo enää..

    -J-
     
  3. jänis2

    jänis2 3rd gear

    Oliko Mersuun unohdettu asentaa roiskeläpät..
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  4. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    En tiiä.

    Tehdaskunnostetun tehostajanpumpun tiputtamisellekin löytyi syy:
    [​IMG]

    Tiiviste oli kauttaaltaan täynnä noita nirhaumia. Paikallisesta kumikaupasta löytyi suoraan uusi. Ainakaan parissa tunnissa ei ole vuotanut. Toivotaan parasta..

    -J-
     
    Riku Rotten, teippi-mikko, hevimies ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Tarttis varmaan sähköt tilata (rodiboxi), kun homma vähän jäissä. Juhannuspäivänä sorvasin kumminkin kardaanin poikki ja maalasin kynnyksille tulevat johtojen suojapellit.

    Kardaanissa olikin ylläri:
    [​IMG]

    Pahviputki sisällä. Impalan kardaanissa ei pahvia ollut. Joku varmaan osaa tähänkin selityksen antaa.

    Ilmaputkien kiinnikkeitä olen koittanut printtailla, mutta printteri sekoilee. Tekee kerroksen pari ja vinkuu thermal erroria. Juuri se kone oli huollossa. Taitaa kiinnikkeet löytyä kohta marketista.

    -Jake-
     
  6. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Moneen laitteeseen on tullut kardaani tehtyä sopivaan mittaan, ja monesti alkuperäisistä osista. 50- 60-luvun juttuja toi pahvi putken sisällä tuntuis olevan, kun taas jos aihio on 70- tai 80-luvulta niin pahvia ei ole.
    Onko sillä jotain värinöitä yritetty vaimentaa?
     
  7. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    OD:lta kaveri oli tähän löytänyt selityksiä: Joko värinän- tai äänenvaimennusta.

    -J-
     
  8. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Monissa Moparin kardaaneissa on toinen metalliputki vulkanoitu sinne sisälle.
     
    Seevu tykkää tästä.
  9. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Tänään homma pyöri tuulilasin ympäristössä.

    Tuulilasin listat keskeltä yhdistävät pienet pätkät oli hukassa tai en ole niitä koskaan saanutkaan. Jenkkilän tyypeiltä kyselin, mutta kellään ei ollut. Uusia sais kaupasta, mutta en rupea kympejä makselemaan moisista/kpl. Ja helpohko ne oli tehdä itte.

    Alapätkä ja kuskinpuolen alalista kiillotettuna. Vasemmalla näkyy lähtökohta. Onneksi listat lähes lommottomat.
    [​IMG]

    Ylös sama. Noi on siis ihan 1mm. ruostumattomasta pellistä "polven päällä" väännetty.
    [​IMG]

    Kulmapaloja oli onneksi kolme paria, niin pystyi valkkaamaan parhaat.
    [​IMG]

    Sisäpuolen kiinnityspellit putsasin ruosteesta teräsharjalla ja tumman hahmon tukalla. Sitten fosforihappoa ja maali päälle. Kiinnitysruuvit tuli 5mm.( :oops: )kuusiokoloista. Tein kantoihin pienet kolot, että pysyy pyörähtämättä tuolla urissa.
    [​IMG]

    Iha jees.
    [​IMG]

    Kaikki listat kiillotettuna ja Kuttilan pyytämä "valoaukon" kokoinen piirrosmalliaihio lasista. En kyllä ymmärrä miten sellaisen pystyy oikeasti pahvista leikkaamaan, kun lasi on kahteen suuntaan kaareva! Ken on tehnyt, niin saa opettaa muakin. Ei oikein luonnistu muotin päälläkään.
    [​IMG]

    Muottiin pingotin tiivisteen, jos saisi kumin vaikka jotenkin muotoonsa. Saatto kyllä mennä väärään uraan koko kumi:D Yksi ura lasille, yksi kiiltäville ja yksi korin pellille.
    [​IMG]
    -Jake-
     
    Visa, Isamu, Gary Grand ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    Toimisko joku kostutettu kartonki/pahvi muotin päälle? Tai saisko muottiin muovattua lämmöllä jonkun ohuen pleksin? Sen päälle ois sit helppo laitella se paperi
     
  11. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    No tuota kuvassa olevaa pahvia/paperia koitin kostuttaa, mutta ryppyyn se meni. Pleksi vois toimia, mutta aika hintava. Josko vaan kurvais Kuttilaan kysymään..

    -J-
     
    Ftw- tykkää tästä.
  12. Continental

    Continental Gearhead

    Entä 4mm vaneri?On edullisempi kuin pleksi.
     
  13. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Periaatteessa joo. Se kahteen suuntaan kaarevuus vaan voi olla hankala toteuttaa 4mm. paksulla. Vaatisi varmaan aika paljon voimaa keskelle, että saisi pystysuunnassa kaareutumaan ja tuo lasimuotti ei kestä sitä vääntymättä. Kohtuullisen lähelle sillä kyllä pääsisi. Pitääpä koittaa. Kiitos ideasta.

    -J-
     
  14. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Jostain jos löytäisi ohuempaa ns lentokonevaneria? Sen kun höyrystäisi pehmeäksi niin siihen saattaisi saada kaarevuutta kahteen suuntaan. Mutta löytyykö nykyään tuollaista vaneria??

    muoks: Lentokonevaneri 2x1550x1550 mm - Puutoimi

    Kuvaus
    Erittäin ohuista viiluista valmistettu koivuvaneri, joka taipuu hyvin ja on lujaa. Levyn taipuisuus luo rajattomasti mahdollisuuksia askarteluun, huonekalujen valmistukseen, sisustamiseen ja rakentamiseen.
     
    Seevu tykkää tästä.
  15. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Hinta :eek:
     
  16. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Niinpä.... mutta jos sillä saa homman tehtyä hyvin? Voi lopun levyn käyttää sitten vaikka sisustan taustalevynä.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  17. Concarne

    Concarne Gearhead

    Kipsilevy? Kostutetaan puristuspuolelta reippaasti ja sitten taivutetaan. Kuivuttuaan säilyttää muotonsa ja lujuutensa. Ohut 6mm remonttikipsi varmaankin taipuu vielä helpommin. En tiedä soveltuuko muuten tähän mutta kaareviin muotoihin sitä saa askarreltua kastelemalla. Gyprocin sivulta löytyy asennusohjeista tarkemmat selostukset miten se tapahtuu.
     
  18. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Tein sitte tosta rakennuspahvistamitälie.

    Muotin päällä leikkasin.
    [​IMG]

    Ikkuna-aukossa tiiviste teipattuna ja siihen päälle mallailin.
    [​IMG]

    Kulmasta vajaa, mutta kokeilen vielä ujuttaa pahvin tiivisteen uraan.
    [​IMG]

    Hyvin aikaa tehdä, kun Kuttila on kuukauden lomalla :D:D

    -Jake-
     
    Muokattu: 29.6.2024
    Kustom STW, Pikku-Kalle, Gary Grand ja 1 muu tykkäävät tästä.
  19. Polara

    Polara Gearhead

    Tuossa vois toimia menetelmä millä esimerkiksi vaatteiden kaavoja saadaan tietylle vartalolle. Mallihenkilö päällystetään ensin elmunkelmulla ja sen päälle lähdetään teippaamaan useita kerroksia eri suunnissa, niin että paketti auki leikattuna säilyttää muotonsa.
    Samaa menetelmää näkyy käytettävän peltitöissä, kun halutaan kopioida muoto, joka siirretään uudelle pellille. Ilman elmunkelmua.
    Se, miten sen toteuttaa tuon ikkunan kanssa on eri juttu. Mutta yksi ehdotus kokeiluun.
     
    teippi-mikko tykkää tästä.
  20. Dusturecarn

    Dusturecarn 3rd gear

Kerro tästä muillekin!