1958 Chevy Brookwood custom

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Seevu, 30.8.2020.

  1. Se on ennustettu! Ruisku siitä tulee!

    [​IMG]
     
    Gary Grand ja Seevu tykkäävät tästä.
  2. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    :D:D:D:D:D
     
  3. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Ihan ei ole hirveästi edistynyt rojekti, mutta ei joutenkaan oltu.

    Leikkelin koivuvanerista sisustan paneleita. Takaosaston vanerit olleet jo jonkin aikaa pingotuksessa. Jos vaikka jäisivät muotoon. Potkupahveihin pitää vielä mitottaa raitisilmatrötöjen reiät.
    [​IMG]

    [​IMG]

    Sähköt taisivat vasta tänään nytkähtää liikkeelle Hollannissa, joten se homma ei edisty. Tosin ostin Wurthilta 100€ liitinpihdit ja onhan ne nyt ihan eri kamppeet kuin Puuilon 40€ vastaavat!
    (jos joku haluaa laskea projekteille hintaa, niin työkaluistakin taitaa tulla tässä muutaman vuoden sisällä tonnien verran)

    Mutta isompi juttu, joka tuli vastaan näyttelyreissun yhteydessä HLinnassa. Ensin ei pitänyt mennä Pönnin Jannen Old Stuffin avoimiin oviin, mutta mentiin kumminkin! Jannen esineiden joukosta ihan ensin osui silmiin alumiininen putsarikoppa ja sehän piti saada. Tarpeellisista tavaroista löytyi myös sattumalta jäähdyttimiä ja mulla oli mitat mukana luurissa. Sopiva! Ei muuta kun tuotteet Impalan kyytiin.
    [​IMG]

    Eikä ollut kallis. En päässyt edes kotiovesta sisälle käymättä tallin kautta. Ei tarvinnut pultinreikiäkään kairata:
    [​IMG]

    Putsarinpohjaa mulla ei ollutkaan kotona, mutta mallasin pöntön kuitenkin koneen päälle. Jonkinlainen ylävesiletkukin löytyi romuista.
    [​IMG]

    Kromi tuossa pömpelissä on osittain piloilla, mutta alumiini on helppo kiillottaa.

    Etuosan kromi:
    [​IMG]

    Takaa:
    [​IMG]

    Korkki menee vaihtoon ja "naamioinnin" vuoksi jäähyyn tulee musta väri.
    [​IMG]

    Näyttelyreissu oli siis oikein onnistunut, vaikka näyttelykalustossa ei oikein mikään säväyttänyt. Hienoja olivat kyllä. Artolle kiitokset matkaseurasta, Jannelle tuotteista (oli mukava nähdä livenä!) ja Impalalle hyvästä kyydistä. Chadille kans terkut, vaikkei käteltykään, eikä otettu selfieitä!

    -Jake-
     
    Isamu ja AVRO tykkäävät tästä.
  4. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Piti lisätä vielä kysymys kattoverhoiluun liittyen: Täällä ODlla oli joskus juttua niistä listoista, joihin verhoilu niitataan. Nyt en millään löydä topiccia. Pystyykö joku jeesimään? Gurumme Miguelos?
    Ajattelin ne ihan itse väkästää ja muistaisin, että joku täällä niitä on tehnyt.

    Kattoverhoilu tulossa RokkiAutosta, kun sain ensin vahvistuksen valmistajalta, että Nomadissa ja muissa pitkäkatoissa on sama tuote. Hämäsi itseä, kun mulla on kaaria vaan 7 ja verhoilussa 8 kaaren paikka. Multa taitaa vaan olla kaari kateissa..

    -J-
     
  5. Ei mulla ole mitään hajua näistä. Tässä on joku ketju:

    Sisustaan kiiltävää listaa
     
  6. Seevu

    Seevu Double Gearhead

  7. Concarne

    Concarne Gearhead

    Seevu tykkää tästä.
  8. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Kiitos! Kattelin, että tuossa RockAuton "asennussarjassa" taitaa tulla kiinnityslista mukana (headliner trim kit). Jollei, niin tuosta linkistähän ratkaisu löytyy.

    -J-
     
  9. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Mä vedin 62 impalaan puulistan sinne ja siihen niittasin kattoverhoilun kiinni.

    Niihin koivuvanerien muotoutumiseen auttaa kastelu tosi paljon. Olen kanssa impalaan siitä tehnyt ja vaneri vaan märäksi ja paikalleen pariksi päiväksi kuivumaan niin jää muotoon sen jälkeen tai sitten imeytät jotain epoksia tai hartsia kun ne on paikalleen kiinnitetty
     
    Seevu ja Kustom STW tykkäävät tästä.
  10. JouniK

    JouniK Gearhead

    Käynnistelyvideota odotellessa..
     
  11. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Anna rahaa. Eiku jos nyt talven aikana tarkenis sähköjä vedellä, ni eipä siitä muuta paljoa käynnistykseen tarvita.

    Uutta putsaria vähän aloittelin. Kromi on ohut, mutta kupari tiukassa.
    [​IMG]

    Pohja jostain GeeäMmästä.
    [​IMG]

    Mittasin tunnelin uudelleen ja aloittamastani aihiosta piti ottaa soiro pois. Näppärästi kulmahiomakone viilapenkkiin ja palikkaa pyöritin pöydällä. Meni ihan tasan.
    [​IMG]

    Ihan hyvä, että sai osan leikattua pois, koska muotoilu oli jo mennyt keturalleen.
    [​IMG]

    Tein sikkikoneella hiukan uria ja sovitin konehuoneeseen. Ehkä pitää vieläkin siivuttaa. Kiinnityspeltejä ei saa vielä tehtyä, kun vein palakanttikoneen osat viikko sitten amikseen hiottaviksi. Olivat "jo" jigin teon yrittämisen aloittaneet. Voi olla, että tulee nopeammin valmista, kun teen pienen kanttarin kulmaraudoista..
    [​IMG]
    Takasivulasiin tein varmaan jo kolmannen mallin. Nyt pitäisi olla koko oikein.
    [​IMG]

    Löysin Korja-Kumista lähes samanlaista tiivistettä, kuin alkuperäinen(?). En kyllä ole keksinyt mitä virkaa tuolla ylimääräisellä lipareella on ollut, kun tiiviste+lasi kiilautuu korin uran ja ikkunan kehyslistan väliin. Korja-Kumin lähettämä mallipala vasemmalla.
    [​IMG]

    Ameriikkaan olin taas yhteyksissä, kun kyselin "bathtub"-kylkilistan kiinnikkeitä 58:n erikoistuneesta Auto City Classic-firmasta. Ensin sanoivat ettei heillä ole, sitten viestitettiin, että on, mutta ei sarjaa Brookwoodiin ja lopuksi kertoivat, että eivät lähetä Suomeen esim. Bel Airin settiä, josta olisin kiinnikkeet saanut. Kaikki muut on jo periaatteessa mulla tehtynä tai ne saa vaikka Nippeli-Tepolta, mutta noilla kylpyammeilla tulee takakylkien listat kiinni, kun taakse ei saa kierrettyä mutteria koteloinnin takia. Tilataan sitten muualta perkele.

    Bathtub clips:
    [​IMG]

    -Jake-
     
  12. Onko tuo puhdistajapurnukka tarkoitus kiillottaa vai maalata vai..
     
  13. jykä hyvinkää

    jykä hyvinkää Gearhead

    Tilaa listan kiinnikkeet Finn-Us:n kautta. Tavara tilataan sun postilaatikkoon Jenkkilään ja sieltä sit kontissa Suomeen. Mä olen muutamia kertoja tilannu Rivieraan osia sitä kautta.
     
    Seevu tykkää tästä.
  14. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    On:D Jos on syviä syöpymiä tai muuta ongelmaa, niin maalaus.

    Mietin kanssa, että jos muuta kautta ei saa, niin pyydän amerikan tuttuja tilaamaan.

    Kattoverhoilu tuli eilen. Tuli katsottua asennusvideo ja siinä "hukkaamani" asennuskaari napsautettiin ensimmäisenä kiinni peltilipareiden alle. Kipaisin talliin katsomaan ja sieltähän se kaari löytyi: katosta.

    [​IMG]

    Se oli katon vahvikkeen reunassa. En ollut sitä tajunnut katsoa, kun oli ihan erilainen, kuin muut. Nyt vaan puhdistus ja maali päälle.

    [​IMG]

    Kattoverhoilun mukana tuli "windlacea". Sen kiinnittämiseen pitäisi kaikki tarvittava olla tallessa, mutta esim a-pilarin kiinnityskaaret alhaalla vaatinee hiukan vasarointia.

    -J-
     
    Isamu tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!