1958 Chevy Brookwood custom

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Seevu, 30.8.2020.

  1. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Kannu irtopultilla oli maalattu mustaksi ja toinen oli hiekkapuhallettuna. Samalla kun maalasin yhden "unohtuneen" vanteen, niin pistin kannuunkin väriä.
    [​IMG]

    -J-
     
    Gary Grand ja Isamu tykkäävät tästä.
  2. Taidat tarvita sen bypass -venttiilin myös sen elementtimallisen suodattimen kanssa?
     
  3. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Kyllä joo.
     
  4. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Jotai positiivista ja paljon negatiivista.

    + öljyt pysyy sisällä ja öljyvalon mukaan painetta tulee.

    - öljynpainemittarin viisari ei nouse. Reiästä tulee kyllä öljyä, kun anturin ottaa pois. Kytkennät tarkistettu. Mahdolliset syyt: anturi lohkon etupäässä ja akkuporassa ei vaan riitä kierrokset. Tosin luulisi viisarin edes hiukan nousevan (se kyllä värähtää, kun virrat laittaa päälle). Anturi voi olla valmiiksi rikki tai johdotuksissa kumminkin vika. Saattaa mittarikin olla sökö.

    - haeskelin loppuja vanteita esille. Eilen maalatusta tuli eri sävyinen, mutta eipä sillä väliä, kun huomasin, että se onkin 14". Samoin kuin 2 muuta. Eli koko setti piti olla kerättynä, mutta nyt kuitenkin puuttuu 2kpl. 7x15". Iha vi*u kiva. Romuissa on ainakin yksi 8x15" ja 2kpl 6x15". Ja yks chevyn vanteena myyty, missä on väärä jako. Ja setti 15" rallyja.

    [​IMG]

    Kuvassa takana siis semmoset, kun olis vielä tarvis. Edestä vasemmalta 2kpl. 6x14" ja oikealla 8x15".

    Hauskaa vappua.

    -J-
     
    Muokattu: 14.5.2025 klo 07:11
  5. Kustom STW, Gary Grand ja Seevu tykkäävät tästä.
  6. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Käytiin vappuajelun jälkeen Puuilossa ja vaimo osti mulle mittarin. Nyt tulee lukemaa! Pahimmassa tapauksessa tässä on viikonloppuna haettava kallista Salolaista erikoispensaa (lähes 2€ pumpulla, pakko olla erikoista) ja koitettava päräyttää 58 tulille! Pitää vaan joku kavereista pyytää tarkistamaan mun ajoitukset.
    -J-
     
    Gary Grand ja Kustom STW tykkäävät tästä.
  7. Hyvä, että auttoi. Nyt on alettava odottelemaan käynnistysvideota..;):cool:
     
    Seevu tykkää tästä.
  8. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Vannehomma ratkesi vähän niinku itsestään. Romuista löytyikin 2kpl. 7x15" vannetta :rolleyes::oops: Tai romuista.. Toinen niistä on tossa kuvassa. Olin vaan itte merkannut sen 8" vaikka kylkeen meistetty 7x15. Toinen oli työmaalla yhden pöydän alla.

    Konekin sisäänajokunnossa. Sen verran starttailin, että huomasi sytkän olevan 180 pielessä. Käänsin ja konehan hörähti heti. Ei käynnistynyt kumminkaan. Huomenna katsellaan kaverin kanssa rauhassa. Turussa käydään ensin ajokauden avajaisissa Impaloimassa.

    [​IMG]

    -Jake-
     
    teippi-mikko, LPV, Pikku-Kalle ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Omistettu Miguelokselle:


    En jaksanu Artoa odottaa kaveriksi, kun Turusta tultiin. Vaihdoin kaasarin Hollikaksi ja kokeilin käymään. Ennakkoa oli aika roimasti mutta pikku säädön jälkeen lähti hienosti käymään ja sain nokan sisäänajettua. Kerran piti välissä jäähdyttää. Tyhjäkäynnin sai yhdellä ruuvauksella kohdilleen ja ajoituskin oli korvakuulolta oikein. Tarkistin lampulla kumminkin. Mitään ei vuoda, lataus ja öljynpaine jees. Alkup. lämpömittari toimii, bensamittarista ei osaa sanoa. Taitaa olla niin vähän bensaa tankissa.

    Auto alkoi liikkumaan eteen/taakse, kun hiukan lisäsi laatikkoöljyä. Jarrutkin pysäytti. Tuo videollakin näkyvä Holleyn "välivipu" ihmetytti. Jää välillä nalkkiin ja pitää kierroksia ylhäällä. Mitäs virkaa simmosella on? Täytyy opiskella.

    Nyt ei tiedä mistä jatkais.. Ehkäpä tallin siivouksesta.

    -Jake-

    *edit* Olen aika tyytyväinen käyntiääneen :). Aika pitkälti sellainen, kuin toivoin. Ja lisävinkkinä vielä, että Temadur90:llä maalatut pakosarjat on ihan nätit, mutta kun se palaa pois, niin käry ei oo kiva.*/edit*
     
    Muokattu: 3.5.2025
    teippi-mikko, menu*, Kustom STW ja 7 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. Huikeata:cool: Ei mennyt videon odottelu hukkaan.
     
    Seevu tykkää tästä.
  11. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Tallin siivous aloitettu. Oli niin pahuksen kylmä, ettei viitsinyt siirtää rojuja ulos, niin eipä siellä juuri muutosta näy :mad: Kummasti jätesäkillinen roinaa kumminkin tuli.

    Putsasin auton sisältä sinne jostain syystä kerääntyneet romut pois ja imuroin maton.

    Pistin kaasupolkimen vähän fiinimmäksi ja tein mattoon reiät kiinnitykselle.
    [​IMG]

    Kun kerran aloitin niin puhkoin samalla reiät pitkien kytkimelle ja penkkien pulteille. Kuvassa näkyvä ilmajousien uusi kapula ei sekään enää pelaa kunnolla (kerranhan se jo on uusittu, mahtaisko kinuskit lähettää mulle kolmannen..).
    [​IMG]

    Tämä on se kaasuttimen lipare, kun eilen ihmettelin.
    [​IMG]

    Koitin turhaan hakea netistä sille tarkoitusta ja kävin vielä Arton Impalasta katsomassa mitä virkaa sillä vois olla. Artolla hiukka erilainen Holley, niin vipukin oli erimallinen, mutta kiinni kuitenkin kaasuvivussa. Mulla se lerppuu tossa irrallaan. Joku ruuvi siinä on kyljessä, mutta ei sekään vastaa mihinkään. Aikaisemmissa Holleyssa mulla ei oo moista ollut, eikä ollut Demonissakaan. Jollei kukaan esitä sille järkevää käyttötarkoitusta, niin kiinnitän sen vaan jotenkin liikkumaan läppäakselin mukana.

    -J-
     
    Kustom STW tykkää tästä.
  12. Gary Grand ja Seevu tykkäävät tästä.
  13. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    "Pistin kaasupolkimen vähän fiinimmäksi" ... Rumpujen hi-hat polkimesta saa hienon alumiinisen kaasupolkimen. Kaverin synttärilahjaa varten ostin kerran ihan bändikamaliikkeestä osin vaillinaisen Slingerlandin hi-hat standin 20€. ... Vink vink.;)
     
    Seevu tykkää tästä.
  14. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Way ahead of you.. Kysyin jo aaaaaikaa sitten muusikkokaveriltani rumpujen poljinta. Hän kun korjaa ja entisöi rumpuja. Homma unohtunut vähän molemmilta. Tuo on nyt ihan hyvä. Pysyy tiukasti alkuperäisissä kiinnityksissä, eikä vaatinut tuntien askartelua ja kiillotusta.

    Pahasti näyttää siltä. Odotellaan, josko joku alan tuntija lukisi tätä ketjua..

    -J-
     
  15. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

  16. Arkkumies

    Arkkumies 3rd gear

    En ole asiantuntija, mutta kyllä se Fordin kickdown-himmeli on:
    https://documents.holley.com/f1c00e617547402d4f6a95afa11dcbe26b48a786.pdf
    Sivu 8, kuva 5-6, näyttää myös jonkun sortin lukirusruuvin.
    Mulla 570 Street Avengerissa samanlainen, lepattaa ittekseen siellä, ei kanita kaasuvivuston kanssa mitenkään.
     
    Kustom STW ja Seevu tykkäävät tästä.
  17. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Kiitokset. Mä laitan sen niin, ettei ole haitaksi.

    -J-
     
  18. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Kaasutinongelma tuli fiksattua. Laitoin jäykemmän palautusjousen. Jotenkin kaasuläpän akseli tuntuu liikkuvan kankeasti. Nyt kyllä toimii ihan jees, mutta pitää varmaan tutkia jossain vaiheessa. Käytettynä toi Holley tuli, niin eihän niistä koskaan takeita ole. Hienosti se kyllä hörähtää käymään. Ei tarvitse kun avainta hiukan keikauttaa.

    Ilmojen kaukon avasin ja katsoin mitä se on syönyt. Tämän pidemmälle en uskaltanut, kun osat ovat niin tiukasti kiinni. Vedonpoistajana toiminut nippuside oli pois paikoiltaan.
    [​IMG]

    Pistin pari nipparia peräkkäin ja tarkistin, että valkoinen liitin on varmasti kunnolla kiinni. Ei se silti toimimaan lähtenyt. Kirjeenvaihto kiinaan käynnissä. Pyysivät taas videota..
    [​IMG]

    Ollu niin helevetin kylmä, että ei oikein ole napannut mikään. Sen verran kokeilin, että kiillottelin yhden kynnyksen, kun mielenhäiriössä oli sen matannut, vaikkei pitänyt. Tuli ihan hyvä ja siinähän kiillotus sitten lähti lapasesta.
    [​IMG]

    [​IMG]

    Kojelautaan oli päässyt kumminkin maalipölyä niin aloin sitäkin kiillottelemaan. Otin kannellisesta laatikosta "puhtaan" mikrokuituliinan.
    [​IMG]

    No ei siinä muu auttanut, kuin mataksi ja uusi kiillotus. Ja peitto päälle.
    [​IMG]

    -Jake-
     
    Isamu, Ace66, Kustom STW ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Koitettiin eilen vaimon kanssa etulokaria nostaa paikoilleen. Eihän se perkele luonnistunut ollenkaan. Enkä tietenkään muista miten se viimeksi oli. No nostin pois ja aloitan siitä oikeasta päästä, eli takaovesta. Motskarinosturi valmiiksi, teippiä suojaksi ja pultit esille. Pitää vielä väsätä joku tuki niin, että saa oven pysymään pystyssä. Yksin ku tekee..

    Sen verran tuli valmista, että vaihdoin öljyt ja filtterin. Öljyproppu oli hiukan vuotanut! Uusi tiiviste ja kierteeseen liimaa.

    Takaosan verhoilut laitoin paljuun likoamaan ja sen jälkeen ruuvasin paikoilleen kovettumaan.
    Porakärkiruuvit tökin strategisiin paikkoihin.
    [​IMG]

    [​IMG]

    Saakeli, kun se Factory Assembly Manual lojuu siellä postissa. Kuukauden jo ollut, kun niillä on taas jotain ongelmia.

    -Jake-
     
    Isamu ja JouniK tykkäävät tästä.
  20. teippi-mikko

    teippi-mikko Gearhead

    yksinkertaseen peltiin välttää piikkikärkiruuvit. ainakin luukuissa porakärkiruuvit löystyy ja tippuilee ajankanssa. tämä siis huomiona pakuvanerointeja tehneenä.
     
    Seevu tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!