Kuvan perusteella ei juurikaan edistystä. Pohjassa maali ja massa, takaoven saumat tinattu, choppauskohtia tasoiteltu tinaa varten ja putsailtu loppuja maalinrämmäleitä oviaukoista. 2,5m. sadevesikourua jynssätty puhtaaksi ja katon kulmasta aloitettu hiomaan pintaa. 1.5 kierrosta jousista pois ei vaikuta tyhjään autoon sitte mitenkään -J-
Eilen en jaksanut, kuin rapsutella toisen kourun ja silotella hitsaussaumoja pelkääjän puolen tolpista. Tinaa tuli laitettua A ja B-pilareihin. Katon ja tolppien kulmat jäi vielä kesken kun väsy iski. Tuli mieleen, että turhaanko nysvään jokaista naarmua pois tinalla, jos epoksi ja korikitti ne tasoittaa. Etutolppa tasoiteltuna: ja tinalla: B-pilari hiottuna: ja tinalla: C-pilaria tasoitin vaan lisää ja jäin ihmettelemään kahden alligaattorin varpaan levyistä (eksakti jenkkimitta)pullistumaa sen kyljessä: Ovi menee ihan hyvin sulki, mutta kyllä tuo silmään ottaa.Annoin hiukan vasaraa kokeeksi, mutta ei tasoittunut. Pitänee laikata siivu pois ja vetää tasaiseksi. Toinen puoli on suora. Autossahan on ollut maalit päällä choppauksen jälkeenkin. Onkohan nuokin kohdat olleet pakkelilla siloiteltuja. Harmi kun ei ole kuvia (eikä tuu). -J-
Vanteet sopii muuten hyvin, muttei mun silmään Peltivanteet ja jotkut kivat kapselit varmaan tulee. Jos jotakuta kiinnostaa spoket, niin myyn pois. 15x7 tai 8. En oo mitannu vielä. Päällä 215/75 ja 235/75 kumit. En usko, että on muuta kuin polttokuntoiset. Tsekkaan offsetit ja tarkat mitat, jos joku haluaa. Tänään tuli käytyä varmuuden vuoksi hakemassa maalikaupasta pintaväriä ja Slick Sandia. Katotaan, josko joku osa sais väriä päälle joulun aikaan. Lattiaan tulee ainakin väri: Kihnasin kuskin puolen ja takapenkin alusen teräsharjalla puhtaaksi. Kuvassa näyttää vielä kamalalta, kun oranssi maalipöly on kuin pintaruostetta. Huomenna pari katkennutta pulttia veke alustasta ja viimeinen tsekkaus. Sitten rasvanpoisto ja GPL-S pintaan telalla ja pensselillä. Samoin pintamaali. En tiedä laittaisiko Temadurin vai 2k-polyuretaanin. Tässä toisella puolella on urtsikka. -Jake-
Open kanssa jutskailtiin. Oli sitä mieltä, että ruiskulla pienellä paineella epoksi ja Tema. Sillä sit, ku ope kerran sanoo. -J-
Laattiassa epoksi: Hienosti puskee wanha oranssi maali epoksinkin läpi! Mitäköhän lienee. Jouluja! -J-
Hienoa rakentamista, kiitos hyvistä kuvista. Punaisen pigmentin ominaisuus; näkyy läpi jos päälle ei laita mustaa tai mustaa sisältävää (harmaa ym) kerrosta maalia.
Ja mustaahan siihen tuli. Samalla (jälleen) saa pohtia millä menetelmällä 63 aikanaan puhalletaan. Hiekkaa taas joka paikka täynnä. Onneksi kyseessä sentään äänieristeen ja maton alle jäävä pinta. -J-
Steve-setä taannoin käsitteli puhaltamista parillakin videolla, jossa tässä toinen: Ilmeisesti Belgiassa hiekkapuhallus on kielletty. Tuota garnet -hiukkasta saa Suomestakin, mutta en muista, että täälllä olisi autoharrastajat ainakaan ihan kamalasti sitä käyttänyt.
Kuivajää olis kova. Kikkailin aamulla nörttitaidoillani: Ja sitte talliin. Suojasin maalatun lattian, purin takaluukun saranat ja jouset ja tyhjensin takaluukun roinasta. Siinä silmään osui taas yksi kötöstyksistä. Rattiputken "modaus": Tää oli kyllä piilotettu hienosti maalarinteipin alle. Ilmeisesti vaihdeviisari on tuo muotoiltu rautalanka ja rälläkällä haettu tilaa manuaalin kaavioon(?). -J-
Mä hiukan tuunasin sun mallia ja tein yhden version lisää: P.S: Toivottovasti en rikkonut jotain galaktista tekijänoikeuslakia.
Tuli choppailtua taas listoja joutessani. En ilkeä laittaa vielä kuvaa, ku hitsisaumat on niin rumat. Hiontaa ja tinaa ja sitten vasta kuvia Kuskin etutolppaan ja tietty listaan on aikanaan kairattu reikä spotlightille. Olishan se sellainen kustomkampe, mutta saas nähdä.. Eero kipaisi tallilla ja laitoin sen hommiin. Tinasi toista takasiipeä, niin en viitsinyt mennä takaluukkua pöllyttämään rälläkän kanssa. Takaluukun saranat kaivoin pois ja voisi ne kävästä puhaltelemassa puhtaaksi. Väriksi tuohon tosiaan tulee ainakin musta (3l. pönikässä jo valmiina) ja toinen sävy mietinnässä. Tänään veli vinkkasi FBssa myytäviin fendereihin ja poishan ne oli ostettava! Viikolla pääsee sitten ihmettelemään, että sopiiko ilman isoa vasaraa -J-
Minusta varsinkin tommoisessa 50-lukusessa 2-värimaalaus on hieno, jos siinä on värien välillä tarpeeksi kontrastia. Tässäkin on kyllä erilaisia koulukuntia, kuten aina.. Mun mallissa mulla oli vähän mielessä Citroen C1;n Lagoon Blue -väri, joka toimii mustan kanssa tehtaaltakin.
Mä itse olin vähän samoilla linjoilla: Impalan sisusta on Aqua ja tykkään sävystä kovasti. Sopisi mustan kanssa. Tänään en vielä ehtinyt, kuin puhaltaa takaluukun yläsaranat. Vääntötangotkihnasin käsin, kun kiinankaappi oli liian pieni. Tallihommat jäi tältä päivältä, ku laiskotti ja oli muuta hommaa. Huomenna jos ruiskis maalia saranoihin ja aiemmin syksyllä puhallettuihin pikkuhiluihin. Sais jotain näkyvääkin aikaiseksi. -J-