1960 Pontiac

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Vilkuna, 20.3.2003.

  1. t-bird 62

    t-bird 62 1st gear

    Moro,WESKU !
    Taisit ostaa kaveriltani jokisen teemulta? Käypä juttusilla,jos näet mut liikenteessä täällä tampereella 53 packard kustomilla ( harmaa + punaiset liekit ).
     
  2. swampman

    swampman 1st gear

    Pirun paljonhan noita kuuskymppisiä tuntuu olevan!?!
    Itelläni oli -62 bonneville 4d HT. Hukkasin sen rullaavana rokkiraatona (muistaakseni) turun suuntaan. Mahtaako kellään olla havaintoa onko tullu takaisin liikenteeseen? :odroll:
     
  3. Katinka

    Katinka 1st gear

    No miulkii on bonneville 2d ht sport coupe. Tekniikkana 389 ja hydramatic, kuten kuplettiin kuuluu.
    Tuntuuhan näitä kuuskymppisiä kyllä jonnii verran olevan.
     
  4. Wesku

    Wesku Gearhead

    Joo, niin ostin. Pitääpä käydä turisemassa, jos nään Packardin. Oon nähny yhden harmaa-punaisen kustomin seisovan Kissanmaan Valintatalon liepeillä, onko sinun autosi t-bird?
     
  5. BonneMan60

    BonneMan60 Gearhead

    Voisko joku ´60 Ponun omistajista vilkaista auton alle ja tarkastaa onko "pitman arm" pää hitsattu vai valettuna kiinni ? kyse siis ohjausvaihteen ja raidetangon välisestä tangosta, alla kuva osasta ja irronneesta päästä jossa pää oli hitsattu ja nyt kiinnostaa onko se hitsattu tehtaalla vai jonkun kyläsepän toimesta jälkeenpäin ?

    [​IMG]

    oli ikimuistoinen kokemus kun rattia veivatessa mutkassa Bonneville ei totellut ohjausta ja oltiin menossa kohti metsähallitusta, onneksi vauhtia ei ollut ja muutenkin rauhallinen tienpätkä, kannattaa samalla tarkastaa omasta kulkupelistä osan kunto ettei tule ikäviä yllätyksiä.
     
  6. sportcoupe

    sportcoupe 3rd gear

    Pontiac Ventura Sportcoupe 2DHT -60 löytyy pirkanmaalta, musta, valkoinen katto, SBC357+350+10bolt lock...
     
  7. Wesku

    Wesku Gearhead

    sportcoupe: Kattelin sun venturaa Tervasaaren parkkiksella ku olin parina viime kesänä logistiikkaosastolla, siisti peli. Taidettiin jutellakkin joskus, mulla oli silloin '57 Bel Air.
     
  8. 85840845

    85840845 Gearhead

    Hämeenkyrössä on 60 Catalina avo ,ajettu joskus 89 parkkitalon seinästä läpi siitä asti ollut työnalla meni aika pahaks.Sitä ennen esiintyi mm.hot rod rock showssa,museokuntoinen valkoinen ja pun.sisusta
     
  9. t-bird 62

    t-bird 62 1st gear

    WESKULLE:
    Juu, sehän se on mun pirssini!
     
  10. Wesku

    Wesku Gearhead

    Hieno peli, muijakin tykkäs.
     
  11. Wesku

    Wesku Gearhead

  12. BonneMan60

    BonneMan60 Gearhead

    siisti Bonneville Weskulla !

    Onko muilla ´60 Ponun omistajilla ilmastointia asennetuna ?, talvella on tarkoitus asentaa tallin nurkasta löytyvät AC:n osat, mutta ensin pitäisi saada mallia kompuran kiinnitys raudoista, alkup.raudat on kateissa.
     
  13. KPS

    KPS 3rd gear

    Oletko Wesku jo hommannut ne etupyörän laakerit? Kanterilla on satsi 195 dollaria. Omassa kärryssä oli myös laakerit lopussa pari vuotta sitten ja etsin uusia. Tuolle Kanterin satsille olisi tullut hintaa paikallisten vauhtikauppojen kautta tilattuna mielestäni kohtuuttomasti, joten menin laakeriliikkeeseen ja etsin akselille sopivat kartiorullalaakerit. Laakeripesät sorvautin rummuista pari milliä syvemmiksi ja pari satikkaa isommiksi. Operaatiolle tuli hintaa kaikkineen n.150 euroa ja tulevaisuudessa laakerit löytyy kaupan hyllystä.

    BonneManille: Ei oo meillä ilmastointia, ei, joten ei oo raudoistakaan tietoa.
     
  14. BonneMan60

    BonneMan60 Gearhead

    etupyörän laakerisatsi oli jonkin aikaa sitten e-bay:ssä myynnissä $70 hintaan, rahdit päälle max.$30 , e-bayn kautta hommasin keväällä koneeseen täydellisen tiivistesarjan rahteineen puoleen hintaan Suomen vauhtikauppojen listahinnasta joten säästöä syntyy ja sitä kautta löytyy myös osia joita ei paikalliset vauhtikaupat suostu edes tilaamaan.

    Nyt pitäisi tilata Hydramaticiin master kit, näissäkin on kuulemaneroja riippuen mistä kitin tilaa, kyselin kittiä USA:sta Automatic Transmission Parts nimisestä putkasta, hinta $340 joka on tähän saakka edullisin, ovat kuulema toimittaneet keväällä Ouluun yhden kitin joten onko kenties kyseessä joku OD:lle kirjoittavista Pontiacin omistajista eli kannattaako ko.putiikista tilata ?
     
  15. KPS

    KPS 3rd gear

    Oulussa ei oo muita kuuskymppisiä Pontiaceja, kuin meidän ja Vilkunan ja meillä vaan Hydramatic. Saattaahan se korjaussatsi olla mennyt johonkin muuhun GM:ään vai sanoivatko ne siellä firmassa korjaussarjan menneen Pontiaciin? Ei täällä hirveästi noita muitakaan hydramatic-laatikollisia autoja ole, joten olisi ihan mielenkiintoista tietää kenelle se satsi on mennyt. Hinnan puolestahan tuo ei kallis paketti oo, kun vaan joku vaihtas paikoilleen. Aattelitko BonneMan laittaa itse vai vietkö johonkin firmaan.
     
  16. Wesku

    Wesku Gearhead

    En oo vielä hommannu laakereita. Toi kartiorullalaakereiden sovitus on ollu itelläkin mielessä. Sovitus ei vissiinkään ole kovin vaikea toimenpide? Ja mullakaan ei oo ilmastointia, joten en valitettavasti pysty auttamaan rautojen kanssa.
     
  17. KPS

    KPS 3rd gear

    Se kartiorullien laitto oli pikku juttu. Jos vaan on asiansa osaava sorvari/koneistaja, niin ei ole iso homma. Laakeri liikkeestä haet akselille sopivat laakerit ja ulkokehältään hieman isommat ja siinäpä se alkas paketti olla kasassa. Kartiorullat on hieman leveämmät, joten pesiä joutuu syventämään hieman, mutta rummuissa on kyllä siihen varaa. Meidän rummuille koneistaja teki semmosen n. 2 tuumaa paksun alumiinikiekon, joka pultattiin pyöränpultteihin kiinni (upotukset muttereille). Alumiinikiekko laitettiin sorviin kiinni ja rummun takareunasta otettiin n. 1,5 millin siivu pois, jotta valupinnasta tulisi suora suhteessa laakeri pesiin. Seuraavaksi rumpu laitettiin alumiinikiekko alaspäin aar-poraan ja koneistettiin sisempi laakeripesä, tämän jälkeen rumpu laitettiin aar-poraan uusi tasainen takareuna alaspäin ja ulompi laakeripesä koneistettiin oikean kokoiseksi. Sitten vaan uudet osat paikoilleen ja kovaa ajoa.
     
  18. BonneMan60

    BonneMan60 Gearhead

    nyt kun kyselin tarkemmin niin oli toimittanut Ouluun Buickin Dynaflow lootaan kitin, mutta muisti lähettäneensä lähiaikoina Jetaway master kitit Tampereella ja Kotkaan joten lienee ok putiikki, en tajua näiden lootien päälle joten joku muu saa hoitaa asentamisen varsinkin kun on kuulema normaalia hankalampi laittaa.
     
  19. BonneMan60

    BonneMan60 Gearhead

    nyt kun kyselin tarkemmin niin oli toimittanut Ouluun Buickin Dynaflow lootaan kitin, mutta muisti lähettäneensä lähiaikoina Jetaway master kitit Tampereella ja Kotkaan joten lienee ok putiikki, en tajua näiden lootien päälle joten joku muu saa hoitaa asentamisen varsinkin kun on kuulema normaalia hankalampi laittaa.
     
  20. BonneMan60

    BonneMan60 Gearhead

    ei kellään ole jäänyt tallin nurkkaan koneswapin yhteydessä ehjiä kansia ´59-60 389 koneeseen ?
     

Kerro tästä muillekin!