1961 Bel Air "Bel Pala"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Make500, 7.1.2018.

  1. 80 crew cab

    80 crew cab 2nd gear

    hienoo jälkee
     
    Rotten tykkää tästä.
  2. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Mahtavaa...!!! :odeek:
     
    Rotten tykkää tästä.
  3. palontie

    palontie Double Gearhead

    Upeeta Saatana!
     
    Rotten ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  4. Make500

    Make500 Gearhead

    Hyvä hyvä! Soittelen ja poikkeilen!
     
  5. Make500

    Make500 Gearhead

    Muutama pikku juttu jäi pois tuosta stooristani. Joten kronologisesti nämä eivät kuulu tähän.
    Eivätkä muutenkaan ole kovin tärkeitä stoorin kannalta, mutta laitetaan nyt koska nämä ovat
    juttuja, jotka olivat mm. puutteita koko projektissa jo ostovaiheessa.


    [​IMG]
    Kaikki tiivisteet uusittiin kokoonpanon yhteydessä.

    [​IMG]
    Tupakkaikkunat olivat rikki ja muutenkin leikattu tavallisesta ikkunasta.
    Uudet tupakkalasit, tiivisteet, listat ym. tilpehöörit tilattiin Impala Bobilta.
    http://www.impalas.com/

    [​IMG]
    ACC:n matto Rockautosta. Olikohan tämä neljäs ACC:n matto mitä olen laittanut. Ne istuu kyllä
    yleensä todella hyvin. Jatkoskohtaan tarvii laittaa vielä ehkä liimaa, ehkä ei.
    Maton alla äänieristeenä alkuperäistyylinen bitumisarja niin ikään Bobilta.
    Jälkiviisaana miettinyt, että olisiko pitänyt laittaa koko lattiaan vaikka Dynamat...

    [​IMG]
    Uudet kynnyslistat myöskin Impala Bobilta. Mukana tulleet olikin itse
    kanttailtu jostain rosterin paloista.

    Uusi kattoverhoilu tilattiin myös Impala Bobilta.
    Se kuitenkin katosi parin muun laatikon kanssa, ennen
    kuin koskaan saapui minulle. Tracking näytti että lootat oli toimitettu
    kontituspaikalle jenkeissä ja sitten katosi yhtä mystisesti kuin
    kanttori Piiparisen korjaussarja. Vaikka vuosien aikana useasti tuli käytettyä
    yhtä ja samaa välittäjää, meni vähän luottamus kun kompensaatiota en saanut.
    Yhteydessä olin ja tracking numbereita siinä vaihdeltiin.
    Mutta tässä en sitä enempää itke, enkä kerro kenestä kyse.
    Tiedä vaikka joskus vielä saan ko. hommalle jonkinlaisen sovituksen.
     
    Muokattu: 13.1.2018
  6. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Ei näy noi kuvat ainakaan mun luurin näytöllä...
     
  7. Make500

    Make500 Gearhead

    Joo. Täytyy tsekata jakamisasetuksia. Kyllä ne siihen sitten ilmestyy jossain kohtaa..
     
    FuryIII '71 tykkää tästä.
  8. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Hieno projekti :odcool:

    Kuvat tuon "To Do -listan" jälkeen ei vaan näy :odconfused:
     
  9. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    tuo sininen väri on se mitä epäilen että haluan omaani autoonikin joskus.. kun se taisi olla lähimpänä nykyistä (ties vaikka olisi sellaisella vedetty aikoinaan.. suoraan yksikään väri ei kameran mukaan sovi mutta bemarin 2000luvun yönsininen tais olla lähimpänä)

    joten jos löydät tarkemman värikoodin niin kerro ihmeessä mulle. mä tykkään tosta väristä .

    .ja joo.. komee projekti muutenkin. häpeesee täs joutuu omien kötöstyksiensä kanssa. ja saamattomuuteensa. :D
     
  10. Make500

    Make500 Gearhead

    Eiköhän tuo värikoodi jostain purkin kyljestä vielä löydy.
     
  11. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Oikeeta meininkiä. Tää on rakentelua, ei se, että asennutetaan valmiita osia jollain muulla.
     
    Rotten, Make500, wilburi ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Näinpä. Hieno auto siitä syntyy, neliovisuudesta plussaa. :cool:
     
    palontie ja isalmela tykkäävät tästä.
  13. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Komia pirssi prkl! Ja hienoa käsityötä kyllä.. :)
     
  14. Make500

    Make500 Gearhead

    Halipatsuippaa!!

    Viikko meni taas komennuksella ja muissa askareissa. Tuppaa työt aina haittaamaan harrastuksia... No, onneksi kevääseen on vielä tovi..
    Mutta tänään oli tallipäivä ja homma etenee edelleen sisustan kimpussa.
    Erittäin suuri kiitos projektin etenemisestä jrasi: lle, joka ystävällisesti toimitti minulle 3 mm:n alumiinikomposiittilevyä tarvittavan määrän.
    Työvaiheena siis ovipahvien teko ja hommahan lähtee vanhojen sirkusverhoilujen purulla.

    No, hittojaks tässä taas muuta ku näihin kuviin ja tunnelmiin:


    [​IMG]
    Olin tehnyt aiemmin vähän mitoitustyötä vanhoista pahveista ihan vain siksi että tarkoitus
    oli suunnitella näitä oikein vähän niin kuin mittakaavassa keittiön pöydän äärellä aina
    kahvihetkien lomassa. En saanut tällä metodilla aikaiseksi mitään järkevää...


    [​IMG]
    Edelliset pahvit oli tehty 4mm:n vanerilevylle. Vähän vääntyilleet ja pari enemmänkin
    homeessa. Tuo yläreunan metalliosa oli ruuvattu kipsiruuveille kiinni ja katkottu ylimääräiset
    takapuolelta. Vähän ne siinä heiluivat. Tästä edettäessä mietiskelin hitokseen kuinka
    kiinnittää nuo pellit alumiinikomposiittiin. Noissa pelleissähän kun on ne reikämeistetyt
    piikit, joista alunperin puristettu pahviin kiinni.


    [​IMG]
    Oli todella helppoa käsiteltävää tämä levy. Kiitos jrasin neuvojen! Mattoveitsellä suorat osat
    poikki kipsilevyn tapaan. Reiät poralla ja pyöreämmät leikkaukset pistosahalla.
    Sen sijaan että käyttäisin jokaista vanhaa vaneria omana mallinaan, päätin tehdä mallit vain toisen
    puolen ovista ja kääntää ne peilikuviksi. Nuo vaneripahvit kun oli jostain syystä aivan eri muotoiset vasemmalla ja oikealla..

    [​IMG]
    Yritin ensin painaa tuon pellin puristamalla tuohon levyyn mutta eihän se tietenkään siihen oikein tykännyt mennä. Sitten taas jos nuo piikit olisi hakannut alas, olis koko pelti todennäköisesti mennyt solmuun.
    Siispä sopivan kokoiset reiät levyyn, jotta pelti menee pohjaan asti.
     
  15. Make500

    Make500 Gearhead

    [​IMG]
    Sitten vähän liimaa väliin. Tässä tapauksessa Wurth 5100 asennusliima.


    [​IMG]
    Sitten pientä puristusta...


    [​IMG]
    Ja pop-niiteillä lista kiinni.


    [​IMG]
    Toiselta puolelta vielä piestä niitit matalaksi vastetta apuna käyttäen, etteivät sitten takerru mihinkään.


    [​IMG]
    Kuten aiemmin kerroin, ei paperilla syntynyt mitään suunnitelmaa. Siis piirsin vaan suoraan tähän pahviin jotain osviittaa. Tämä malli ei kuitenkaan käynyt. Oma kärsivällisyys ei riittänyt tuon piikkikohdan ompeluun rypyttömästi. Pieni testipala osoitti sen...


    [​IMG]
    Siispä muokkasin hieman simppelimmäksi tuota suunnitelmaani...
    En vaan kertakaikkiaan viitsinyt tapella ykkössuunnitelman kanssa. Amamiehelle tuokaan
    ei olisi ollut homma eikä mikään.


    [​IMG]
    Mun mielestä näiden yhteen naittaminen oli jo ihan tarpeeksi haastavaa tälle päivälle.
     
    Vuokralainen ja 12345678910 tykkäävät tästä.
  16. Make500

    Make500 Gearhead

    [​IMG]
    Sitten kaista valkoista ylä- ja alaosaan.
    Näihinkin tuli liimattua 6mm:n laminoitu vaahtomuovi takapuolelle.


    [​IMG]
    Ja sitte töhrin rättiin ja levyyn vähän liimaa ja painella vaan paikalle. Mulla kun tuppaa olemaan kädet aina enemmän tai vähemmän paskaiset, niin valkoinen väri ei ihan kiitollisin näissä hommissa tunnu olevan.
    Koko ajan saa miettiä että lähteeköhän tuokin paskarantu tuosta vielä jollain pois....


    [​IMG]
    Nitojalla takapuolelta nahka kireelle. Ihan yhtä hyvin painuu niitti tähänkin levyyn kuin vaneriinkin.


    [​IMG]
    Ja uusi Impala Bobilta tullut window-felt paikalleen. Veivin reiät vielä ja pahvi olisi suunnilleen
    asennusvalmis. Varmaan joku miettii mitenkä noi kiinni tulee oviin, niin sitä en tiedä itsekään.
    Mä vaan meen ja teen kuin päätön kana.. Mietin kiinnitystä sitten joskus..


    [​IMG]
    Tämmönen siitä sitten tuli. Sellaisen saa kuin itse tekee, vai millain se meni..
    Samalla mallilla etu- ja takaovi. Kuvio vaan toisin päin niin siihen tuli eräänlaista Flow:ta,
    vai mitä se oli...
    Jatketaan harjoituksia toisen puolen pahveilla jossain kohtaa tai sitten jotain muuta.
    Ja tietysti noihin jonkun sortin käsinojat/kahvat/remmit pitäis tehdä...

    Päivittelimisiin....
     
    RamVan_Sickboy, Rotten, rane58 ja 12 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Ovipahvien kiinnityksestä: onko ovissa paikallaan ne muoviholkit niissä kiinnitysklipsien reisissä?? Niitä olis ollu saatavana ihan alkup tyyppisiä "nauloja" siihen pahviin ... on vaan v#ttumaiset paikantaa ja vaatii n 4×25mm neliöreijät.... Miten kiinnityksessä toimisi velcro??? Ei tarttis reikiä mihinkään. ...soirot pahvin reunoihin ja oveen ja painaa paikalleen....niitähän on liimataustalla oleviakin..

    Mulla on jossain pussillinen niitä nauloja...
     
    Muokattu: 14.1.2018
  18. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Nippelit Tepolla on hyvä valikoima ovipahvien kiinnittimiä. Ongelma on vaan siinä, että ne klipsit olisi ollut hyvä asentaa ennen verhoilun asentamista pahviin. Ovipahvin kiinnitys liimaamalla, ei oikein toimi, kun niitä joutuu kumminkin iroittamaan joskus. Itte laittelin ovipahvit ja päätin että se on siinä, mutta piti niitä vielä irroitella useamman kerran uudestaan, ikkunat ja oven lukot vaati vielä hienosäätöä.
    Liian usein näkee kuinka vaivalla tehdyt hienot ovipahvit on kiinnitetty ruuveilla verhoilun päältä, ei huva.:(
    Onkohan joku tarrasysteemi olemassa jolla pysyisi pahvit varmasti kiinni? Lämpötilan vaihtelut ja ovien paukuttelu irrottaa ovipahvin helposti reunoista, keskellähän pysyy kiinni kahvojen ja veivien ansiosta.
     
  19. Make500

    Make500 Gearhead

    Ne naulat ajattelin kyllä unohtaa. Mutta toi velcrohomma vaikuttais kyllä helpolta ja kätevältä, kun vaan tarpeeksi vahvalla liimalla kiinnittäisi. Kiitos ideasta!
    Täytyykin vähän tutkiskella asiaa.
     
  20. Make500

    Make500 Gearhead

    En tiedä miksi, mutta oli aivan pakko sulloa jakkarat jo autoon. Ihan vaan vaikka siksi että on kivempi mieli aloittaa taas huomenna työviikko!

    [​IMG]
    NIIN valkoista että...

    [​IMG]
    Tuota takapenkin vasenta alanurkkaa näköjään tarvitsee vielä vähän kiristellä jotenkin.
     
    sleepercooler, VilleTre, RamVan_Sickboy ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!