1961 Dodge Dart Pioneer "Pinohiiri"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Make500, 22.9.2018.

  1. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Nämä tuntuvat olevan vaparina tyytyväisiä johonkin 30-32 asteen täyskaasuennakkoon. Yrittelin kasvatella osakuorman ennakkoa, mutta kuumana alkoi ylämäissä ja pikkukiihdytyksissä kuulua kummia, joten palasin varovaisempiin asteisiin. Joku max 38 on riittänyt sielläkin. Suunnilleen samat mulla oli aiemmallakin polttoaineen ohjauksella ennakkoina. Voihan toki ihan pintakaasulla käyttää isompia, mutta mikä lie hyöty siitä tulisi. Kun oli eräällä motarilenkillä läppäri kiinni ja mahdollisuus kokeilla, niin kyllähän se kulki tasamaalla 55 asteen ennakolla ja 1,3 lambda-arvoilla.
     
    Make500 tykkää tästä.
  2. Ei toi taulukko sitten välttämättä kovin väärässä ole. Siellä ne isot arvot on oikeassa alakulmassa ja ne on aika teoreettisia?
     
  3. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Tuo ei ota syötteenä oikein mitään, mikä erottaisi aatamin aikuisen sivuventtiilikoneen modernista suoraruiskupitsikansivehkeestä. Keskimääräiselle detroitilaiselle työntötankokoneelle tulee suunnilleen noin nuo ennakot.
     
  4. On sielllä 3 vaihtoehtoa. Ei kovin kattavat vaihtoehdot, Ei taida sivuventtiilimiehet olla ihan kamalasti tarvitsemassa sytkäkarttoja.
     
  5. Oletko vielä tuota suunnittelut enemmäkin? Tuli vaan mieleen, kun katselin vanhan paku-Mersun suodatinta, että on kooltaan aika kiva ja eikä hinnan kiroissa.
     
  6. Make500

    Make500 Gearhead

    No on mulla siitä ollut tekeillä yksi omavalmisteprototyyppi. Mutta se on vielä kehitysasteella ja saattaa päätyä roskakoriinkin:rotfl:
     
    Slant Sickness tykkää tästä.
  7. Make500

    Make500 Gearhead

    No niin, tehty on jotain pieniä jutskia mutta en niistä päivitä vaan toivin kaikille OD:n seuraajille ja erityiseti omaa projekitia auttaneille vitun kyrväkästä joulua! Tilasin tänäään sitä sun tätä projektiin tarvittavaa ja odotellaan niitä. Otetaan pienet seitinohuet!
    Kiitos!
    -Make
     
    esmi, Seevu, Gary Grand ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. Hyvää joulua sinne, tänne ja vähän kaikkiallle. Kerro toki jossain vaiheessa niistä pienistäkin jutkista.
     
  9. Make500

    Make500 Gearhead

    Tässä vähän projektipäivitystä suoraan kuvakavalkaditykityksellä:

    [​IMG]
    Nosturilla katsellessa tulee mieleen että olisipa "helppo" tuosta vähän siistiä alustapuolta. Otin sitten taka-akselin käsittelyyn ja kaavin kymmenien vuosien rasvakerrokset pois.

    [​IMG]
    Kaapissa kun sattui olemaan kaikenlaisia maalijämiä niin laitoin vähän kustakin purnukusta.

    [​IMG]
    Rummutkin sai semimattavärin ja lehtijouset vielä kerran maalia päälleen, kun oli korin maalauksessa saaneet vähän over-spraytä. U-pultit katkaisin sitten nyt, kun ne kerran oli taas irtikin. Takaiskarit tuli todettua vaihtokuntoisiksi.

    [​IMG]
    Slanttimoottorivarastossa kun pengoin, niin tuli tämä outo pelti vastaan. Doug Dutran slanttikirjasta selvisi kuitenkin mihin se kuuluu.. Ei ole alunperin siis ollut vielä vuonna -61

    [​IMG]
    Pelti maaliin ja se siis suojaa virranjakajaa maantien roiskeilta.

    [​IMG]
    Etupuskuria vaivaa näille tyypillinen ruoste aina samassa kohtaa.. Leikkasin palat pois, mutta en ole vielä päättänyt miten paikkaan. Joko uutta malmia tilalle ja joku maalauskötös tai sitten jotain sumaria tms. Kaveri ehdotti jarrujen jäähdytysscooppeja:D Mutta ei kai sentään...

    [​IMG]
    Kojelaudan päällä oleva jenkakellon kätkevä peitelevy piti tehdä uusiksi, koska aiempi oli kovalevystä eikä pysynyt muodossaan. Uusi 3mm alumiinilevyä.

    [​IMG]
    Päälle mustaa keinaria...

    [​IMG]
    Kukkuu taas! Nyt pitäisi pysyä muodossaan.

    [​IMG]
    Kumimattoa kun tuli jostain vastaan, niin leikkelin siitä sisäloksuihin roiskesuojat

    [​IMG]
    Pysyypähän isommat kurat pois konttorista.

    [​IMG]
    Autossa ollut lattiamatto ei oikein miellyttänyt silmää.

    [​IMG]
    Eikä siellä mitään äänieristettäkään ollut. Lattia tosin on ihan hyvässä kunnossa. Vähän suihkin maalia sinne tänne ja paikkasaumojen päälle korikittiä.

    [​IMG]
    Fordin lattiarempasta jäi STP:tä vähän yli ja sain pikkasen aloiteltua äänieristystä. Mutta tavara loppui tietty heti kesken..

    [​IMG]
    Kauan takaraivossa pyörinyt ilmansuodatushomma sai lyhyen sykäyksen eteenpäin.
    Ja ensimmäisen aloin miettimään että mistä sitä ilmaa otetaan.

    [​IMG]
    Otetaan sitä happea tuolta keulasta sitten. Tuo imukanava menee nyt suoraan akun päältä ja tulee korvaamaan aiemmin tehdyn akun kiinnityksen samalla. Seuraavaksi noiden tötsien väliin teen jonkinlaisen pöntön, jonka sisään kätken K&N:n kartiosuodattimen...

    Semmosia pikkupuuhasteluita on tullut siis aloitettua.
    Korin luukkujen tiivisteet, uudet katon ja lasin välitiivisteet sekä uusi kardaanin etunivelen (trunnion) kumi tuli tilattua Andy Bernhaumilta.
    eBaystä löysin uuden lattiamaton värissä Caramel.
    Näitä odotellessa mietitään jotain tilausta Rokkiauton suuntaan, ainakin iskarit taakse ekana mielessä.

    Jatkuu seuraavassa numerossa...
     
    teippi-mikko, rekkamies, Seevu ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. Olen muuten sivulla 17 ennustanut tän taka-akselijutun..

     
  11. Tuonne sisälle sopisi hienosti erilliset jakkaratkin tuomaan lisään Gran Tourismo henkeä. Semmoiset 60-luku tyyliset nojatuolimallit.
     
  12. jrasi

    jrasi Gearhead

    Eikös me puhuttu, että tärpätillä sitä Hammeritea olis pitänyt ohentaa...
     
    Seevu, Holley, jariha ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. Make500

    Make500 Gearhead

    Tärpätit juotiin:rotfl:
     
    Seevu ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  14. Olet varmaan itsekin huomannut, mutta minusta kuvan perusteella tuolla kuskin puolella taka-akselin päällä on hiukan peltityötä vaatitiva kohta.
     
  15. Holley

    Holley Gearhead

    Eikä tuossa mitään vikaa lie siinä etusohvassa, joten en lähtis vaihtaan mihinkään, vaikka voisivatkin sopia erilliset jakkarat ja tietenkin sitten olisi oltava keskikonsoli jne jne.. Alkuperäinen sohva ajatuksena tuohon yksilöön parempi, kun kerran on.
     
  16. Make500

    Make500 Gearhead

    Sopishan ne. Jos joskus aikakausikorrektit suorastaan kävelisi vastaan, niin mikä ettei:)
     
  17. Make500

    Make500 Gearhead

    Jos tarkoitat apurunkoa, niin joo. Siinä on pikkuhapan kohta
     
  18. Make500

    Make500 Gearhead

    Luomisprosessin suunnittelu tapahtuu työn edetessä.
    Laitankin tuohon tollasen ja sitten sen perään... vaikka tollasen!

    [​IMG]

    [​IMG]

    Jatkoa seuraa, jos uudenvuodenjuhlasta selviää tai melkein selviää...
     
    esmi, rekkamies, Gary Grand ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. Huikeeta settiä taas kerran..:cool: Toi sun putsari on siinä mielessä nerokas, että se peittää nykyaikaisen akun tehokkaasti.

    Tuleeko tuohon väliin musta silikoniletku?
     
  20. Make500

    Make500 Gearhead

    Joo, sellaista siihen tuumailin. Sen verran pitkä että kärsii koneen heilumista.
     

Kerro tästä muillekin!