1961 Dodge Dart Pioneer "Pinohiiri"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Make500, 22.9.2018.

  1. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ahdinpelissä kikkarin vipu on syytä pohtia uusiksi. Mä kompensoin omassa rakennussarjassa asiaa pilkuriikkisellä läppärungolla, jonka vivut tekevät lisäksi vahvasti liioittelevan liikkeen laatikkoon päin.

    Yks aika helppo patentti ahdetun mopsin laatikon vipuun olisi sylinteri joka pidentää vivuston paineen vaikutuksesta. Laatikko muuttuisi muiden firmojen laatikoiden tapaan ”paineohjatuiksi”, mut käänteisenä.
     
    Make500 tykkää tästä.
  2. Make500

    Make500 Gearhead

    Tosin, tilanteet jolloin tuo Eaton nostaa paineen positiiviseksi on silloin kun lappu on jo lattiassa. Ja silloin kickdown on myös pohjassa, joten en tiedä olisko sellaisesta sylinteristä mitään iloa.
    Muissa kun WOT-tilanteissa tuppaa se bypass-venttiili olemaan auki/raollaan, mikä sinänsä on ihan hyvä juttu.
    Ainakaan persdynolla en havainnut mitään eroa, vaikka bypass-venttiilin pakottaisi olemaan koko ajan kiinni.
     
  3. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    [QUOTE="Make500, post: 3822263, member:
    Joo, täytyykin vielä katsoa paineet.
    Jotkut ovat sitä mieltä että katsoo renkaasta max. paineen ja vähentää siitä 5-10%[/QUOTE]
    Kannattaa vähän peilata myös siihen kantavuusluokkaan, pakuissa voi olla suurestikin eroa käytännön massoilla ja suurimmilla mutta hlö-autoissa ei yleensä kantavuutta hirveästi ole ja rengastus saattaa olla hyvin likellä sitä max load @ xx pressure lukemaa, joten lähellä sitä oleva ei ole välttämättä huono asia.

    Autovalmistajat ovat jonkun lukeman antaneet mutta nykyinen rengas ja ensiasennusrengas voi poiketa aika paljonkin.

    Joskus astrossa tutkailin siinä oli mukana tulleissa, ilmeisesti lähes alkukaan mukaan tulleet, talvirenkaissa made in usa max kantavuus oli 2.8 bar ja uusissa nokialaisissa 3.5bar ja kuitenkin liki maksimia oli massat eli oven pielessä suositeltu 2.4bar ei ehkä nokialaiseen sovi.

    Kaverilla kanssa G30 vanissa oli reilu 2bar, kun oltiin keikalle lähdössä ja kontti täynnä tavaraa. Ei kuulemma tarvii enempää. No kuitenkin pistettiin renkaan kyljen mukainen 4.5bar renkaisiin eikä näyttänyt enää tyhjältä ja kulki suht kevyesti.
     
  4. Oliko sulla vielä se jakajan vakuumi pois käytöstä? Olisko siinä ported vacuum -testissä ideaa?
     
  5. Make500

    Make500 Gearhead

    Korotin paineet 3,2 bar ja ohjaus kyllä keveni taas hieman mutta muuten autosta tuli hassun kovan tuntuinen. 2,7 bar ja menee ihan mukavasti.
     
  6. Make500

    Make500 Gearhead

    Jakajan vakuumi on ollut koko ajan käytössä, mutta vahvasti epäilen että kyse ei missään nimessä ole sytkäennakoista siinä yskähtelyssä koska se yskähtelee ihan vapaallakin.
    Lisäksi ongelmaa ei ollut keväällä kun ajelin vaparina ykskurkkusella konttorille.
     
  7. En varsinaisesti ajatellut tuossa vakuumiasiassa tuota yskähtelyä, vaan enemmän yleisellä tasolla. Slanttihan (ja sen jakaja) on suunniteltu ported vacuumille, niin ajattelin, ettää sitä(kin) kannattaa kokeilla.

    Se yskähtely johtunee siitä, että ne ahtopaineet kasvaa silloin nopeammin kuin se kerkeää saamaan bensaa. Siksi ajattelin, että jostain seosputkikokeilusta voisi olla apua. Voihan olla, että se ongelma enemmänkin siellä välialueella ja vaatii jonkun 4. progeressioreiän tai jotain.
     
  8. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mitäs se kojelaudasta esille nouseva seosmittari näyttää silloin kun pätkii?
     
  9. Make500

    Make500 Gearhead

    Laihalla pomppaa neula
     
  10. Tämkin vinkki voisi auttaa, jonka joskus linkkasin:

     
  11. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Josh tuo ilmareikä on näkyvillä kaasarin ulkopuolelle asti, niin siihen varmaan voisi sovitella mutkalle väännettyä pätkää ohutta metallilankaa testivälineenä. Mutka siksi, ettei kaasutinvärkki niele langanpätkää sisuksiinsa. Kitarankielistä saapi pariakin kokoa. Se pienentää ilmareikää ja pakottaa laitteen imemään polttoainetta enemmän. Siis jos tuo on vähänkään sinnepäin kuin jenkkikaasarien "emulsioputket" ovat.
     
  12. Oliskohan se holkki tuossa kohdassa 13:

    [​IMG]
     
  13. Mä luulen, että ne on nämä:

    [​IMG]
    7. Idle air orifices
     
  14. Make500

    Make500 Gearhead

    Filmasin eilen tämmösen hölmön ajeluvideon tästä stumppaamisesta.
    Jotenkin vaan aivot sanoo että aivan liian pieni tuo kiihotinpumpun annos kuudelle sylinterille.
    Toki voin niitä erilaisia seosputkia testata, jos niitä saan aikaiseksi tilailla.
    Tungin lankaa niihin ilmareikiin mistä oli puhe ja se ei ainakaan vaikuttanut mitään.

     
    isalmela ja esmi tykkäävät tästä.
  15. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Olikos tuossa osakaasukickdown ominaisuutta lainkaan?

    Noin 3 min katselulla kyllä se lisäannos bensaa pumpulla alakierroksilla voi olla se juttu tässä. Millähän sen saisi aikaiseksi?
     
  16. Se ongelma voi olla just tuossa progerssioalueella:

    [​IMG]
    Silloin se voi vaatia sen 4.progression reiän. Mene ja tiedä.

    Mä ajattelin sitä F11 putkeä, koska sen pitäisi rikastaa hiukan enemmän kuin F16. Sitten on se F7 putki, joka rikastaa sitäkin enemmän.

    Voihan olla, että se vaatii jonkun erillisen rikastusysteemin. Semmoisia on rakennettu kaasutinturbohärveleihin ennen muinoin.

    P.S. Video oli hieno!
     
  17. evilpastori

    evilpastori Gearhead

    Noi 7 putket on parhaat.

    Isommat kiihotus suuttimet se tarttee.
    Minkä kokoset siä ny on?
     
  18. Make500

    Make500 Gearhead

    90 muistaakseni, jos en niitäkin porannut jo suuremmaksi.
    Isompia en saanut muistaakseni tilaamalla.
     
  19. evilpastori

    evilpastori Gearhead



    Helvetin moiset.
    Koitas noi 7 putket ja koita pykälän suurempia tyhjäkäynti suuttiimii.
    Tyhjäkäyntipiirihän on puol kaasun viel mukana.
     
  20. Make500

    Make500 Gearhead

    Jees, tilasin F7 emulsioparin ja yhden F11-putken, kun ei TT-motorin nettikaupassa ollut enempää. Testaillaan niitä sitten kun saapuvat.

    Tyhjäkäyntisuuttimet on 60. Jos vielä rikastan noita niin menee cruiseseokset persiilleen.
     

Kerro tästä muillekin!