1961 Dodge Dart Pioneer "Pinohiiri"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Make500, 22.9.2018.

  1. Jotta asia ei olis noin yksinkertainen, niin sitten siellä on vielä se hienosäätöloppuosamerkintä:

    [​IMG]
    Sun tapauksessa voi vielä pelata suutinen eriparisuudella..
     
  2. JOSPEED

    JOSPEED 1st gear

    Jos ongelmana on laihalle meno nopeasti kaasua avatessa, lienee selvää ettei kiihdytyspumppu ruoki riittävästi. Kun kiihd.suuttimet ovat jo noin isot(90) niin seuraavaksi irroitat kaasarin kannen. Siellä kohokammion pohjalla on suutin(by bass venttiili), jolla säädellään kiihd.pumpun antamaa polttoaineen määrää. Siinä suuttimen kyljessä on reikä, eli mitä isompi numero sitä enempi polttoainetta virtaa takas kohokammioon kaasua avatessa eli saa vähemmän ainetta. Nyt siis tinaat sen sivu reijän umpeen tai ostat uudet 0-kokoset suuttimet.
    Jos ei tämäkään auta on vika jossain muualla. Mites bensapinta, onko säädetty koho oikeaan korkoon?
     
  3. Make500

    Make500 Gearhead

    Näköjään olen tätä bleed bypass valvea joskus järkeillyt, mutta on unohtunut koko homma.
    Kiitti muistutuksesta!

     
  4. Make500

    Make500 Gearhead

    Sitä, joskus mittailin mutta en nyt löydä kirjanpitoani siitä mihin se on asetettu.
    Mutta mikä se oikea korko edes voi olla?
    Jos, katselen jotain valmiita taulukoita niin se voi olla mitä vaan 5 ja 10 mm:n välillä.
    Ei Weberin tuning guidekaan sitä mulle kerro...
     
  5. fairlane -67

    fairlane -67 Gearhead

    Mitä se mittari näyttää cruise alueella? Ei toi 60 tk suutin mikään ylisuuri oo vielä.
     
  6. fairlane -67

    fairlane -67 Gearhead

    Edit, katoin tota videota pätkän, jos se seos on pintakaasulla 14-15 niin mun mielestä tyhjäkäyntisuutinta voi kokeilla huoletta vielä suurentaa. Ei se välttämättä tota ongelmaa kokonaan poista mut nois webereis tk piiri vaikuttaa yllättävän pitkälle osakaasulla.
     
  7. Tässä varmaan:

    [​IMG]
    Mä olen miettinyt sitä neulaventtiiliä, kun se 200 neulaventtiili tuntuu kovin pieneltä, niin voisiko tuossa käydä niin, että se ei kerkeä ruokkimaan sitä kohokammiota.

    EDIT: Kannattaa katsoa tarkkaa, että se on messinkikoholle se arvo, kuten tuossa ylhäällä. Muovissa on eri lukema.
     
    Muokattu: 1.9.2021
  8. Make500

    Make500 Gearhead

    Muovikoho on
     
  9. Tossa:

    [​IMG]
     
  10. Tässä tämä kuva, jossa on jotain siitä neulaventtiilin mitoituksesta:

    [​IMG]
     
  11. Make500

    Make500 Gearhead

    Bleed bypass tinattu nyt umpeen, ei toivottua vaikutusta.
    Koho oli 13 mm, joten ei sekään hirveesti pielessä ole.

    Odottelen nyt sitten niitä #7 -putkia, niin jatkeetaan siitä sitten.
    Kairaillaan vaikka tyhjänsumuttimia vielä pykälää suuremmiksi.
     
  12. Noilla putkilla saa aika monta komboa jo:

    F16-F16
    F11-F16
    F11-F7
    F7-F16
    F7-F7
     
  13. JOSPEED

    JOSPEED 1st gear

    Tuo F7 seosputki tosiaan rikastaa seosta kiihdytys vaiheessa, hyvä valinta. Onko sun kaasari DCOE 45? Mitkä sisäkurkut siellä on, entä kaikki suutin koot?
     
  14. Make500

    Make500 Gearhead

    DCOE 45

    F16 Emulsiot
    180 pääsuuttimet
    200 ilma
    60 tyhjäkäynti
    90 pumppu
    36 mm sisäkurkut
     
    Muokattu: 2.9.2021
  15. Make500

    Make500 Gearhead

    Hain juuri uudet emulsiot postista ja nakkasin paikoilleen.
    Ei sinällään vaikutusta käsillä olevaan ongelmaan mutta nyt homma mielenkiintoiseksi käy, kun seosmittari kertoo taas ihan uusia juttuja.
    Ai niin, ehkä alakierrosvetoa tuli enemmän.

    Eli tyhjäkäyntiseos pyörii nyt siinä 13 huitteilla, mutta kun lykkää vaihteen silmään niin seos
    laihenee lukemiin 14-15.

    Jostain syystä osakaasulla tasaisella ajaessa seos laiheni lukemiin 15-16.
    Hitaasti kiihdytettäessä menee laihalle myös, mutta kun kurkut on auki niin rikastuu 12 paikkeille.

    Ylämäkeen rauhallisesti ajellessa menee laihan puolelle.

    Eli ilmeisesti tarvitsee kairata idlejä vaan nyt isommaksi, ehkä jopa pääsiittimiä.

    Mutta ihmettelen kovasti mikä siinä nyt muuttui noin että seos laihenee heti kun laittaa pykälän päälle.
    Aiemmin se ei sitä kyllä tehnyt.

    Perkele, mun täytyy kohta tehdä joku excel-taulukko näistä muutoksista kun en pysy itsekään kärryillä:odconfused:

    PS. Slant Sickness, en vieläkään suostu laittamaan ruuttaa tähän:rotfl:
     
  16. Niin sulla on nyt kaksi F7:aa. No kokeile vaihtaa siihen toinen F11 tai F16. Miltä sen sen jälkeen näyttää?
     
  17. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Periaatteistaan täytyy pitää kiinni. On mullakin kaasari moottorisahassa sekä lumilingossa. Jälkimmäisen vein korjaamoon, kun en jaksanut perehtyä toimimattomuuteensa. Oli ilmeinen virhe sanoa, ettei ole kiire. Virhe vaikka oli heinäkuu ja kyseessä lumilinko. Korjaamo kun on hämeessä. Ei ole kuulunut mtn.

    Mimmonen tuommoisen kaasarin ”ryyppy” on? Joku lisäventtiili ohi suuttimien? Meneekö hidasalueella kiihdyttäessä paremmin ryyppy päällä?

    Oireethan on 1:1 tosi taloudelliselle säädetyn kaasarivehkeen kylmäkäyntikiukuttelun kanssa. Siis jos on liian aikaisin tullut laitettua ryyppy pois päältä.
     
    Gary Grand ja Make500 tykkäävät tästä.
  18. Entäpä jos noitten F7:jen kanssa ei suurentaisi pääsuuttimia, vaan pienentäisi ilmasuuttimia. Sillä tavalla on isoveljessä:

    180 Pääsuutin
    F7 Seosputki
    160 Ilmasuutin
     
  19. Make500

    Make500 Gearhead

    Mistäs sä kaikkee oikein löydätkin:) Täytyy sitä neulaventtiiliäkin miettiä, mutta sehän ei vaikuta tietenkään siihen "tukehtumiseen"

    Tässäkin on kyseessä tilavuudeltaan puolet pienempi Opel yhdellä kaasarilla ja siinäkin on pääsuutin jo 185, tyhjä 65.

    Opel 1900 - Sug 1 x 45DCOE 30 4.5 185 F11 220 65F8 30 0 225 6
     

Kerro tästä muillekin!