1963 Bel air ohjaustehostinpohdintaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja generalo, 12.4.2025.

1. generalo

generalo Gearhead

Otsikon mukainen auto 283 koneella ilman ohjaustehostinta, ja olen ostamassa siihen vuotta uudemmasta vehkeestä tehostinhilppeitä. Tehostimen pumppua ja sen kiinnikkeitä ei tule mukaan, joten siksipä tulikin mieleen että saisikohan Astra G:n sähköpumpulla toimimaan? Sääteleekö moottorinohjaus sen pyörintänopeutta ajonopeuden mukaan tai jottain semmosta? Semmonen raato löytyisi mökin pihasta.

Ja juu tiedän kyllä että uusia "oikeita" pumppuja saa vielä kohtuuhintaan.

2. Kyllä sen pitäisi ainakin teoriassa onnistua, kun maailmalla niitä konversioita on tehty. Siihen en ota kantaa, kuinka hyvä idea se on. Tässä esim. yksi video aiheesta:

3. Simon Templar

Simon Templar Gearhead

Mulla on volvon pumppu ja sen pyörimisnopeutta voi säädellä potikalla. Noita potikoita löytyy ebaystä. Ongelmaa noissa on, äänekäs ja sit pieni viive. En ole koskaan ajanut sellasella autolla jossa on tommonen pumppu alkuperäisasennuksena niin en osaa sanoa onko niissä viivettä vai ei. Mulla on toi pumppu syöttämässä tämmöstä simpukkaa. https://www.amazon.com/Steering-Gearbox-Tiltmaster-Replaces-897305047/dp/B07GT869R9

4. Bluestone

Bluestone Double Gearhead

Tuleeko siitä vuotta uudemmasta myös se simpukka? Tehostetulla ja tehostamattomalla kun on eroja välityksessä. Kannattaisi panostaa saginaw 605 / vast tehostettuun simpukkaan ennemmin kuin siihen raidetankotehostinhässäkkään.

Seevu tykkää tästä.
  5. generalo

generalo Gearhead

Joo tulee myös simpukka. Olen jo luvannut ostaa tuon hässäkän ja se puretaan irti minua varten, niin nyt ei voi perääntyä :D

6. julmajari

julmajari Gearhead

7. junkyard dog

junkyard dog Gearhead

Tuo raidetankotehostin toimii hyvin myös tällä kaikkein yleisimmillä saginav pumpulla. Itsellä oli -57 Chevyssä semmoinen kombo, ennenkuin muutin CPP "500" simpukkatehostimen siihen.

Seevu tykkää tästä.
  8. julmajari

julmajari Gearhead

Tuota Saginavia lähinnä tarkoitin , orkkis taitaa olla tasavirtalaturin perseessä, mut
    toimii tosiaan sillä peruspumpulla mikä käy tohon postaamaani telineeseen. ite en laittais mitään sähkövimpaimia.

Muokattu: 17.4.2025
  9. Bluestone

Bluestone Double Gearhead

...orkkis taitaa olla tasavirtalaturin perseessä... taitaa olla vain -58 kun on laturin jatkeena. 63 on oma pumppu.

Kerro tästä muillekin!