1963 Impalan Cadillac 500 vaihtuu Chevyyn.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Seevu, 26.6.2020.

  1. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    On olemassa monenlaisia syitä rekisteröityä OD:lle, vaikka vain kertoakseen että maali on hieman valunut...kaarne ? :odeek:
     
  2. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Ei voi olla Kaarne, ollaan Kaarnen mobilistisesta ajatusmaailmasta tässä ketjussa niin kaukana ettei se olisi voinut tänne asti olla mukana kommentoimatta jo aikaisemmin :D

    Takaisin asiaan!!
     
    isalmela tykkää tästä.
  3. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Tervetuloa seuraamaan ketjua! Näkisitpä koko tankin! Huh huh. Taisi 10% ohennus olla aavistus liikaa. No eipä tuota näe, ku minä ja katastusmies joka toinen vuosi. Pääasia on, että suojaa pintaa.

    -J-
     
    LPV, tooke, Gary Grand ja 7 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. Kasari69

    Kasari69 1st gear

  5. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Posti koitti estää takalasin huurteenpoiston toteuttamisen, mutta voitinpas!

    Alkup. 64 puhaltimen koppaan ympätty joku modernimman puhallin keikkumaan, mutta eipä paljoa näy ja toivottavasti ajaa asiansa. Jos joskus vastaan tulee oikeanlainen moottori, niin helppo vaihtaa.

    [​IMG]
     
    hevimies, isalmela ja Kustom STW tykkäävät tästä.
  6. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Impala haettu talviteloilta melkein 2 kk. sitten, mutta kilsoja ei ole ihan hirveästi kertynyt.

    Sniperi toimi heti alkuun hienosti, mutta nyt viime syksyn tyhjäkäyntiongelma on palannut. Kierrokset siis välillä jäävät tonnin päälle, vaikka tyhjäkäynti on säädetty 750 paikkeille. Olisiko toisioiden jousi, jota viimeksi kiristin, päässyt pyörähtämään takaisin, tai jousi itsessään niin huonoa, että alkaa löystymään. Pitää tarkistaa. Ongelma ei sinällään ole paha, mutta ketuttaa.

    Viime kesänä piti takakontti paikata ja siistiä, mutta laiskuuttani sain vain osan ruosteista leikattua pois. Nyt oli pakko hitsata paikat ja suojata pinnat.

    Lotrasin fosforihapolla jo viime kesänä, mutta nyt uudestaan. Ihan kohtuullisesti lähti ruoste.
    [​IMG]

    [​IMG]

    Kaikkee pientä sieltä löytyi.
    [​IMG]

    Ensin koteloon alle peltiä..
    [​IMG]

    ..ja sitten päältä ehjäksi. Saumat on mitä sattuu, mutta hion joskus kun motivaatio iskee.
    [​IMG]

    Parempi se nyt on verrattuna reiälliseen.
    [​IMG]

    Impalan vakiot neljä ruostekulmaa tuli laitettua. Saa kelvata hetken.

    Viime torstaina Somerolta tullessa kosahti lämppärin kenno. Onneksi ei ollut pakkaspäivä. Edellisen 63:n kenno hajosi joulukuisena iltana parikymmentä vuotta sitten ja loppumatka Salosta Kellokoskelle olikin mielenkiintoinen elämys. Nyt uusi kenno löytyi Konekorjaamo Marjakankaalta todella hyvään hintaan. Tilasin perjantaina ja eilen illalla tuli jo ilmoitus, että on haettavissa! Marjakankaalta voi toimitustavaksi valita Matkahuollon ;)

    Lauantaina oli Salossa häppeninkiä, niin tein väliaikaisen ratkaisun, että pääsi ajamaan.
    [​IMG]

    2v. lyhyt leima yllätti tämän autoilijan ja kesäkuun alussa pitäisi käydä näytillä. Tyypilliseen Impala-tapaan takavalojen pohjat vaativat aina välillä hiplaamista, että saa valoja palamaan. Nyt kypsyin renaamiseen ja tilasin Nippeli-Tepolta uudet polttimoiden kannat. Ne toimittaa posti, joten en pidätä hengitystä (eilen päivällä olivat vajaa 50km. päässä (Liedon lajittelu) ja toimituspäiväksi ilmoitettu eilinen..).

    -J-
     
    Kustom STW, isalmela, esmi ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    BTW! Onko kenelläkään ylimääräisenä Sniperin mukana tulleita tarroja? Mulle kelpais. Omassa setissä aikanaan tuli pussillinen, mutta lähes kaikkia vaan yksi. Laittakaa viestiä, jos löytyy. Kiitos!

    -J-
     
  8. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Impalan PowerMaster-startti kosahti. johan sillä olikin melkein kaksi kesää ajettu :mad:
    Laakerit molemmista päistä ihan sohjona. En ole vielä hakenut uusia, kun sain kaverilta toisen PowerMasterin tilalle. Peltisarjan lämpökö se nuo laakerit tappaa? Olisiko syytä laittaa lämpösuoja? Caddyn koneessahan mulla oli eristesukka startin päällä, mutta ei siitä tuntunut hyötyä olevan.

    Toinen ongelma ollut Sniperin(?) kanssa. Polttoainetta kuluu reippaasti yli 20l./100km. Kaupunkipyörityksessä välillä lähes 30l. Kaikki arvot pitäisi olla kohdallaan ja logeja olen tarkistuttanut jenkkilässäkin. Onko nyt sitten uskottava, että lähes vakio (Airgap, peltisarjat)454, TH400, 3.55 välityksellä ja 275 kumeilla vaan hörppää sen verran? Konehan toimii todella hienosti.

    -J-
     
    isalmela tykkää tästä.
  9. Onko sulla tuossa ollut kiinni AFR-mittaria? Jos on, niin mitä se on näyttänyt eri tilanteissa?
     
  10. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Erillistä ei ole ollut, mutta Sniperin handheldista seuraan jatkuvasti ja kyllä AFR ihan alueella pyörii. Jopa cruise-vauhdeissa aavistuksen laihallakin. Välillä 12.8-16 on keikkunut. Nyt säädin kaikki alueet (idle,cruise,wot) kaikki vielä hieman laihemmallekin (14.7, 14.7 ja 14.0). Myöskään logien perusteella AFRssa ei ole ollut sanomista.

    -J-
     
  11. Concarne

    Concarne Gearhead

    En mitenkään kovin tarkasti ole mittaillut mutta -68 Cadillac vakio 472:lla vie luokkaa 25 l/100km sekalaisessa rauhallisessa ajossa joten ihan linjassa tuo vaikuttaisi olevan. Cadillacin kulutus on tehtaan ilmoittamissa lukemissa. Ei tosin ole tuollaista hienoa Sniperia minkä ehkä voisi olettaa vähän pienentävän kulutusta. Vähän reilummin jos antaa happea niin alkaa menemään soppaa reippaasti enemmän.
     
    Seevu tykkää tästä.
  12. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Sytkäennakko vaikuttaa myös oleellisesti kulutukseen.
     
    Seevu tykkää tästä.
  13. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Seevu tykkää tästä.
  14. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Sytkän pitäisi olla ihan ok. Ameriikan miehen mukaan säädöissä ei ole korjattavaa.
    Sen huomasin tuossa pikkulenkillä, että jalan kun nostaa kaasulta AFR saattaa mennä jopa kymppiin hetkellisesti. Jos huomenna keli sallii Turkureissun, niin saa hiukan uutta dataa.

    -J-
     
  15. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Tähän on yleensä pari syytä. Kun nostat kaasun kokonaan ollaan isommalla alipainealueella (absoluuttinen imusarjan paine pieni) niin bensakartta ei ole kohdallaan. Näitä joutuu joskus näpelöimään läppärillä.

    Toinen syy on väärä suutinten mallinnusdata, mutta siitä tällaisessa laitteistossa tuskin on kyse.

    Saako polttoaineensyöttöä katkaistua kaasu kokonaan nostettaessa, kuten 2000-luvun autoissa? Voipi olla että ei..
     
  16. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Onko muuten Ameriikan mies tosiaan ajatellut polttoainetaloutta säädöissä? Ehkä näillä bensan hinnoilla on. Mut kannattaa lokista kattoa mikä on toteutunut sytkäennakko vaikkapa 80 km/h matkavauhdissa.
     
    Seevu tykkää tästä.
  17. Päivän aiempi sade oli karkottanut harrastajat. Muutama hassu auto oli Kupittaalla.
     
    Seevu tykkää tästä.
  18. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Mun mielestä saa katkaistua kokonaan. Luulen että noiden pahin ongelma on hidas prosessori tai ainakin luulen sen olevan. Reagoi vähän hitaasti polkimen asentoihin. Ainakin fitech mikä itselläni oli.
     
  19. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Mä erikseen kulutuksesta mainitsin. Pitää ottaa kaveri ja läppäri mukaan ja lähteä ajelulle.

    Vaikka olis ollut kelejäkin, niin en olisi päässyt. Vatsa taas temppuillut viikon verran :(

    -J-
     
  20. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Kun on iso korinen GM ja 454cid. TH-400 ja 3.55 +275 gummit , painoa helposti +2000kg ei se voi kulkea 15litr./100km muuta kuin alamäkeen . Se on vain kylmä totuus , ei se cheva ole niin tuulitunneli tuotos ja toi massa ja tiheä perä tekee sen että 20l. kulutus on ihan normaali matkalla. Vaihda laiska aavikko välitys 2.7 jotain ja kapeammat renkaat niin kyllä se kulutus putoaa useamman litran , tiedä sitten millainen nenä sun motissa on . Se toimivuus on niin monesta asiasta kiinni ja mitä autoltaan hakee , kulkua ja kulutusta vai taloudellisuutta .
     
    Seevu tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!