1963 Impalan Cadillac 500 vaihtuu Chevyyn.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Seevu, 26.6.2020.

  1. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Todennäköisesti saa mutta hahlot ei osu taas kirjaimiin.

    Jos jää jotain madaltavaa olkaa tai levyä yli niin voisi kiinnostaa.

    13 levy ei mahdu 15 vanteeseen kun ei tahdo 11" mahtua orkkisvanteisiinkaan.
     
    Seevu tykkää tästä.
  2. Noi vaatinee 17" vanteet hiukan riippuen vanteen mallista, Me Naisten päivän horoskoopista ja kuun asennosta.

    Tästähän taisi tulla rengas- ja vannepäivityskin samalla..;)
     
    Seevu tykkää tästä.
  3. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Impalaan ei vanteet vaihdu (ellei joku lahjoita rahaa). Wilwoodit tulee siihen.

    13" setin taidan saada onneksi aika helpolla vielä myytyä eteenpäin.

    Jenkkisivuilla kerrottiin, että 4" pitää olla vanteen halkaisija suurempi levyjä, että mahtuu. Mulla on kyllä käytössä rälläkkä, sorvi ja jyrsin ;) Jos se kuun asento sitten muuttuu.

    Osoitinlevystä viestittelin tekijän kanssa ja kokeillaan vielä saako sopivan printattua.

    -J-
     
    isalmela tykkää tästä.
  4. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Kaks settiä jarruja tallissa. Ei mitään toivoa, että 13" menis pikkuvanteisiin.

    Satulat (oikealla Wilwood):
    [​IMG]

    Levyt:
    [​IMG]

    Kaks settiä spindlejä siis. Toinen 68 Impalasta (CPP 2" droppi) ja toinen 68 Chevellestä (CPP).
    Tässä verrattuna alkuperäiseen:
    [​IMG]

    Korkeusero on selkeä molemmissa. Ei kait etuakselisto tommosilla voi toimia!

    No eipä hätää: Wilwoodin navat menee suoraan vakioon olka-akseliin. Mutta satulan kiinnikkeet ei sovi! Tässä pikkuinen Wilwood:
    [​IMG]

    Ja iso CPP:
    [​IMG]

    Satulan kiinnikkeiden metsästystä/rakentamista siis tiedossa..

    -J-

    ps. noi 13" saa sitte ostaa.
     
    isalmela tykkää tästä.
  5. Noi kiinnikkeet voisi sopia uudempaan vakiospindleen? Tässä `65:

    [​IMG]
     
    Seevu tykkää tästä.
  6. T781

    T781 1st gear


    En tiiä antoiko se cpp sarjan myyjä minun numeroa kun niistä kyselin silloin. Mulla kiinnosti ne spindlet mutta voin ostaa jarruineen sen koko sarjan. Soittele tai pistä yvtä niin sovitaan kaupat.
     
    Seevu tykkää tästä.
  7. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Laitoin meseviestiä.

    -Jake-
     
  8. Poikkesin kirjastossa lukemassa uutta veekasia. Siinä oli hyvin paljon samanlainen Impala, kuin sulla..:cool:
     
    Seevu ja isalmela tykkäävät tästä.
  9. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Juu vai!? ;)

    -J-
     
    JYR ja isalmela tykkäävät tästä.
  10. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Riippuu aika pitkälti vanteen ja satulan mallista minkä kokoista levyä sinne sisälle mahtuu. Peltivanteeseen mahtuu yleensä enempi kuin alumiinisiin. Mulla on volvos 12.5" levy ja 15" peltivanteet ja vilvoodin satulat. Camaros on 14.4 takalevyt ja niihin menee 17" vanne kun on sopiva malli.

    Mul olis kyl impalaan hurjan hyvin passaavat 17" x 7/9" rallyt joutilaana jos sille tielle lähet.
     
    Seevu tykkää tästä.
  11. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Laitan sulle yv:n.

    -J-
     
  12. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Mustat satulat on tylsät.
    [​IMG]

    Ja ilmausruuvit ja muut hilut pitää toki kiillottaa.

    [​IMG]

    Impalan kiinnikkeet tuli Summitilta.

    [​IMG]

    USPartsilta ilmoittivat, että letkutkin ovat saapuneet. Pahuksen jarrutehostin/pääsylinteri on vielä hommaamatta. 7" tehostin mahtunee, mutta onko sylinterissä oltava isompi säiliö levyille ja pienempi rummuille? Tasapainoventtiilikin on kait pakollinen? Kaksi vai yksikalvoinen tehostin? Alle 300€ olisi kiva päästä.

    -Jake-
     
    Muokattu: 15.2.2023
    rekkamies, Gary Grand, 4d sedan ja 1 muu tykkäävät tästä.
  13. rodhot

    rodhot Gearhead

    Itsellä on 7" kaksikalvoinen tehostin ja bbc. Riippuu paljolti mihin kulmaan tehostimen kiinitysrauta on väännetty.Letkut tuli tehtyä AN3 tuotteilla
     
    Seevu tykkää tästä.
  14. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Äh. Ei mene putkeen jarruhommat. Testiin saatujen Wilwoodien navat eivät toimikaan x-runkoisessa. Satulan kiinnityskorvakkeet on samalla linjalla mallikohtaisen kiinnikkeen kanssa. Tuli kyllä huomattua, että sisemmän laakerin ulkokehä ei ollut pohjassa, mutta senkään pohjaan prässäys ei auttanut.

    Napa koostuu kolmesta osasta: itse laakeripesä, adapterilevy (300 3307) ja jarrulevy. Ilmeisesti tuo adapterilevy pitäisi vaihtaa. Tai sitten se laakeripesä. Per*ele.

    [​IMG]

    [​IMG]

    -Jake-
     
  15. Olisko helpointa vaihtaa spindlet uudempaan?
     
  16. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Minkäs numeroiset noi Wilwoodin navat on? Tosiaan siltä vaikuttais että adapteri ei sovi napaan, onko se napa sit väärä?
    Jos päädyt vaihtamaan navat niin voisin olla kiinnostunut, mahdollisesti, riippuen mikä numeroiset ne on?
     
    Seevu tykkää tästä.
  17. rodhot

    rodhot Gearhead

    Mulla on adapteri no:300-3099 omissa jarruissa
     
    Seevu tykkää tästä.
  18. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Napojen numeroa en ole vielä katsonut, mutta vakioihin spindleihin menee. Sen puolesta ei vaihtotarvetta. Katsotaan mitä Wilwoodiltakin vastaavat.

    Mikäs kärry sulla olikaan? Jos pelkästään niiden vaihdolla selviää, niin kotomaan kaupastakin saa osat!

    Kiitos!

    -Jake-
     
  19. rodhot

    rodhot Gearhead

    -64 SS,ja levyt taisi olla 11"
     
    Seevu tykkää tästä.
  20. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Ok. Wilwoodilta eivät osanneet vastata messengerin kautta, joten odottelen s-postivahvistusta.

    -J-
     

Kerro tästä muillekin!