1963 Impalan Cadillac 500 vaihtuu Chevyyn.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Seevu, 26.6.2020.

  1. Seevu

    Seevu Gearhead

    Luovutan noitten pitkien sarjojen kanssa. Tällä hetkellä vaihtoehtoina olisi joko sarjojen irroitus ja muokkaus tai rungon muokkaus. Kumpikaan ei nappaa. Itse asiassa tallilta ei löydy edes kaikkia välineitä siihen. Niin paljon erilaisia muitakin muutettavia kohteita, että ei oikein ole järkeä.

    max!!! Help! Onko sulla ne huggerit vielä? Pistätkö vaikka whatsappia tai jotain: o4o-5471927

    -J-
     
  2. Ihan noin uteliasuudesta, niin oliko nuo pitkät sarjat tarkoitettu tuon malliseen Chevyyn, kun vaatii noin paljon muutoksia.
     
  3. Slant Sickness

    Slant Sickness Gearhead

    Mä mtn letukoista ymmärrä, mut oisko noin klassisen mallin aikana ollu vielä tuotannossa gen1 isolohko 348/409 ja siksi vierastaa 454:n pakosarjoja?
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  4. Seevu

    Seevu Gearhead

    Ne on olleet aivan samanlaisessa kärryssä, 454 koneisessa myös. Sen takia uskalsinkin ostaa.
     
  5. Seevu

    Seevu Gearhead

    Hooker on nimenomaan valmistanut ne tuota konversiota varten. En tiedä olisiko saaneet niin paljon osumaa, että olis putket ja kollektorit vääntyneet ylöspäin. Voishan niitä koittaa jollain kangella runnoa.
     
  6. Seevu

    Seevu Gearhead

    Muistin juuri, että mullahan kävi niin tuon edellisen Impalan kanssa, että peruutin siitä toisen Hookerin asvalttitöyssyyn ja siitä taipui moottorin pään laippa. Meni helpolla vasaroimalla suoraksi.

    Josko saisinkin nuo kangettua oikeaan asentoon, koska periaatteessa muutokset ovat 10-30mm. luokkaa. Eihän siinä mitään menetäkään. No ThermoTecin varmaan.

    -J-
     
  7. max

    max Gearhead

    Mikä vittu on whatsappi?
    No ei sen väliä on mitä hyvänsä,mutta löytyy huggerit edelleen.
    Ainoa mikä noissa on,niin sopivatko ne palkin kanssa.Todennäköisesti.
    Lisäksi niissä on pienet primäärit ja kollektori.
    Mutta ei haittaa kesyn Gen V motin kanssa.
    Otan suhun huomenna yhteyttä.
     
    Seevu tykkää tästä.
  8. Seevu

    Seevu Gearhead

    Koko päivä meni taas turatessa. Sain sarjat hyvin oikenemaan, mutta maavara jää niin olemattomaksi, että loppujen lopuksi kaivoin ne pois.

    Onneksi sentään edistystäkin. Piti maalata kardaani harmaaksi, kun perä ja jarrutkin on, mutta maalinjämä oli kuivunut piloille. Sitten improvisoitiin. Temadur 90 metallihohtoa oli purkillinen ja kovettajaakin löytyi. Sudin pensselillä, kun en parin palikan takia jaksanut ajaa työpaikalle ja alkaa ruiskuruljanssiin. Ihan riittävä tuli auton alla pyörimään:

    [​IMG]

    Konehuonetta siivoilin:

    [​IMG]

    max olikin niin mukava heppu, että lupasi toimittaa mulle huggerit testiin. Jos ei passaa, niin saan lähettää takaisin! Hienoa toimintaa! Kiitos!

    -J-
     
    rekkamies, Gary Grand, Aake-cc ja 8 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. Seevu

    Seevu Gearhead

    Kasasin tänään kardaanin alkupään, mutta muuten pidin lomapäivän. Maalikin oli aika pehmeää vielä.

    [​IMG]

    Kesän eka "pitkä" reissu ja mittariin tuli 100km. (Lahniksella kaverin kanssa kahveella) Ajellessa ihmettelin, että miksi ihmeessä auton alla makaaminen on tänä kesänä ollut hauskempaa kuin fillarointi?!? No, vielä on kesää jäljellä..

    -J-
     
    rekkamies, teippi-mikko, Gary Grand ja 1 muu tykkäävät tästä.
  10. Seevu

    Seevu Gearhead

    Sen verran tein "kirjallista työtä", että taisi löytyä varmasti heittämällä menevät sarjat:

    [​IMG]
    Sanderson BB1 Blockhuggers. Ameriikan joet näitä kehui. Jollei maxin sarjoilla onnaa, niin tiistaina tulee veronpalautusta. Ei oo ihan ilmaset noikaan.

    -J-
     
  11. Seevu

    Seevu Gearhead

    Heh. Tänään kaveri, joka Hookerit möi, kertoi, että oli juuri pari päivää sitten myynyt BB1-sarjat. Upeeta! :D:D:D

    -J-
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  12. Seevu

    Seevu Gearhead

    Kiitos rodhot vinkistä! Rokkiautosta tuli vakiot letkut vajaassa viikossa ja sopivat lähes heittämällä paikoilleen:

    [​IMG]

    Tulpanjohtojen kanssa mennee vielä tovi..

    -J-
     
    rekkamies tykkää tästä.
  13. rodhot

    rodhot Gearhead

    Hyvä että sopi,alaletkukin jo kiinni?
     
    Seevu tykkää tästä.
  14. Seevu

    Seevu Gearhead

    Juu. Muutaman sentin leikkasin lyhemmäksi ja oli just passeli.
     
  15. max

    max Gearhead

    Älä pidä sitten hullua jännityksessä ja kerro miten peltisarjojen kanssa kävi.
     
    Seevu tykkää tästä.
  16. Korjasin.
     
    dart -66, Gary Grand, Seevu ja 1 muu tykkäävät tästä.
  17. Seevu

    Seevu Gearhead

    Pelkääjän puoli meni heittämällä! (no okei kone irti ja vähän tunkkia)

    Kuskin puoli vaatii TLC:a

    [​IMG]

    Ylätukivarren pultille pieni syvennys ja ohjausakselille samoin. Ei paha! Ö-suodatin piti ottaa irti asennusvaiheessa ja pakosarja pujottaa alakautta.

    Kiitos max!

    -J-
     
    Aake-cc, rekkamies, Gary Grand ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. Noi saattaa olla paremmat tuossa moottorissa muutenkin. Ne Hookerit oli aika ison oloiset, kuten nimi kertoo..
     
    Seevu tykkää tästä.
  19. Seevu

    Seevu Gearhead

    Kerkiihän noita sitten muuttelemaan. Kun nyt vaan sais ajoon.
     
  20. max

    max Gearhead

    Eipä kestä kiittää.
    Onneksi löysivät oikean paikkansa.Vähällä nuijimisella selviät,niinkuin sitä ennakkoon vähän arvioin.
    Mut niinkuin Miguelo sanoi ja minäkin jossain vaiheessa,tässä tapauksessa ”vähemmän on enemmän”.
    Mitähän toi motti mahtaa tuottaa? Olisko luokkaa 300hp arvio aika lähellä.
    Vääntö on varmasti roteva heti alusta lähtien.Kyllä vauhtia riittää varmasti,että heikommat pyörtyy!!
     
    Muokattu: 4.8.2020

Kerro tästä muillekin!