1963 Impalan Cadillac 500 vaihtuu Chevyyn.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Seevu, 26.6.2020.

  1. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Jep. Juuri näin. Mutta esim. tuohon sulakeboksillekin niitä tuli laitettua, niin samalla ne vaihtuu kaikki. Ei se järjetön vaiva ole.

    -J-
     
    stana tykkää tästä.
  2. max

    max Double Gearhead

    Kuinkas se nyt menikään erään kanssaharrastajan kommentti että”Elämässä ei tarvita enempää eikä vähempää kuin X-runkoinen Letukka ja 454”.
    En tosin tiedä onko -63 Letukassa X-runko.
    Aina lämmittää sydäntä kun 454 on herännyt henkiin.
    Nämä pillipiipari Mopar ja Sininen Ovaali yritelmät ovat säälittäviä tämän rinnalla.
     
    JYR ja Seevu tykkäävät tästä.
  3. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    On, kyllä. 63 se parempi X-runko. Fullsize chevyissä 58-64, parhautta. :p
     
    Seevu tykkää tästä.
  4. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Kone kyllä hyrräisi nätisti, mutta Sniper/HyperSpark hakkaa vastaan. Afr pomppaa heti 20-30 kieppeille, kun kaasuun koskee. Yli 1500 kun on jenkaa, auto lähtee todella iloisesti. Hirveetä jumppaa ollu monta iltaa, eikä vaan hoksaa mikä mättää

    -J-
     
  5. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Noniiiiin! Kiikalassa käytiin ihmettelemässä oikeasti kulkevia autoja. 80km/h vauhdissa homma meni mukavasti alkuun mutta sitten satunnaisesti alkoi afr käymään korkealla ja ruisku tietty lykkäsi lisää soppaa. Laskin suunnilleen kulutukseksi 36.6l/100km. Laskua eilisestä 13l..

    Kävin motonetista uuden lambdan ja törkkään kohta paikoilleen. Saa nähdä tokeneeko.

    Aamulla ennen lähtöä putsasin tulpat ja vaihdoin Street Fire- johdot takaisin. Ero oli kuin yöllä ja päivällä! Alkuun..

    Eilen kieputin Sniperin johdot kulkemaan ruiskun etupuolelta ja ehkä silläkin oli merkitystä.

    Ensi viikolla HyperSparkin cd-boxi ja puola kiinni. Samalla ajattelin teipata johdot aluteipillä ja maadoittaa teipit. On se kumma, jossei tokene! Toki tulpatkaan eivät varmaan ole tykänneet hyvää liiasta bensasta, joten voisi nekin varuiksi vaihtaa.

    -J-
     
    isalmela tykkää tästä.
  6. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Sniperin lambda on Bosch valmistama, mutta jostain syystä niissä Holley:lle brandätyissä sarjan mukana tulleissa on ollut susia...laita uusi vastaava Bosch tilalle.

    Kirjoitit mielestäni myös jotain koneen lämpötilasta että kone käy kylmänä...sen pitää olla vähintäin 160F että Sniper:n Learn "itse opiskelu" toimii.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  7. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Uus lambda on bosch.

    Tuosta lämpötilasta.. Noloa.. Kikkailin asennusvaiheessa erilaisten termarikoteloiden kanssa ja kun löysin sopivan, ni unohtui termari välistä.. Oikein kunnon amismoka (omat amiksesta valmistujaiset kohta..)
    -J-
     
    Gary Grand ja isalmela tykkäävät tästä.
  8. Visa

    Visa Gearhead

    Uskon ettei sopan saannista ole kiinni korkea afr vaan ei pala kunnolla. Ite tutkisin ennakoita.
     
  9. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Palaa putkissa, vaikka afr ja muut arvot olisivat ok. Hissutteluvauhdissa (taajamassa) saattaa yhtäkkiä poksua, vaikka kaasua antaa tasaisesti. Alkuun sytkä heilahti jopa seiskaan ihan itsellään, mutta kun otti Idle Sparkin pois, niin pysyy tasaisessa 15 asteessa . Tosin käsittääkseni tuollainen 50km/h kai pitäisi mennä jo cruiselle, eli siinä 30 tienoille.

    Sellaisen huomasin, että pelkääjänpuolen takainjektori on "pimeänä". Otan huomenna auki ja katson saako sen fiksattua vai joudnko ostamaan kaverin kautta yenkeistä uuden.

    Kun saan injectorin pelittämään asennan vielä räätälöidyn kartan, jossa pitäisi olla ajoitukset duunattu viimisen päälle.

    -J-
     
    Muokattu: 16.8.2020
    impala-63 tykkää tästä.
  10. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Kannattaa katsoa käykö jotkut ls koneen suuttimet. Joskus olin lukevinani jostain että fitechissä olisi ollut ls7 suuttimet tai ainakin ls koneen suuttimet. Siis jos joutuu uusia.

    Tuolta saattaa kanssa löytyä suutin tai apua vanhan kanssa https://www.finjector.com/
     
  11. Ehkä sitä voi yrittää elvyttää jotenkin näin:

    http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=6600.0
     
  12. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Ilmeisesti LS3 kävisi, mutta ovat aika suolasen hintaiset ja pitäisi kai ostaa koko setti. Samaan hintaan saisi uuden Snipun. Saan Sniperistä irroitettuja sopuhintaan. Ovat kuulemma vaihtaneet isompia tilalle ja vakioita jäänyt ylimääräiseksi.
     
  13. Seevu

    Seevu Double Gearhead

  14. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mä oon rakennellut oman suutintesterin paineistetusta pullosta ja pikkuisesta elektroniikkakortista. Pullossa on jotakin ruiskutukseen kelpaavaa, usein käytän alkoholia pikkuisen vedellä terästettynä. Bensan kanssa en viitsi aerosolia sumutella, kun on niin herkkää leimahtamaan. Ei vältsisti vastaa bensaa tuo mun testiliuos, mutta en minä niistä suuttimista haekaan absoluuttiarvoja vaan erot.

    Pulloon tulee reguloitua paineilmaa kompressorilta ja pullosta lähtee pinnan alta putki ja letku suuttimelle, joka on sijoitettuna mittalasin yläosaan. Mittalasin on syytä olla kirkas, jotta näkee samalla sen suihkun kunnon.

    Pikkuinen elektroniikkani antaa mahdollisuuden säätää pulssien välin ja pituuden mielivaltaisesti.

    Mittaan suuttimista virtaamat 100% aukiollessa. Kellolla aikaa ja mittalasista tulos. Paine on syytä säätää virtauksen tilanteessa koska se tuppaa regulaattoreilla pikkuisen laskemaan vs staattinen tilanne.

    Ja seuraavaksi yksi tai useampia mittauksia lyhyillä pulsseilla. Sama juttu, pulssitusta jonkin aikaa ja sitten mittalasista tulos. Tässä kohtaa tarvitsen oskilloskooppia. Talliskoopiksi riittää usein "kymmenen euron" Aliexpress rakennussarja, vaan ei ne paremmatkaan siellä maltaita maksa.

    Tällä rakennussarjalla olen testannut mm käytettyinä ostettuja V8 suutinsarjoja. Otoksella kaksi molemmissa oli yksi, kaksi tukkoista, jotka olen hylännyt. Kutoseenhan mä niitä hain!

    Muita mielenkiintoisia löydöksiä olivat sivuun suihkuttavat suuttimet. Eivät toimineet lähellekään hyvin ja nehän tosiaan ajoi pistemäisen suihkunsa suoraan kanavan seinään, ei kanavaa pitkin.

    Toinen erikoisuus oli eräiden suuttimien outo toiminta lyhyimmillä ajoilla. Tavallisimmat alkavat toimia millisekunnin pulsseilla mutta nämä alkoivat aueta vasta 1,5ms kohdalla. Mutta kun säädin aikaa pulssittavalla suuttimella pitkästä lyhyeeen, niin toimivat vielä millisekunnin kohdalla - vaan anna olla jos sammutin ohjauksen - taas piti pidentää aikaa puolitoistakertaiseksi. Ei ollut sen jälkeen vaikea ymmärtää pintakaasuajon ongelmaa.
     
    Seevu tykkää tästä.
  15. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Sniperin suuttimissa on joku kumi/muovi härpäke, joka muuttaa muotoaan. Tällaista vikaa ovat fiksanneet pienillä nippusiteillä. En löytänyt mitään kuvia netistä, niin ei ole mitään hajua minkä näköisestä ongelmasta on kyse. Näppäilemme motörsportti-Eeron kanssa kuvia työn edetessä. jaan sitte tässä. Palkkatöissä pitää lojua vielä heki, ennen kuin pääsee miesten hommiin.

    -J-
     
  16. Liipo

    Liipo Gearhead

  17. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Suuttimen liitinhän se.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ja korjaus:

    [​IMG]

    Handheldin arvot näyttää hyvältä, mutta vieläkin paukkuu putkissa. Mahdolliset alipainevuodot on tsekkailtu ja lambdan puolen pakariin varuiksi tiivistetty saumoja. Oiskos vaan oppimisen paikka Snipulla. Ameriikasta sain ohjeet suojata /maadoittaa Sniperin johdot häiriöiden varalta ja se on kyllä vielä tekemättä. Johdot on tosin pujoteltu nyt siten, että ei _pitäisi_ ottaa häiriötä.

    -J-
     
  18. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Seevu tykkää tästä.
  19. Visa

    Visa Gearhead

    Onko sniperissä mahdollista muuttaa suuttimien kokoa ecuun. Yms muut tarpeelliset tiedot mitä ecu tarvitsee tietää suuttimista vai onko rakennettu paketiksi ns. Yksille suuttimille?
     
  20. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Jenkeistä sain tiedon, että suurempia suuttimia Snipuun on vaihdettu esim. turbo- tai ilokaasukäyttöön. Tarkemmin en tiedä.
    -J-
     

Kerro tästä muillekin!