1963 Impalan Cadillac 500 vaihtuu Chevyyn.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Seevu, 26.6.2020.

  1. Olisko ne Boschin EV14 suuttimet?

    https://forums.holley.com/showthrea...eplaced-the-Sniper-injectors-themselves/page2
     
  2. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Tänään käyn amiksella pakokaasutesterillä tsekkaamassa jäännöshapen putkissa ja palamattomat HC:t. Kotona on valmiiksi pakosarjojen tiivisteet ja sarja/pakari-tiivisteet pitänee hakea uudet. Motönetissa löytyy 2½"-laipalle vaan hiusta ohuemmat alumiinilätkät.
    Hitsausvalmiuskin on, jos joku sauma sitten kuitenkin vuotaa. Tosiaan putket on uudet ja hopeiset ja mitään nokijälkeä ei ole.

    Imuvuotoja tutkailtiin eilen testaamalla WD:lla, mutta ei havaittu. laatikon alipaineenkin tukin varoiksi, vaikka siinä on uudet letkut. Mahtaisiko PCV häimätä? Se tukittiin kun pihalla testattiin, mutta ajossa poistoa ei ole kokeiltu.


    -J-
     
  3. Seevu

    Seevu Double Gearhead

  4. Seevu

    Seevu Double Gearhead

  5. valtsu67

    valtsu67 Gearhead

    Moparin pikkulohkossa peltisarjat pitää hienosti pelkällä tiivistesilikonilla. (kuumakestävää)
    https://m.motonet.fi/fi/tuote/602353/Permatex-Supra-Copper-Tiivistesilikoni-80-ml

    Tappelin vuotavien tiivisteiden kanssa useampana kesänä.
    Nyt on ollu hyvä. Ei vuoda.

    Kun laitoin liiman, kuristin vain hieman sormitiukkuutta enemmän. Annoin kuivua seuraavaan päivään ja kiristin vasta sitten loppuun.

    Pakosarjojen laippoihin vanhan tiivisteen kanssa sitten pakoputken asennustahna. On muuten hyvä aine tämäkin. Liitos pitää, kun aine turpoaa kuumetessaan. Ja liitoksen voi purkaa jos tarvetta. Tahna rapisee pölynä pois ja uutta tilalle.
    Löytyy samasta putiikista.

    Nää oli omia kokemuksia..
     
    Herje, Seevu ja puna niska tykkäävät tästä.
  6. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Tämä on jännä, miten noi silikonit kestää tuolla välissä. En olisi itsekään aikoinaan uskonu, mutta hyvin tuntuu pitävän.
     
  7. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Yksi vika ainakin löytyi:

    [​IMG]

    Oikealla ohut alutiiviste joka lienee vuotanut kolmesta kohdasta, vaikkei ulospäin näkynyt. Vasemmalla FelPron paksu, joka löytyi Petriltä Jenkkiosasta suoraan hyllystä. Tarkistin pelkästään lambdan puolen putken ja tiivistin kunnolla.

    Vaihdoin samalla tulpat (Champion tällä kertaa) ja MSD:n Super Conductor- piuhat. Lambdakin vaihtui takaisin Holleyn vakioon. Nyt ainakin pihalla kehräsi/rääkäisi, kuin kissa! Käynti oli selkeästi kepeämpää ja paikoillaan kokeillessa vastasi kaasuun heti. Kylmänä kippasi tiukalla polkaisulla laihalle, mutta huomenna haetaan lisää dataa ajossa.

    -J-

    muoks. pistin tuota copperia laipan tiivisteen molemmin puolin ja pyöräytin vielä lambdan juureen ja vaimentimen liitoksiin.
     
    isalmela tykkää tästä.
  8. valtsu67

    valtsu67 Gearhead

    Oma havainto on, että tuo permatex toimii nimenomaan parhaiten, kun jättää pakosarjan tiivisteen pois.
    Ehkä lämpö siirtyy silloin parhaiten sylinterin kanteen ja tiivistys ei pala.

    Mutta ei siinä mitään, kunhan peli rupeaa rokkaamaan. Nuo on semmosia pikku fiksauksia sitten, jos nyt on edes tarvetta enää korjailla.

    Pakoputkisto voi kuumita enemmän ja jos siellä ilmenee vuotoja vielä, niin laita pakoputkiston asennustahnaa pöntöille/kollektorin tiivisteeseen.

    Kiristämisestä vielä noin yleisesti.
    Peltisarjojen ja kollektoreiden kanssa saa olla tarkkana. Hyvin varovasti kiinni. Pinnat pysyy suorana ja liitos pitää.
     
    Seevu tykkää tästä.
  9. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Muutama kilsa vielä Vantaan cruisingiin. Hyvin pelittää.

    -J-
     
    Inlinee tykkää tästä.
  10. max

    max Double Gearhead

    Varmasti pelittää kun 454 ryskää nokalla.
     
    Seevu tykkää tästä.
  11. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Vantaalta just kotiuduttu. Hienosti kulki koko "neitsytajon" ilman ongelmia. Tai no startin jälkeen tyhjäkäynti oli hetken kohollaan, mutta laski muutamassa sekunnissa annettuun arvoon. Pitänee IAC vielä ruuvata. Kulutus laski 47l/100km lukuun 19l/100km (lukuun sisältyy muutama polkaisu, kun pitäähän Sniperille opettaa WOT:a ;) ).
    Hieno tapahtuma ja moikat vielä sille OD-hemmolle, joka kävi turisemassa :)

    Yhteispotretti broidin auton kanssa:

    [​IMG]

    -Jake-
     
    Gary Grand, Herje, esmi ja 7 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. fmila

    fmila Gearhead

    Kilpureita ajettu ilman tiivisteitä, pelkällä siliconilla (RTV) iät ja ajat. Kadulla tietysti eri juttu kun "huoltoväli" merkittävästi pidempi...yleensä.
    Katuvehkeissä uusia sarjoja saa olla alkuunsa koko ajan kiristämässä. Vetelevät yleensä alkuun sen verran. Muuten palaa tiivisteet jostain välistä. Varsinkin jos on kokopitkät (kannen pituiset) laipat. Vaikka ne ois alkuun suoratkin, niin omat on ainakin alkaneet vuotaa jos ei muista kiristää.

    t. AM
     
  13. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    On se nätti. Kiva kuulla että pikkuhiljaa näyttäs et päässee ihan jo cruisailemaan autollaan ja keskittymään muihin pikkuseikkoihin yms.
    Ei kyllä paha kulutus oo ollu.
     
    Seevu tykkää tästä.
  14. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    THX Inlinee.

    Yöllä (amerikanpäivällä) frendini Barry oli tsekannu dataa ja tehnyt pikkumuutoksia. Aletaan luemma olemaan lähellä..

    -J-
     
    Inlinee tykkää tästä.
  15. Buick55

    Buick55 Gearhead

    Älyttömän hieno kuva ja autot tietenkin:cool:
     
    JouniK, isalmela ja Seevu tykkäävät tästä.
  16. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Kylmänä AFR heilahtaa välillä laihalle ja kone meinaa sammua. Ohjelmaan tehtiin vielä muutoksia ja tsekkasin pakosarjan laipat: moottorissa ok, mutta pakoputken laippaa piti kiristää. Voisi vaihtaa nylocit muttereiksi, jollei ala tokenemaan. Kohta kokeillaan (työmatka 4km), auttoiko.

    HyperSparkin CDI ja puola ovat paikoillaan, mutta kaksi johtoa vielä kytkemättä(ja puolalta jakajalle toki) ja johtohässäkät siistimättä. Ollut vähän ohjelmaa tallin siivouksen kanssa ;)

    [​IMG]

    Yksi murhe on myös ohjaustehostimen pumpun kiinnike. Ostin joltain harrastajalta tarvikekiinnikkeet ja mallailun ja sorvaamisen jälkeen pumppu asettui ihan linjaan. Kun sitten laittoi hihnan kireälle, alumiiniset kiinnityslevyt antavat periksi ja pumppu kääntyy kenoon. Tilasin jo US-osia myyvältä firmalta Borgesonin sikakalliin kiinnikkeen, mutta lähettivät kaksi kertaa (saman) väärän ja sitä oikeaa sitten ei ollutkaan saatavilla. Firman sivuilla ko. kiinnikkeen kuva oli viitteellinen (taisi olla tuotteen kuvauskin :rolleyes:). Nyt tarttis saada sitten jostain tukeva, tai leikkaan/leikkuutan alumiinilätkien tilalle teräksiset. Jos jollain nurkissa lojuu pumpun kiinnike, niin saa tarjota.

    [​IMG]

    -J-
     
    rekkamies tykkää tästä.
  17. Visa

    Visa Gearhead

    Saisko tuosta tehtyä taakse kanteen/lohkoon jonkin tukiraudan, ettei pääse taipumaan eteen?
     
    Gary Grand ja Seevu tykkäävät tästä.
  18. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Totta. Sellaista voisikin viritellä. Kiitos.

    -J-
     
  19. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Mun vanhassa - 63 impissä oli joskus ollut isolohko ja muistikuva että siihen pumpunrautaan oli hitsattu tuki joka oli koneenkorvan pultin alla.
    Mites tuosta saisi sinne tuen tehtyä?
     
    Seevu tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!