1963 Impalan Cadillac 500 vaihtuu Chevyyn.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Seevu, 26.6.2020.

  1. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    Pultithan tuossa taipuu. Ei nuo alumiinilevyt.

    Tosiaan. Ei auta kuin tehdä tuki ulommasta pumpun pultista tuonne pakosarjan alle.
     
  2. Seevu

    Seevu Gearhead

    Kyllä siihen jonkunlaisen raudanpätkän saa värkättyä. En ehtinyt eilen tutkimaan tarkemmin vielä.
     
  3. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Oldsmobilessa tukirauta menee tuosta pumpulta tuon pakosarjan ensimmäisen pultin alle, tulee siis laipan päälle. Oisko siihen helpompi tehä/ vetää?
     
    Seevu tykkää tästä.
  4. Seevu

    Seevu Gearhead

    Pitää joku helppo paikka katsella.
     
  5. impala-63

    impala-63 Gearhead

    En tiedä johtuuko kuvakulmasta mutta dampperin ja vesipumpun 2 ura ei kohtaa. Joko tuo pumpun kiinnike ei kuulu BBC tai sitten siitä puuttuu vielä kolmas kiinnike. Yritin googletella ja mitä kuvasta nyt yrittää nähdä niin vastaavia ei ollut missään. Ihan kuin olisi 2kpl kiristysrautoja ja kiinnike puuttuu.
     
  6. Seevu

    Seevu Gearhead

    Urat on vesipumpussa ja kampiakselissa kyllä kohillaan. Pumpussa ei.

    Hihna pysyy vielä hollilla, niin en kato sitä vielä.

    Uudelle perheenjäsenelle tehty tilaa.

    [​IMG]

    Kuva iltapäivältä. Kaikilla ei oo hallia :(

    Kaikkea kyl piti chevyyn tehdä, mutta talli on saatava huomiseksi siistiksi.

    -J-
     
  7. Seevu

    Seevu Gearhead

    Ei perkala! Taidat olla oikeassa! Apulaitteet sovitin vanhan pitkän pumpun kanssa ja nyt tosiaan näyttää siltä, että aluslevyn verran vesipumpun pyörä olis liian sisällä.

    Nyt otan silmän käteen ja tarkistan huolella.

    Kiitos.

    -J-
     
  8. Seevu

    Seevu Gearhead

    HyperSparkin kytkin eilen ja ihmettelin, kun sen jälkeen niin pirun huonosti startti pyöritti. Attelin Hyperillä olevan sen kanssa jotain tekoa. Laitoin yöksi älylaturiin ja tänään kokeilin käynnistellä. Laiskasti lähti, mutta lähti. lataukset ja muut ihan ok. Johdot tukevasti kiinni. Sammutin ja starttasin uusiksi. Naps naps. Taisi kiinan ministartti sitten antautua. Bendix oli jäänyt vetolevyn hammastukselle. Näin kävi useasti caddyn kanssa myös.

    Cadillacista jäänyt startti ei sovikaan kiinnityksien puolesta. Saa nähdä meneekö 6.2 diiselistä napattu..

    Mannin navetalle piti pörähtää, mutta saas nährä ny.

    -J-
     
  9. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Eihän bendixrattaan ja vetolevyn välys ollut liian tiukka, vai oliko sulle GM:n starttien shimmaus tuttu juttu?
     
  10. Seevu

    Seevu Gearhead

    Juu shimmattu on. Purettiin startti Eeron kanssa ja todettiin kaikki laakerit sököiksi ja liukurengaskin oli kurjan näköinen. Startti oli myös täynnä muhjua. Ei varmaan jaksa lähteä kiinan halppista fiksaamaan. Tai ehkä varastartiksi, jos laakerit saa halvalla. Varmaan kaiken kaikkiaan ollut kuukauden aktiivikäytössä tuo startti.

    Tiedä sitten jaksaako enää kikkailla perustarttien kanssa vai uhraako ison kasan euroja ja hommaa Powermasterin tms.

    -J-
     
  11. Onko ne laakerit standardikamaa? Jos on, niin ei ne silloin paljon maksa ja nopein tie saada kuntoon.
     
  12. 383

    383 Gearhead

    Eikös noi ole ihan normi japanilaisi startteja mihin on vaihdettu pääty
     
  13. Seevu

    Seevu Gearhead

    Jaa. En oo japskien kanssa juurikaan touhunnut, niin en osaa sanoa.
     
  14. Seevu

    Seevu Gearhead

    Onko muuten kenelläkään suositusta oikeasti toimivasta ja kestävästä startista? Vai onko sellaisia edes olemassa?

    -J-
     
  15. Kalu

    Kalu Gearhead

    Käsikampi kampiakselin päähän...
     
  16. rodhot

    rodhot Gearhead

    Minullakin on ihan perus acdelcon 1.5kw:n startti ja puristukset n.11:1 . Milloin pitää vaihtaa näihin tehostartteihin?
     
    Seevu tykkää tästä.
  17. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Samalla ku ostaa kromiset venakopat ja ilmansuodattimen kannen?

    Mut kyl tää taas vastustaa. Sul o koht koko auto koria vailla uutta ku osaa lakoo ku ryssien hiihtojonossa
     
    Seevu tykkää tästä.
  18. impala-63

    impala-63 Gearhead

    Noissa x-runkoisissa vaan saa putket vedettyä helpommin ministartin kanssa.
     
    Seevu tykkää tästä.
  19. rodhot

    rodhot Gearhead

    No multa se onnistui hyvin. Ministartin etu on ,että solenoidin saa useasti käännettyä parempaan asentoon
     
    Seevu tykkää tästä.
  20. max

    max Gearhead

    Mulla on 454 motissa jossa on reilusti puristuksia tällainen välitys startti.
    En nyt muista millä ihmeen nimellä se myytiin,mutta valmistaja on kuitenkin japanialainen Hitachi.
    Akku on halpis Motonetin vapaa-ajan akku.
    Ei mitään ongelmia ja pyörittää rivakasti on motti kuuma tai kylmä.
     
    Seevu tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!