1965 Bel Air STW "Superfarmi"

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja 1purehell, 27.8.2018.

  1. 1purehell

    1purehell Gearhead

    [​IMG]
    Buick lähti, ei se kaikesta huolimatta tuntunut "omalta", vaikka sen itse jenkeistä ostin ja auto pelasi kuin enkeli sen ajan mitä se mulla oli. Alkoi tehdä mieli `65:sta full size Chevrolettia. Muuta vaatimusta ei ollut, kuin että autossa pitää olla tukevat tolpat. 2-4-5 -oviset kiinnosti. Mulla oli 90-luvun alkupuoliskolla `65 4d Impala ja kaikesta huolimatta, pidin siitä autosta.

    Nettiautossa osui silmään jotenkin tutun näköinen `65 STW Bel Air. Auto oli tuttu 7/95 V8-Magazinesta ja sitä tuli silloin kuolattua, kun oma rytö oli kaukana tuon esitellyn auton kunnosta.
    [​IMG]

    Muutama puhelu ja yhdistettiin auton katsomisreissu Västeråsin reissuun, kun toi Salon seutu on meiltä katsottuna niin pirun syrjässä. :odroll:

    [​IMG]

    Eihän se kuume siitä ainakaan parantunut, viikko meni miettiessä ja lopulta löin kaupat lukkoon auton pitkäaikaisen omistajan kanssa. Auto oli ollut tosiaan samalla omistajalla 80-luvulta lähtien, eli yli 30 vuotta.

    Seuraavalla viikolla sitten hakureissu kaverin väkivalta-Vanilla.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Pitkä reissu, niin matkalla piti välillä yöpyäkin. :odsmile:

    [​IMG]
     
    Naumasto, Vuokralainen, cdv70 ja 13 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. 1purehell

    1purehell Gearhead

    Projekti alkoikin sitten seuraavana päivänä. Purin keulan paloiksi ja tein inventaariota, mitä kaikkea tarvii. Ja tarviihan sitä.

    [​IMG]

    [​IMG]


    Moottoria ja vaihdelaatikkoa kun ei ollut, niin sellaiset piti hankkia. Pistin tilaukseen 2003 mallisen 5.3 Vortecin (LM7) + 4L60 laatikon. Perä on entinen ja se menee myös uusiksi. Kauppaan kuului toinen 12-pulttisen kuori ja Suonenjoelta löytyi siihen lukko ja 3.55 välitys.

    Tavaraa on tulossa rapakon takaa laatikko tolkulla, nyt en ole oikeastaan päässyt vielä kummoisia tekemään. Purin keulan ja kojelaudan. Siivosin vanhat sähköt roskiin.
     
    Muokattu: 27.8.2018
    Make500, aamake, mikkis83 ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. 1purehell

    1purehell Gearhead

    Niin miksi se perä on entinen. Tässä lienee jotain selitystä siihen. :D

     
    Nilsbertti, Make500, S.L ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. pequli

    pequli Gearhead

    Toi oli mulla 1982-83. Tekniikan vaihdoin silloin 327+TH350. Jotenkin se repsahti laulukuntoon ennen seuraavien omistajien ryhtiliikkeitä:D[​IMG] [​IMG]
     
    Make500, Vuokralainen, teehoovee ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. 1purehell

    1purehell Gearhead

    Aikamoinen ryhtiliike tosiaan tuli. :) Onko sulla tietoa, mikä toi alun alkaen on ollut Suomeen rekisteröitäessä? Ruumisauto? Vai joku taksi, kun siellä on 3. rivin penkitkin.
     
  6. Visa

    Visa 3rd gear

  7. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Ehdottomasti seurantaan ;)
     
  8. tzampy

    tzampy 3rd gear

    Ja seurantaan
     
  9. 1purehell

    1purehell Gearhead

    Itseasiassa tuokin taitaa jäädä liian matalalle. Holleyn 302-1 pohjan pitäis olla riittävän matala, ettei ole ensimmäisenä kiveen ottamassa.
     
  10. Vellu71

    Vellu71 Gearhead

    Haikeana katselen.
    Olin itsekin ostamassa tuota. Mutta olin tietoinen että sitä on käyty katsomassa. Jokunen viestikin myyjän kanssa vaihdettiin. Kunnes yks kaunis päivä tuli tieto et AUTO oli mennyt pohjanmaalle:(


    Tosin itselläni ois ollut 327/pg setti tuohon laittaa. Ja orgis jousitus.
    Ois tullut 65 avon ja ss coupen seuraksi tuonne talliin :)

    Onnea hienon AUTOn omistajalle;)
     
    Make500 ja 1purehell tykkäävät tästä.
  11. Bowtie

    Bowtie Gearhead

    Hieno! Pikkusen käy kateeksi... Olikos tää isolohkolla ton lehtijutun aikoihin...? Hämärästi muistan artikkelin, ihmettelin jo tuolloin tuota punaista alustaa ja rintapeltiä joka ei mielestäni vieläkään sovi ulkovärin kanssa yhteen :D Onko tuliseinään tehty joku peitelevy tasoittamaan...? Suunnitelma kuulostaa hyvältä, voi tulla aika kiva reissuauto tolla paketilla.
     
  12. 1purehell

    1purehell Gearhead

    Siinä oli jutun teon aikaan 327+350, sitten myöhemmin 350 tbi +Th700. Viimeinen kone oli LS, jonka jälkeen jäi seisomaan. Eturungon ja tulipellin alaosan maalasin tosiaan jo mustaksi, ei istunut punainen munkaan silmään. ;)
     
  13. aamake

    aamake 1st gear

    Katselin tuota nettiautossa mutta kerkesi mennä..nätti kiesi, tuo -65 on hieno malli. Kävin sittemmin ruotsista -65 ht:n hakemassa. Nyt vois tuon väsyneen 327 tilalle laittaa uudempaa pataa.. tässä kyselisinkin vähän vinkkiä kenen kautta olette tilanneet tekniikkapaketit..?
     

Kerro tästä muillekin!