1967 camaro

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja timopajala, 27.7.2016.

  1. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Ei kun lootan ja pinionilinjat samansuuntaiseksi. Lehtijousien kanssa laittaisin pinionin lootaninjasta pari astetta alemmas, koska pinionihan"keulii" kiihdyttäessä.

    [​IMG]
     
  2. timopajala

    timopajala Gearhead

    Ok! Tämä hyvä tieto!
     
  3. PauliR

    PauliR 3rd gear

    Oikeesta kulmasta en osaa sanoa, mutta maastureihin oon just kuvailemallas tavalla hitsaillu useita kertoja, kun on tehty SOA (spring over axle) muutoksia niihin.
     
  4. tapio.t

    tapio.t 3rd gear

    Kuten edellä mainittu, pari astetta alaspäin!
     
  5. timopajala

    timopajala Gearhead

    Jeps! Kiitokset kaikille vastauksista! Näillä mennään :D
     
  6. C-barge

    C-barge Gearhead

    Jos normi lehtijousilla, niin pinionin ja kardaanin välinen kulma pitäis olla luokkaa 5-7 astetta niin silloin se olis vedossa "suorassa" Ja siis kulm kardaaniputkeen nähden, runkolinjaan nähden on sit mitä on. sit jos on jotain nelilinkkii tai ladderii ni ohjearvo on 1-2 astetta.
     
    fenix tykkää tästä.
  7. timopajala

    timopajala Gearhead

    Joo on ihan normi lehtijousilla eli tuota 5--7 asteen luokkaa pitäs sitten kulmaks laitella. 4 linkki tosiaan eri juttu näköjään kun tuolta netistä luin kans noita juttuja.
     
  8. timopajala

    timopajala Gearhead

    katselin tuossa rungon hitsauksia ja totesin et tosi heiveröisen näköiset saumat/pisteet näky olevan niin päätin tehdä vähän vahvistuksia pistehitsaamalla sekä vetämällä saumat vielä lisäks ulkopuolelle.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  9. timopajala

    timopajala Gearhead

    sain shifterin valmiiks lopultakin. Tuo kierteiden teko ja tuon pään saaminen oikean kokoiseksi ei ollut ihan helppo homma ilman sorvia mut käsipelillä tuli kohtuullinen et sai kierteet väkerrettyä.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  10. Make.S

    Make.S Gearhead

    Racee racee, eikä mennä mistä aita on matalin. mii like a lot..
     
    timopajala tykkää tästä.
  11. timopajala

    timopajala Gearhead

    Kiitos :) onhan näistä vaivaa mutta eipä tule toista samanlaista vastaan :D
     
  12. timopajala

    timopajala Gearhead

    olipas mielenkiintoinen tuo elektronisen kaasupolkimen asennus tuohon omaan kulkineeseen, joutu värkkään aika erikoisen kiinnikkeen että sai ees jotenkin paikalleen. Tarvii asentaa penkki kiinni et näkee miten se poljin sinne nyt lopulta meni, siis että toimiiko ollenkaan. Suunnilleen 5-7cm alempana kun jarrupoljin olis keskikohta.
     
  13. timopajala

    timopajala Gearhead

    tuli värkättyä polkimelle kiinnike.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  14. timopajala

    timopajala Gearhead

    Löyty amerikkalaisen entisen omistajan tekemät lattia korjaukset kun otin matot pois, oli sitten vetässyt galvanoidun pellin mädän vanhan pellin päälle vaan ja massalla reunat kiinni. Kuskin jalkotila samassa kuosissa mut sinne löysin onneks korjaus pellin. Tähän apparin jalkotilaan vääntelin pellit itse.

    Olit tuo torque boksikin mädäntynyt tuosta kulmasta eli jouduin ihan ekaks korjaileen sen ja samantein sivukotelon pääty oli mätä. Ne fiksailin ensin ja sit tein vasta tuon jalkotilan pellin päälle.

    [​IMG]
     
    Vuokralainen tykkää tästä.
  15. timopajala

    timopajala Gearhead

    eipä ollut tämä kuskin jalkotilakaan yhtään parempi :D Tälle puolelle onneks löyty korjaus pelti trade partsilta, toivottavasti tulis tällä viikolla vielä postiin tai mh. Torque boksi kans saanu aika paljon selkäänsä sekä rocker paneli tuolta päästä.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  16. timopajala

    timopajala Gearhead

    Nyt alkaa kuskin jalkotila näyttään pikkuhiljaa paremmalta, huomenna saan luultavasti hitsaukset lattian osalta valmiiks

    [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    Saumasin noi hitsi saumat samantein niin saa huomenna ruiskata väriä pintään kun saa viimeset hitsaukset tehtyö. Oli aika jännä värkätä toi torque boksin korjaus tonne alle ekaks ja sit lattia peltiä taas päälle, oli pakko tuo ehjä lattia ajaa tuolta reunasta auki ja kääntää et pääsi korjaan ton boksin tuolta alhaalta.
     
  17. timopajala

    timopajala Gearhead

    Oli sitten erittäin hyvin sopiva pelti mikä tuli trade partsin kautta, ei pahemmin tarvinnu mitenkään naputella paikalleen. Istu melkein kun itsestään. Oli vaan aika sovittaminen et sai puskuun kunnolla noi pellit kun oli polkimet paikallaan ja laiska kun oon nii en jaksanu niitä irrotella :D
     
  18. timopajala

    timopajala Gearhead

    Nyt kun on ajankohtaista noiden lehtijousien kiinnikkeiden hitsailu niin mites tuo toteutetaan oikee oppisesti ettei tarvis alkaa uusiks värkkään? Tässä hieman faktaa missä vaiheessa auto tällä hetkellä on:

    Etupää liian korkealla, tarvii pudottaa keulaa noin 5cm

    Laatikon rauta ei vielä paikoillaan kun kulma ei vielä 100% tiedossa

    Perä siis muuten paikoillaan mutta kiinnikkeet hitsaamatta

    Kysymys kuuluukin nyt että laitanko nuo astekulmat sillee paikoilleen että tunkkaan rungon suoraksi ja sitten asennan laatikon 3° kulmaan alaspäin ja perän saman verran ylöspäin? Jousien katkaisuhan ei vaikuta noihin kulmiin mitenkään.
     
  19. timopajala

    timopajala Gearhead

    No nii saatiin perän kulmat yms kohdilleen ja hitsailtua ja nyt kerkisin vetäseen maalia niskaan et kehtaa laitella murikan paikoilleen :D

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    kaierkki tykkää tästä.
  20. timopajala

    timopajala Gearhead

    Laitoin rätit vielä pakosarjaan ja väliputkeen niin pysyy lämmöt kurissa tuolla konehuoneen puolella. Rosteri sarjat jne nii ei ruostu ihan helposti puhki :D

    [​IMG]
     
    kaierkki tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!