1967 camaro

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja timopajala, 27.7.2016.

  1. timopajala

    timopajala 2nd gear

    Tänään tuli askarreltua autoo taas aika paljon eteenpäin. Tuli laiteltua syyläri ja letkut paikoilleen, flektit, purin vanhat huonot bensalinjat pois ja laitoin nylon linjat tilalle, asensin http://www.jannesgarage.com/ ostetun laatikon raudan, rauta tosin oli tarkoitettu t56 laatikolle jne niin vaati jonkun verran sovitusta ja hitsaamista että tuli sopiva, mutta tämä oli tiedossa koska kyseessä oli projekti rauta alunperinkin ja hinta sen mukainen :)

    Kaikkineen nostin raudan ja laatikon kiinnitys kohtaa suunnilleen 4cm että sain laatikon sopivaan kulmaan ristiniveliä ajatellen. Nyt alkaa kaikki linjat oleen sillee kohdillaan et uskaltaa alkaa kardaania mittaileen :)

    Ensi viikonloppuna perä paikoilleen ja kaikki nesteet :)

    Alkaa starttaus oleen lähellä :)
     
    Herje ja wilburi tykkäävät tästä.
  2. BBC

    BBC Guest

    Nyt et tainnut ymmärtää astehommaa, jonka Jykä sulle laittoi.
    ah

    "
    Kysymys kuuluukin nyt että laitanko nuo astekulmat sillee paikoilleen että tunkkaan rungon suoraksi ja sitten asennan laatikon 3° kulmaan alaspäin ja perän saman verran ylöspäin? Jousien katkaisuhan ei vaikuta noihin kulmiin mitenkään."
     
  3. timopajala

    timopajala 2nd gear

    kyl noi kulmat katteltiin kohdilleen yhden ralli miehen kans ja sanoi et molemmissa kun kulmat on samat ja vastakkain niin sillon hyvä, sillä me se tehtiin ja jätettiin ihan pieni keulimis vara kardaaniin. Kuulemma hänellä toiminut tämä kaikissa vehkeissä ja kaikissa nopeuksissa. Ristinivelen kulma kuulemma ei saisi missään tilanteessa ylittää 3astetta tai alkaa käymään nivelien päälle jne. Tällee se asenneltiin ainakin.
     
    Kalu tykkää tästä.
  4. timopajala

    timopajala 2nd gear

  5. timopajala

    timopajala 2nd gear

    Sain kaaret tänään ja upeeta jälkee! Alan ens la laitteleen kiinni nii otan kuvia miten etenee :)
     
  6. timopajala

    timopajala 2nd gear

    Ilmaputken värkkäystä [​IMG]

    [​IMG]
     
  7. timopajala

    timopajala 2nd gear

    tunnelin pellin rakennusta [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    cellu ja Make.S tykkäävät tästä.
  8. timopajala

    timopajala 2nd gear

    Kaaria en oo kerinny vielä laitteleen paikoilleen mut näkee kuvasta ainakin mallin. Nämä siis melkein suoraan kopioitu tuosta tiger cage häkistä mutta kokonaan hitsattavat mallit kyseessä.
    Pääkaari tuosta kuvasta puuttuu kun heitin sen autoon jo sisään sovitusta varten mutta hienosti näyttävät istuvan :)


    [​IMG]
     
  9. C5_Z06

    C5_Z06 Gearhead

    Oikein tehty, eli aina pitää jättää ilmamassamittarin (MAF) kohdalle suoraa putkea, ettei virtaukseen tule pyörteilyä.
     
  10. timopajala

    timopajala 2nd gear

    Joo luin tuosta artikkelin tai parikin ja tuo orkkiskin tehty vähän väärin kun suoraa putkea ei montaa senttiä ole maffin kohdalla.
     
  11. impala-63

    impala-63 Gearhead

    Anteeksi että sotken, mutta kun ajattelin silveradoon tehdä kanssa ton cai putken niin paljonko siinä pitää olla suoraa molemmin puolin? Jostain kanssa aikanaan luin että pitäisi olla suorassa pätkässa kiinni toi maf. Silveradossa taitaa olla suoraan putsarin kotelon lähdössä kiinni.
     
  12. Gary Grand

    Gary Grand Gearhead

    Vähän samaa ihmettelin.. Mulla on -04 6.0 Subussa kiinni K&N:n putki ja suodatin, eikä siinäkään ole yhtään suoraa ennen maffia..
    Jos haluat tuon setin alkuperäisen tilalle niin voitais hieroa vaikka vaihtoa..
     
  13. timopajala

    timopajala 2nd gear

    mitä enemmän siinä suoraa niin aina parempi tietty mut enpä osaa sanoa sentti määrää mikä olisi optimaalinen. Sitten sellainen kannattaa katsoa että maf tulee oikein päin, helposti saattaa pyörähtää väärin päin, siinä on kyllä nuoli joka ilmaisee imuilman suunnan tai ainakin omassa oli moinen.
     
  14. C5_Z06

    C5_Z06 Gearhead

    Ilmamassamittarin toiminnan näkee logista - jos on sopiva säätösofta.

    Tässä eräs epästabiili MAF (LS3); sekä kierrokset (punaisella) että ilmamassa (turkoosilla) vatkaa ja sehän tuntui tietenkin heti ajossa:

    [​IMG]

    Ilman MAFfia ei mitään nykimisiä.
     
  15. timopajala

    timopajala 2nd gear

    tuon pystyy vissin testaan käsipelillä nyppäämällä maf pistoke irti ja ajamalla ja sit katsoo palaako nykiminen kun pistokkeen laittaa takasin kiinni
     
  16. Visa

    Visa 3rd gear

    useammasta paikasta lukenut että vähintään massamittarin halkaisijan verran suoraa putkea molemmin puolin.
     
    timopajala tykkää tästä.
  17. timopajala

    timopajala 2nd gear

    tuli rakenneltua tuollainen akun piuhojen yhdistys palikka kun en kaupasta moista löytänyt, eli tällänen eristetty kikkare mistä menee pultti läpi ja voi sit saman pultin alle liitellä akulta tulevaa virtaa jne.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Täähän tuli hurjan kalliiks kun löysin lattialta jääkiekon ja on kotona tuollainen pieni vannesaha nii näpräämiseen meni aikaa vissii 40min :D
     
  18. timopajala

    timopajala 2nd gear

    Mittari saapui tänään ja pakko sanoo et on hienompi mitä kuva antaa ilmi, en saanu sellasta kuvaa mistään kulmasta et tekis oikeutta tuolle mittarille.

    [​IMG]
     
  19. impala-63

    impala-63 Gearhead

    Hyvän näköinen mittari. Onko tossa vilkun merkkivalotkin samassa? Mistä muuten ostit noi cai putken kumiletkut? Oliko toi cai nyt ihan 100mm ilmastointiputkea ja kulma? Täytyisi mennä kaupoille itsekin.
     
  20. timopajala

    timopajala 2nd gear

    Juu siinä on vilkkujen merkkivalot ja pitkien myös. Kumiletkut ostin jostain kiinasta ebayn kautta, niissä punokset sisällä. Putki tosiaan taloon.com ostettua ilmanvaihto putkee, halvemmalla pääset kun meet biltemasta hakeen sitä valkosta putkee ja siihen kulmia.
     

Kerro tästä muillekin!