1970-1971 Plymouth Furyt

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja BigBlockHead, 1.11.2005.

  1. lollipopchevy

    lollipopchevy Gearhead

    Meikällä oli 70 Fury I projekti tossa pari vuotta sitten. Punainen 4d sedan joka oli rauma-repolan vanha edustus kiesi. Tais mennä jonnekin lohjan suunnalle?
    2-3 vuotta sitten oli rullaava paperiton sport fury usa power shopin romiksella. Samoin siellä taitaa maata vielä punainen 71-72 4d melko tyhjä koppa.
     
  2. Jake

    Jake Gearhead

    Kaverini osti tuon rauma-repolan auton silloin pari vuotta sitten. Se on ollut varaosa-autona kaverin 1970 Fury 3:lle ja mun 1971 Fury 1:lle. Sitten ostettiin paperiton Sport Fury Raumalta viime vuonna varaosiksi.
    Osiakin voisi löytyä, ainakin saatin auton mukana autollinen tavaraa mukaan.
     
  3. lollipopchevy

    lollipopchevy Gearhead

    Jos se on sama 4d sedan sport fury kuin mitä luulen, niin niitä on tehty ruhtinaalliset 2823 kpl...
     
  4. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Tollanen kulahtanut metskusininen '71 383 Fury III oli joitain vuosia sitten mopar meetissa. Siinä oli tehty sellanen muutos, että varapyörän paikka oli muutettu takalokasuojan klykeen ja sitä varten tehty alas "volvomainen" syvennys.
     
  5. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Sun lähteessä on ilmeisesti vain USA:n markkinoille tehdyt?

    Mun lähteessä on myös vientimallit, sen mukaan '70 4d sedan Monacoita on valmistettu 4721 kpl.

    Tässä vuoden puolentoista aikana on osunut pari myynti-ilmoitusta purettavista '70-'71 4d Sport Furyistä. Noita on valmistettu 5135 ja 2823 kpl.

    Lähde: 50 Years American Automobiles 1939-1989; Beekman House; 1989.

    EDIT: perskele täällähän oli toinenkin sivu :oops: Turussa oli joo yksi Sport Fury osina kaupan....
    Mulla olisi ylimääräisenä '69 Furyn nos konepelti http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... highlight=
     
  6. jt

    jt 3rd gear

    Mulla oli 1987-1992 vihreä -70 mallinen Fury 3.Alunperin auto oli 318+3 lovi muaaliali tekniikalla,mutta vaihdoin tilalle 446+727 yhdistelmän.Autolla oli ajettu 262000 kilometriä kun sen ostin ja se oli ollut koko ajan samalla omistajalla.Korimalli oli 4d sedan ja rekisteri EBA-3.Näytti olevan keväällä nettiautossa myynnissä Kouvolan suunnalla,eli on yhä hengissä.Auton oli 12 valmistettu Fury vin koodin mukaan,siis vuonna -70.
     
  7. 4D -38

    4D -38 1st gear

    Ruotsissa näyttäis olevan kilvissä 17 kappaletta -70 vuosimallin Furyjä joista avoja 7 kappaletta. -71 ilmeisesti on hieman vähemmän kun tuossa (www.moparsweden.com) on ilmoitettu että vuosimalleja -71-78 on yhteensä 16 kappaletta. Tuskin suomessakaan on noita määriä enempää?
     
  8. MALKAMÄKI

    MALKAMÄKI 1st gear

    Tämä yksilö lienee AN-200 kilvillä aikoinaan liikkunut kapistus?
     
  9. Tuplawee

    Tuplawee Gearhead

    Riihimäellä makaa Peltosaaren Tennishallin vieressä olevalla romulaanilla musta Fury. Muistaakseni viimevuonna kolaroitiin Riksussa. Joku maalaillut autoa punaisella spraymaaleilla. Osittain pressun alla, ja vielä päällä Pick-Upin lavakate.
     
  10. Tuplawee

    Tuplawee Gearhead

    Just sama paikka. Sai mielestäni siivouskehoituksen hiljattain alueen romuista.
    Riihimäellä pyöri x-vuotta sitten myös musta 4-ovinen Fury, muistaakseni
    AXL-21 tunnuksilla. Jossain vaiheessa koki muutoksen avoksi ja väri vaihtui punaiseksi. Nyt en ole autoa nähnyt pitkään aikaan. Missä mahtaa olla? Omistaja taisi asua Riihimäen ja Tervakosken välimaastossa.
     
  11. Erppa

    Erppa Gearhead

    Huomisen (pe) pörssissä on -71 fyry kaupan helsingistä.

    Eikun kaupoille
     
  12. tniitty

    tniitty Gearhead

    70-71 furyt

    joo se alx-21 on mun eno vainaan vanha peli ja tehtiin se korinvaihto -84 vuonna.nykyään auto on hänen pojalla eli serkullani ja on läpikäyty uudestaan ja nyt maalia vaille. 8)
     
  13. Tuplawee

    Tuplawee Gearhead

    Jahaas.. ilmankos autoa ei ole näkynyt...
    Oli muuten aikamoinen jenkkiautotietäjä... :cry: :cry:
    Toivottavasti nähdään auto vielä liikenteessä.
     
  14. kickdown

    kickdown Gearhead


    Ois kiva tietää onks toi AN-200 tosiaan rapistunu varaosa-asteelle...? Oon nähny siitä joskus 80-luvulla otettuja kuvia ja silloin ei juuri uutta hävenny eikä ollu hirveesti edes ajettu noihin aikoihin. Olikohan se nyt SOK:n vanha edustusauto.
     
  15. Tuplawee

    Tuplawee Gearhead

    Lopella nähty myös BRK-4? tunnuksilla oleva musta yksilö.
     
  16. Lassard

    Lassard Gearhead

    Ostin reilu vuosi sitten Raumalta mustasta -71 Furystä roipetta, mm.levyjarrumallin olka-akselit (ja lisää jarrukamoja etitään). Se laite ainakin kaluttiin tyhjäksi ja hylsy tais mennä paaliin.
     
  17. Rickhard

    Rickhard 1st gear

    Mitenköhän jakselee minun musta FuryIII -71 GZE-29 ?
    Melko hyvä auto lähti maailmalle vuonna 1998 tältä tontilta,
    383 koneella.
     
  18. mopsi

    mopsi Gearhead

    Re: 70-71 furyt

    Ettei vaan olis se sama sinertävä fury kyseessä,joka Mäntän suunnalta lipu välillä Jämsään??.Ne woimakkaat ajosuoritukset jäi kyllä mieleen....
     
  19. tniitty

    tniitty Gearhead

    plymouth furyt -70 ja 71

    joopa joo samalaite.nähtiinkö useinkin ?kuski vaan vaihtui välillä ja oluen merkki. :lol: mistä päin ite oot ?ja oliko sulla joku peli liikenteessä ?
     
  20. roku65

    roku65 Gearhead

    Jossain 70-71 tekniikan maailmassa oli isot edustusautot testissä. Paljon mustia mopareita muistaakseni. Olis ihan hauska lukee ajanhengen kommentit kun ton lehdykän jostain löytäis.
     

Kerro tästä muillekin!